Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínská vlajková limuzína VW má po faceliftu. Přišla o nejlepší motor

Stanislav Kolman
Diskuze (1)

Na pekingském autosalonu se představilo omlazené provedení limuzíny VW Phideon. Zatímco vzhledové novinky potěší, ty motorové nikoliv.

Již počátkem roku se na sociálních sítích objevily snímky modernizovaného vlajkového sedanu VW Phideon. Na oficiální premiéru jsme si ale museli počkat několik dalších měsíců, nakonec se uskutečnila na právě probíhajícím pekingském autosalonu.

Phideon – společné dílo podniku SAIC-VW – dostal omlazenou tvář a jako první vůz značky Volkswagen má v sériové podobě osvětlené logo na přídi. Novinkou je rovněž světelná lišta, která spojuje přední světlomety s logem. Drobných úprav se dočkal přední nárazník s vodorovným chromovaným lemem.

Při pohledu z boku si všimneme snad jen nového designu kol z lehkých slitin. Zadní LED světelná technika se změnila, má novou grafiku a dynamické blinkry. Ve výčtu novinek nesmí chybět nové logo VW (známe například z osmé generace Golfu) a jiný font nápisu Phideon na víku zavazadlového prostoru.

Zapracovalo se také na interiéru, který dostal 9,2“ dotykovou obrazovku multimediálního systému, head-up displej, noční vidění, audiosystém Dynaudio či chladničku pro nápoje vzadu. O líbivý vzhled uvnitř se postará chromované a černé lesklé obložení.

Další novinkou pro modelový rok 2021 je volitelné adaptivní vzduchové odpružení. Už tak veselo není při pohledu na dostupné pohonné jednotky. Phideon totiž přišel o možnost vlajkového agregátu v podobě třílitrového šestiválce s pohonem všech kol. Kromě toho ale z nabídky trochu překvapivě mizí i plug-in hybrid se základem v dvoulitrovém TSI.

Jedinou možností zůstává benzinový čtyřválec 2.0 TSI o síle 167 kW a točivém momentu 350 newtonmetrů. Pojí se výhradně se sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG, jež pohání přední kola. Podnik SAIC-VW uvede novinku na čínský trh v průběhu října tohoto roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (1)

Doporučujeme