Čínská auta v Evropě: Až na výjimku mizivé prodeje

MG ZS 1.0 TGI Elegance
MG ZS 1.0 TGI Elegance
MG ZS 1.0 TGI Elegance
MG ZS 1.0 TGI Elegance
132 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (42)

Strach z čínských automobilek by západní výrobci mít nepochybně měli. Ovšem jak ukazují evropské prodeje za první letošní čtvrtletí, až na MG ostatní značky zatím jenom paběrkují.

Příliš rychlý přechod na elektromobilitu nakonec stejně vyřeší sám trh, jak ukazují aktuální čísla. Prodeje aut s lokálně bezemisním pohonem totiž sice rostou, ovšem mnohem pomaleji než se očekávalo. Také proto není „invaze“ čínských značek zatím tak drtivá, jak mnozí očekávali.

Automobilky z druhé nejlidnatější země světa totiž v posledních letech přepnuly právě na elektromobily, v nichž objektivně patří k světové špičce. Mezi klasickými vozy se spalovacími motory takhle silnou pozici ani zdaleka nemají. Přesto dokážou zaujmout skvělým poměrem ceny a výkonu. Ostatně také proto se MG postupně propracovává mezi nejoblíbenější značky v Evropě. Loni tady prodalo okolo 248 tisíc aut z celkových 840.000 vyrobených. V Česku se díky 2609 registracím MG dostalo na 18. místo mezi značkami, když přeskočilo například Citroën, Fiat či Hondu.

Video placeholder
Martin Vaculík a MG HS • Zdroj: auto.cz

Výrobce s kořeny ve Velké Británii je ostatně jediným seriózním konkurentem pro automobilky z Evropy, Spojených států, Japonska a Jižní Koreje. Dokonce i BYD, který se s Teslou přetahuje o pozici největšího výrobce čistě elektrických aut na světě, zatím na starém kontinentě nepředvádí úplně suverénní jízdu.

Ve výčtu značek působících v Evropě najdeme také DR Automobiles. Ačkoliv se jedná o italského výrobce s působností především na domácím a španělském trhu, ve skutečnosti se jedná o brand, který na Apeninském poloostrově pod vlastními emblémy kompletuje čínská auta od automobilek Chery, BAIC a JAC. Se 34.000 prodanými auty se loni jednalo o druhého největšího prodejce čínských aut, pokud tedy DR nebereme jako klasického výrobce.

Vedle méně či více známých jmen v tabulce najdeme i „no name“ představitele čínského automobilového průmyslu. Například EMC, což je zkratka pro Eurasia Motor Company, nabízí dvě SUV od Geely a Chery a také hatchback od Yuda. Pak tu máme Elaris, který spouští prodej nových aut od značek Hycan, AION a Skywell.

Poměrně zavedené Chery v Evropě prodává také vozy pod vlastními značkami Jaecoo a Omoda. Opět se ale jedná o poměrně minoritní záležitost.

Prodeje čínských aut v Evropě za 1. čtvrtletí 2024
ZnačkaPočet vozů
MG58.524
BYD7602
DR Automobile5922
Lynk & Co1711
GWM1121
Xpeng1036
Zeekr466
Nio401
Maxus338
Omoda330
EMC313
Sportequipe301
DFSK (Dongfeng Sokon Automobile)282
Ayways192
Beijing165
Jump engine152
Hongqi112
Geely93
Jac88
Forthing66
Vstoupit do diskuze (42)