Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínská auta v Evropě: Až na výjimku mizivé prodeje

Ondřej Šámal
Diskuze (42)

Strach z čínských automobilek by západní výrobci mít nepochybně měli. Ovšem jak ukazují evropské prodeje za první letošní čtvrtletí, až na MG ostatní značky zatím jenom paběrkují.

Příliš rychlý přechod na elektromobilitu nakonec stejně vyřeší sám trh, jak ukazují aktuální čísla. Prodeje aut s lokálně bezemisním pohonem totiž sice rostou, ovšem mnohem pomaleji než se očekávalo. Také proto není „invaze“ čínských značek zatím tak drtivá, jak mnozí očekávali.

Automobilky z druhé nejlidnatější země světa totiž v posledních letech přepnuly právě na elektromobily, v nichž objektivně patří k světové špičce. Mezi klasickými vozy se spalovacími motory takhle silnou pozici ani zdaleka nemají. Přesto dokážou zaujmout skvělým poměrem ceny a výkonu. Ostatně také proto se MG postupně propracovává mezi nejoblíbenější značky v Evropě. Loni tady prodalo okolo 248 tisíc aut z celkových 840.000 vyrobených. V Česku se díky 2609 registracím MG dostalo na 18. místo mezi značkami, když přeskočilo například Citroën, Fiat či Hondu.

Video se připravuje ...

Výrobce s kořeny ve Velké Británii je ostatně jediným seriózním konkurentem pro automobilky z Evropy, Spojených států, Japonska a Jižní Koreje. Dokonce i BYD, který se s Teslou přetahuje o pozici největšího výrobce čistě elektrických aut na světě, zatím na starém kontinentě nepředvádí úplně suverénní jízdu.

Ve výčtu značek působících v Evropě najdeme také DR Automobiles. Ačkoliv se jedná o italského výrobce s působností především na domácím a španělském trhu, ve skutečnosti se jedná o brand, který na Apeninském poloostrově pod vlastními emblémy kompletuje čínská auta od automobilek Chery, BAIC a JAC. Se 34.000 prodanými auty se loni jednalo o druhého největšího prodejce čínských aut, pokud tedy DR nebereme jako klasického výrobce.

Vedle méně či více známých jmen v tabulce najdeme i „no name“ představitele čínského automobilového průmyslu. Například EMC, což je zkratka pro Eurasia Motor Company, nabízí dvě SUV od Geely a Chery a také hatchback od Yuda. Pak tu máme Elaris, který spouští prodej nových aut od značek Hycan, AION a Skywell.

Poměrně zavedené Chery v Evropě prodává také vozy pod vlastními značkami Jaecoo a Omoda. Opět se ale jedná o poměrně minoritní záležitost.

Prodeje čínských aut v Evropě za 1. čtvrtletí 2024
Značka Počet vozů
MG 58.524
BYD 7602
DR Automobile 5922
Lynk & Co 1711
GWM 1121
Xpeng 1036
Zeekr 466
Nio 401
Maxus 338
Omoda 330
EMC 313
Sportequipe 301
DFSK (Dongfeng Sokon Automobile) 282
Ayways 192
Beijing 165
Jump engine 152
Hongqi 112
Geely 93
Jac 88
Forthing 66
Ondřej Šámal
Diskuze (42)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
28. 5. 2024 09:40
Re: Cílem EU je udělat z lidí žebráky
HAHAHA :-)
28. 5. 2024 07:10
Re: Mg zs
Jen podporuj číňany... Je to jako si nadělat na gauč a pak si v tom číst.
Avatar - Ji/Ri
28. 5. 2024 06:58
Re: Cílem EU je udělat z lidí žebráky
Příště jak budeš něco psát, pozavírej dveře, ať to tak nemlátí.
28. 5. 2024 06:09
Re: Cílem EU je udělat z lidí žebráky
Ano to sedí, kolem roku 2010 byla auta nejlevnější. Ve 2011 jsem kupoval P5008, čili středně velké MPV za 470tis Kč jako nové auto ;-) Dneska za to mám sotva Fabii…
28. 5. 2024 06:06
Re: Europske auta v cine
Tak zrovna MG ZS dává docela smysl, cílí na nízkopřímové skupiny a vychází mu to. Jednoduché auto s přijatelným designem za slušnou cenu prostě funguje a na silnicích je vidět. Mě neuráží ani trošku, vypadá celkem k světu ;-)