Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské Roewe představuje pěkný interiér nového SUV. Mají se evropské značky bát?

Stanislav Kolman
Diskuze (5)

Zatímco v Evropě jsme svědky nepěkného trendu šetření na materiálech v interiéru, ty čínské jdou raketově nahoru.

Nejednou jsme si v nedávných testech evropských automobilů posteskli, že všechna ta digitalizace je snad to jediné, co tradiční automobilky zajímá. Na ostatní aspekty, jako třeba použité materiály, se v poslední době tak nějak zapomíná. Nové generace vozů nejenže jsou kolikrát na stejné úrovni jako předchůdce, ale mnohdy je i patrné, kde se ve srovnání s minulým provedením šetřilo.

A potom tu jsou značky čínské, které v poslední době dělají obrovské skoky kupředu. Ještě před pár lety by vás kabina nějakého čínského auta na autosalonu příliš neoslnila - laciné materiály uvnitř, jednoduché obrazovky s malým rozlišením a často zvláštní zápach, který byl pro čínské výrobce z nějakého důvody typický.

Jenže za tu dobu se hodně změnilo, a když jsme naposledy ve Frankfurtu nad Mohanem pár takových vozů prolezli, překvapilo nás, na jaké úrovni jsou čínští výrobci dnes. A podtrhuje to i značka Roewe sídlící v Šanghaji a patřící pod křídla společnosti SAIC Motor.

Ta se nyní online pochlubila snímky svého nejnovějšího SUV RX5 Plus a ukázala také interiér, jenž minimálně z fotografií působí velice solidně. Ve výbavě nechybí 12,3palcový přístrojový štít, který doprovází 14,3” obrazovka multimediálního systému. Je zakřivena a vespod zůstalo pár tradičních tlačítek pro ovládání základních funkcí. Ani Roewe se ale nevyhnulo trendu toho, že se téměř všechno ovládá přes displej, kde byste hledali i nastavování teploty.

Materiály vypadají líbivě a záběry na jednotlivé detaily ukazují, že při rozvrhování kabiny někdo přemýšlel a nejednal prvoplánově. Na volantu přitom zůstávají zachována tradiční tlačítka, která narozdíl od dotykových ploch tolik neodvádí pozornost řidiče a dají se ovládat i poslepu. Kdo by to byl pár let dozadu řekl, že budeme chválit interiér čínského auta na úkor těch evropských?

Pohon crossoveru obstarává benzinová patnáctistovka s výkonem 169 koní a 250 newtonmetry točivého momentu. Motor je párován se sedmistupňovou samočinnou převodovkou. O něco později má nabízenou paletu rozšířit také plug-in hybrid. Roewe RX5 Plus se na čínském trhu objeví v průběhu června, evropské klientely se však tahle novinka zatím netýká.

Stanislav Kolman
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - del42sa
21. 4. 2020 08:11
středový display
v tom zakomponování středového displaye a jeho estetické přidané hodnotě by si mnohé evropské automobilky mohly vzít příklad ;-) :yes:
Avatar - WinDiesel
20. 4. 2020 07:37
Re: Nevím, jestli se mají bát
Jo myslím že se mají evropské automobilky čeho bát. nejvíce svých vlastních špatných rozhodnutí.
Avatar - pradeda777
19. 4. 2020 23:53
Re: Nevím, jestli se mají bát
...bát? My se tady bojíme už pěkných pár týdnů...........a je to také z Číny...... :-[]
19. 4. 2020 21:56
Re: Nevím, jestli se mají bát
Možno dizajnovo pekne, ale inak naprd... Je hrozne nízko, väčšia časť displeja je pod osou volantu. Tak nízko nedával displeje ani Volkswagen, a ten bol za to dosť kritizovaný.
19. 4. 2020 18:45
Nevím, jestli se mají bát
Každopádně, ten display je zakompovanej zatím snad nejlíp co jsem viděl :yes: