Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chystané novinky Nissanu: Qashqai v létě, na X-Trail si zatím počkáme

David Bureš
Diskuze (0)

Klíčovou novinkou Nissanu pro rok 2021 je nová generace populárního Qashqaie. Dočkáme se ale také nového elektroauta.

Nissan v minulých měsících představil tři nová SUV. Loni v červnu debutoval až sedmimístný X-Trail (ve formě americké specifikace Rogue), o měsíc později následoval elektřinou poháněný crossover Ariya a letos konečně nastal čas nového Qashqaie. Ten sice z tohoto tria debutoval jako poslední, na český trh se však dostane jako první.

„Nový Qashqai se začne prodávat v červenci letošního roku,“ odhaluje PR manažer českého zastoupení Nissanu, Petr Burián.

Už dříve vyšlo najevo, že do prodeje nejprve vstoupí mildhybridní verze, a to ve formě elektrifikovaného benzinového čtyřválce 1.3 DIG-T doplněného o elektromotor, čerpající energii z lithium-iontových baterií dobíjených rekuperací brzdné energie. Nabídne dvě výkonové verze se 103 kW a 116 kW s tím, že ta silnější bude dostupná také s CVT převodovkou X-Tronic, k níž bude možné pořídit také pohon všech kol.

Video se připravuje ...

Až později bude následovat netradičně pojatý hybrid e-Power. Ten kombinuje zážehovou patnáctistovku o výkonu 115 kW s generátorem energie, měničem a elektromotorem s výkonem 140 kW. O pohon předních kol se přitom stará elektrický agregát, zatímco ten spalovací funguje výhradně jako generátor elektřiny.

Podle Nissanu tato koncepce zajistí slušný výkon i nízkou spotřebu, má jít tudíž o jakousi náhradu za turbodiesely. Vznětové agregáty totiž Qashqai ve třetí generaci nenabídne.

Poté se dočkáme crossoveru Ariya. „Model Aryia máme v plánu uvést do prodeje na přelomu roku 2021 a 2022,“ doplňuje Burián. Půjde o 4.595 mm dlouhý a 1.660 mm vysoký automobil  dostupný výhradně s elektrickým pohonem.

K dispozici má být hned pět variant pohonů. Základem bude zadokolka o výkonu 160 kW a menší baterií o kapacitě 63 kWh. Připlatit si ale bude možné i za silnější provedení s výkonem 178 kW a větší baterií s 87 kWh.

K mání dále budou i čtyřkolky e-4ORCE řešené dvěma elektromotory. S menším akumulátorem se bavíme o 205 kW, větší umí 225 kW.  U vrcholného derivátu Performance to pak bude až 290 kW.

Naopak uvedení nového X-Trailu je zatím ve hvězdách. „S modelem se pro Evropu počítá, termíny nicméně v tuto chvíli sdělit nemůžu,“ říká Burián.

Elektrifikace nabídky Nissanu pak vyvolává otázky, zda se elektrifikace třeba ve formě mildhybridu nedočká také Juke. „V tuto chvíli nemůžu komentovat elektrifikaci u modelu Juke, vyloučit ji ovšem nemohu,“ zůstává tajemný PR manažer českého zastoupení Nissanu. Doplňuje však, že zákazníci, kteří se k úzké nabídce motorizací Juku stavěli skepticky, jsou po testovací jízdě většinou spokojení s nabízeným výkonem.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme