Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroen C-Zero: Nové fotografie

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 21. 9. 2010 • 03:56
48
1
Zobrazit náhledy (48)
Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero Citroën C-Zero
Citroën zveřejnil novou sérii fotografií malého městského elektromobilu, který má být na trh uveden koncem letošního roku.

Francouzská automobilka chce s modelem C-Zero vstoupit do třídy nejmenších městských vozidel. Malý čtyřdveřový elektromobil, který je značkovou verzí Mitsubishi i MiEV, má zaujmout pozici pod modelem C1.

Název C-Zero má dvě dimenze. Nula v jeho názvu značí jednak hierarchické zařazení pod model C1, nebo chcete-li vedle něj, a zároveň symbolizuje nulové emise vypouštěné při jeho provozu. Synchronní elektromotor s permanentním magnetem pohání zadní nápravu přes jednorychlostní převodovku. Nejvyššího výkonu 47 kW (64 k) dosahuje mezi 3000 a 6000 min-1, maximum točivého momentu 180 Nm je dostupné v rozsahu 0-2000 min-1.

Energii pro pohon dodá 330Voltová lithium-iontová baterie složená z 88 50Ah článků s celkovou kapacitou 16 kWh. Z domácí zásuvky rozvodné sítě se bude akumulátor nabíjet šest hodin, s použitím externí rychlonabíječky (125 A, 400 V) se baterie nabije na 80 % během půl hodiny.

3,48 metru dlouhý elektromobil plně postačí požadavkům evropského provozu. S maximální rychlostí 130 km/h nebude brzdou provozu ani při krátkých cestách po dálnicích, to samé platí pro akceleraci z 0 na 100 km/h za 15,9 s. Dojezd podle normy pro kombinovaný cyklus je 150 km.

Citroën C-Zero je navržen především pro potřeby francouzského trhu. Podle průzkumu provedeného ve Francii 70 % jízd během všedních dnů je do 30 km a průměrná denní vzdálenost ujetá autem je 40 km. Akční rádius tedy tamní zákazníky nikterak neomezí, naopak dostupnost C-Zera výrazně zlepší státní příspěvek na nákup elektromobilu ve výši 5000 Euro.

Samotná cena zatím zveřejněna nebyla, C-Zero ale nabídne posilovač řízení, ESP, šest airbagů a klimatizaci, tedy výbavu výrazně nad standardem mezi minivozy. Uvnitř se nacházejí místa pro čtyři cestující a prostor pro 166 litrů zavazadel.

Uvedení na trh je plánováno na poslední čtvrtletí letošního roku. Ve stejnou dobu se začne prodávat sesterský Peugeot iOn, který se bude lišit prakticky jen logem a přední maskou.

Témata
Avatar - dr.biker
21. 9. 2010 19:52
Elektroautomobily u nás
Pěkný elektromobil tento Citroen. Přesně takové auto stačí normálnímu člověku na dojíždění za prací, do školy nebo na nákup. Ale má to háček, baterie jsou pořád dosti drahé a tím pádem celé auto. Aby se elektromobily více u nás rozšířily, to by naši zákonodárci museli vymyslet nějaký dodační program, který by koupi tohoto automobilu rozšířila, což asi u nás nehrozí, když u nás ani nebylo a nebude zavedeno "šrotovné". Další možností je pronájem auta, což bude asi pravděpodobnější.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud