Čínské Roewe představuje pěkný interiér nového SUV. Mají se evropské značky bát?
Zatímco v Evropě jsme svědky nepěkného trendu šetření na materiálech v interiéru, ty čínské jdou raketově nahoru.
Nejednou jsme si v nedávných testech evropských automobilů posteskli, že všechna ta digitalizace je snad to jediné, co tradiční automobilky zajímá. Na ostatní aspekty, jako třeba použité materiály, se v poslední době tak nějak zapomíná. Nové generace vozů nejenže jsou kolikrát na stejné úrovni jako předchůdce, ale mnohdy je i patrné, kde se ve srovnání s minulým provedením šetřilo.
A potom tu jsou značky čínské, které v poslední době dělají obrovské skoky kupředu. Ještě před pár lety by vás kabina nějakého čínského auta na autosalonu příliš neoslnila - laciné materiály uvnitř, jednoduché obrazovky s malým rozlišením a často zvláštní zápach, který byl pro čínské výrobce z nějakého důvody typický.
Jenže za tu dobu se hodně změnilo, a když jsme naposledy ve Frankfurtu nad Mohanem pár takových vozů prolezli, překvapilo nás, na jaké úrovni jsou čínští výrobci dnes. A podtrhuje to i značka Roewe sídlící v Šanghaji a patřící pod křídla společnosti SAIC Motor.
Ta se nyní online pochlubila snímky svého nejnovějšího SUV RX5 Plus a ukázala také interiér, jenž minimálně z fotografií působí velice solidně. Ve výbavě nechybí 12,3palcový přístrojový štít, který doprovází 14,3” obrazovka multimediálního systému. Je zakřivena a vespod zůstalo pár tradičních tlačítek pro ovládání základních funkcí. Ani Roewe se ale nevyhnulo trendu toho, že se téměř všechno ovládá přes displej, kde byste hledali i nastavování teploty.
Materiály vypadají líbivě a záběry na jednotlivé detaily ukazují, že při rozvrhování kabiny někdo přemýšlel a nejednal prvoplánově. Na volantu přitom zůstávají zachována tradiční tlačítka, která narozdíl od dotykových ploch tolik neodvádí pozornost řidiče a dají se ovládat i poslepu. Kdo by to byl pár let dozadu řekl, že budeme chválit interiér čínského auta na úkor těch evropských?
Pohon crossoveru obstarává benzinová patnáctistovka s výkonem 169 koní a 250 newtonmetry točivého momentu. Motor je párován se sedmistupňovou samočinnou převodovkou. O něco později má nabízenou paletu rozšířit také plug-in hybrid. Roewe RX5 Plus se na čínském trhu objeví v průběhu června, evropské klientely se však tahle novinka zatím netýká.