Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C1 a Peugeot 108 skončí do konce roku. Přímá náhrada za ně nedorazí

David Bureš
Diskuze (7)

Historie kolínských trojčat se pomalu blíží ke svému konci. Náhrady se do budoucna dočká už jen Toyota Aygo.

Kolínská automobilka původně nazvaná TPCA byla odjakživa spjatá s výrobou miniaut. Tato kapitola se ale pomalu blíží ke konci. Letos továrnu kompletně převzala pod svá křídla Toyota, přejmenovala ji na TMMCZ a pozměnila portfolio – výrobu doplňuje o malý hatchback Yaris. Spolu s tím éra kolínských miniaut letos končí.

Spolupráce mezi Toyotou a značkami Citroën a Peugeot, dnes patřícími do koncernu Stellantis, byla ukončena, což znamená rovněž ukončení výroby Peugeotu 108 a Citroën C1.

Postupný konec životního cyklu této dvojice již odstartoval. Na jaře definitivně skončila výroba jejich třídveřových variant a od té doby pokračují jen pětidveřové modely. Jejich produkce v Kolíně skončí do konce roku, přičemž přímých nástupců se tato dvojka francouzských modelů už nedočká.

Z tria kolínských miniaut tak bude nadále pokračovat jen Toyota Aygo, která bude ještě do konce roku představena v nové, již třetí generaci. Uvolněné místo ve výrobní kapacitě závodu po konci 108 a C1 pak vyplní malý hatchback Toyota Yaris, jehož start výroby v Kolíně silně ovlivňuje letošní globální nedostatek čipů.

Nové Aygo přitom bude sdílet technický základ s Yarisem, v podobě platformy TNGA ve verzi GA-B. Design pak využije motivů z letošního konceptu Aygo X prologue.

Z hlediska motorů se počítá výhradně s tříválci, zatím nejisté je nabídnutí hybridní verze. Toyota totiž už několikrát zdůraznila, že miniauto musí být hlavně cenově dostupné. Na druhou stranu, emisní normy jsou dnes neúprosné, a tak se elektrifikaci nevyhnou patrně ani nejmenší auta na evropském trhu.

Ostatně z Peugeotu a Citroënu zaznívají hlasy, že tyto značky nemají vhodnou techniku pro budoucí miniauta. Základ z elektrického (a prémiově laděného) Fiatu 500 by byl pro dostupné modely zřejmě až příliš nákladný.

Proto Citroën a Peugeot chtějí v případě dostupných aut raději lákat na základní verze svých malých hatchbacků, C3 a 208. Citroën navíc klientům hledajícím auto čistě do města nabízí na vybraných trzích mikrovozítko Ami. Do budoucna pak mají dorazit i dostupné elektromobily, Peugeot e-1008 a elektrická verze budoucího Citroënu C3.

David Bureš
Diskuze (7)
5. 10. 2021 12:57
Re: Bravo, toto je výsledek idiotské politiky EU...
Není zájem, protože kvůli emisním normám musí být auta drahá. Když má člověk na výběr mezi C1 za 239, nebo C3 za 299, tak si radši vezme větší. Kdyby byla c1 za normální peníze, tak si ji lidi kupují. Stačí se podívat, jak byly populární Punta, Saxa a 106, protože byly levné.
Avatar - Mikesus
5. 10. 2021 09:46
Re: Bravo, toto je výsledek idiotské politiky EU...
Ale ze tech malých aut lidi kupují. Místo nového A segmentu si právě kupují radši olítanou octavku apod. A proto ten A segment mizí, není o něj zájem a automobilka se nevyplatí.
5. 10. 2021 08:39
Re: Bravo, toto je výsledek idiotské politiky EU...
Jóó hoši, když se buduje euro-socialismus, tak je třeba přinášet oběti. Vůbec vy dva nechápete jak strašně tahle malá benzínová auta s moderníma EURO6 motorama poškozují životní prostředí. Já to neumím tak pěkně vysvětlit, ale on se tu jistě objeví za chvilku náš aspergerem trpící guru Nemanaterasu alias Hamuna a vysvětlí vám, že nechápete učivo 2 třídy, dá odkaz na nějaký přírodopisný film od Attenborougha a bude vás přesvědčovat, že destruktivní kroky EU nechápete, anžto jste úplně blbí :D
5. 10. 2021 06:35
Re: Bravo, toto je výsledek idiotské politiky EU...
Místo toho, aby nové modely byly dostupné, radši úplně zrušme malá úsporná auta a ostatní brutálně zdražíme. Pak se můžeme pouze divit, že máme vozový park s průměrným stářím 15 let
5. 10. 2021 04:47
Re: Bravo, toto je výsledek idiotské politiky EU...
Je jen otázkou času, kdy to v Kolíně vzdá i Toyota, protože A i B segment budou prostě příliš drahé = budou cenově srovnatelné s C segmentem. Zavírání továren, propuštění, krachy dodavatelů a možná i automobilek a samozřejmě konec dostupné mobility jsou na dohled. Dobře už bylo.