Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čistší prostředí díky elektromobilům? V Číně ovzduší paradoxně znečistí

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 26. 5. 2018 • 03:14
32
29
Zobrazit náhledy (32)
BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC BAIC EC
Nová studie se zaměřila na elektromobily, respektive to, jaký mají ve skutečnosti vliv na životní prostředí. A obyvatele Číny výsledky rozhodně nepotěší.

Jednou z největších výhod, o kterých se hovoří ve spojitosti s elektromobily, je „zelenější“ přístup k životnímu prostředí. Vozy poháněné elektřinou přeci nezpůsobí v centrech měst takové znečištění jako auta se spalovacími motory… jenže nejnovější průzkum ukazuje, že vše není tak růžové, jak nám tvrdí brožury automobilek.

Elektromobily totiž paradoxně mohou ovzduší v Číně značně znečistit. Pro tamní obyvatelstvo to není příliš dobrá zpráva, vždyť právě čínská vláda už před časem rozhodla, že se tato země stane lídrem v oblasti vývoje a výroby elektrických automobilů. Už nyní potenciálním zákazníkům nabízí na elektromobily obrovské dotace.

Kde je tedy problém? Drtivá většina elektřiny v Číně vzniká díky uhlí. „Přechod na elektromobily ze své podstaty neznamená konec fosilních paliv, neboť také slouží k pohonu těchto aut. V Číně to logicky znamená zvýšenou spotřebu uhlí,“ říká Scott Kennedy z Centra pro strategické a mezinárodní studie, které se ve Washingtonu na elektroauta zaměřilo. „Elektromobily tak mohou jen posouvat znečištění ovzduší z jedné části země do druhé.“

To ale není jediný fakt, který výrobcům elektroaut nehraje do karet. Výzkumný ústav univerzity v Michiganu se v loňském roce zaměřil na srovnání elektrických vozů s auty osazenými spalovacími jednotkami. Studie zjistila, že auta s konvenčními pohony o spotřebě nižší než sedm litrů na sto kilometrů jsou k životnímu prostředí šetrnější než elektromobily z Číny. A to nezapočítáváme výrazně vyšší náklady na jejich výrobu.

A jedna perlička na závěr: v roce 2015 vznikalo 72 % elektrické energie v Číně z uhlí. Do roku 2040 chce tamní vláda toto číslo snížit na padesát procent. A to v době, kdy největší boom v oblasti elektrických aut teprve očekáváme… zdá se, že některé plány bude třeba v příštích letech ještě přehodnotit.

Související články

Témata
29. 5. 2018 23:01
A tady je zase přesně opačná studie
[odkaz]

Všechny studie jsou na 2 věci. Jejich výsledek je takový jaký si zadavatel studie zaplatí. Proto člověk najde 10 studií, kde se píše, že elektromobily jsou horší než spalováky a 10 studií, kde je to naopak.

Tenhle článek ukazuje jen na ubohost autora, který se ohání studií, kterou navíc ještě svět ani neviděl. Podobně jako tu jitrnici.
28. 5. 2018 10:53
Re: Kdo by to byl řekl ...
a proc by je melo zajimat kdo tu elektrinu vyrobi? to jak se ta elektrina vyrobi je jasne dane v energetickych planech danych zemi EU ;-) a vyrobej ji stejni co ji vyrabej dnes, i pri 100% elektromobilite, coz je nesmysl a nedockame se ho asi ani za 100 let, tak by spotreba elektriny byla vetsi o cca 10-15% proti soucasnemu stavu kdy elektromobilita zaujima v EU asi 1% ;-)
28. 5. 2018 09:41
Studie
Tyhle studie miluji. Zpravidla se zaměří na neškodný plyn CO2 a začnou lidi poučovat. Přitom o CO2 v první řadě nikdy nešlo a netvoří smog jako takový. S tím šaškuje jenom EU. Pro tvorbu smogu jsou v první řadě nejhorší emise prachových částic a pak NOx, CO a aromatických uhlovodíků.
28. 5. 2018 08:34
Re: Opravdu?
"Pane Neználku" - vy však, tak ako autori tej štúdie "neznáte", že Čína MASÍVNE investuje do jadrových elektrární - stavia ich najviac na svete. takže to s tým znečistením, v budúcnosti samozrejme, nebude také ako si to autori štúdie myslia.
Avatar - Hammunasakra
27. 5. 2018 22:36
Re: Opravdu?
:yes: :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku