Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota potvrzuje příchod nového Ayga. Nadále chce být dostupným autem

David Bureš
Diskuze (15)

Podle dřívějších zpráv se nová generace miniauta od Toyoty začne prodávat v roce 2022. Vyrábět se bude nadále v Kolíně, může však použít jiné jméno než Aygo.

Kategorie miniaut kvůli rostoucím cenám už není v Evropě tak populární jako kdysi, a tak segment nejmenších vozů mnohé automobilky opouštějí, protože už v něm nedokážou vydělávat. Kolínských prcků se tak rozhodl zbavit Citroën a Peugeot, končí i Škoda Citigo. Naopak Toyota áčkovému segmentu pořád věří a nyní oficiálně potvrzuje, že pracuje na nástupci modelu Aygo.

Toyota přitom zdůrazňuje, že Aygo je pro ni důležité auto, které ke značce přivádí nové, mladé zákazníky. Ty vůz oslovuje nízkou cenou, a tak japonská značka slibuje, že i nástupce Ayga si zachová dostupnou cenovku.

I z toho důvodu Toyota neplánuje u nového miniauta přejít na elektrický pohon, jak to zvažuje některá konkurence. Jelikož prodejům v segmentu dnes stále dominují vozy s konvenční spalovacím motorem, Toyota nadále počítá s takovou verzí. Dokonce v tuto chvíli nehovoří ani o hybridu, který by přitom vzhledem k jejím zkušenostem v tomto oboru a snaze snížit vypouštěné emise dával rovněž smysl.

Automobil každopádně využije modulární platformu TNGA ve verzi GA-B pro malé automobily, která zástavbu hybridního pohonu umožňuje. Půjde tak o zkrácený základ z aktuálního Yarisu. Toyota plánuje v následujících letech v Evropě vyrábět přes 500.000 aut s touto platformou ročně, což má pomoci rozložit vývojové a výrobní náklady. Vedle nástupce Ayga a Yarisu ji využije také připravované malé SUV Yaris Cross.

Třetí generace Toyoty Aygo se bude stejně jako předchůdci vyrábět v Kolíně, kde má její produkce odstartovat už letos, před chystaným zahájením prodeje v roce 2022. Tentokrát už od ní nebudou odvozena miniauta Citroënu a Peugeotu - francouzské značky se rozhodly ukončit tuto spolupráci s Toyotou. O vývoj se pak stará evropská centrála Toyoty sídlící v Belgii.

Toyota si tak vůz vyvíjí přesně podle svých představ. Podle všeho tak nadále půjde o typického zástupce segmentu, kterému japonská značka nadále věří. Maskované prototypy nicméně naznačují, že i tato miniaturní novinka by se mohla inspirovat módním světem crossoverů a SUV, když by mohla nabídnout stylovou verzi s oplastovanou karoserií a zvýšeným podvozkem.

A proč o voze referujeme primárně jako o „nástupci Ayga“? Toyota totiž zatím nepotvrdila, že si novinka uchová toto jméno. Není tak vyloučeno přejmenování nejmenšího zástupce v evropském portfoliu značky.

David Bureš
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - Blue Sun
4. 3. 2021 10:40
Re: V malých autách je nakbližšia budúcnosť mobility v EÚ...
Zajímavé, kdo vyhlásil, že z města nebude povoleno vyjet nikam ven?
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2021 10:39
Re: Postupné vykllzení pozic...
Miniauto je ekologičtější pouze v situaci, kdy k němu nepotřebuješ pro jeho nedostatečnost další auto.
Což opět ve své zaslepenosti buď nechápeš, nebo zcela záměrně ignoruješ. První by bylo ještě omluvitelné nižší inteligencí. To druhé je neomluvitelné.
4. 3. 2021 09:43
Re: Postupné vykllzení pozic...
Až na to, že ta miniauta by byla ekologičtější. V tom je ta největší absurdity idiotských flotilových emisních norem EU... :-O :-( :no:
4. 3. 2021 09:04
Re: V malých autách je nakbližšia budúcnosť mobility v EÚ...
Samozřejmě máš naprostou pravdu, obávám se ale, že toto elektrofašisti stejně nikdy nepochopí... :-( :no:
Avatar - Blue Sun
3. 3. 2021 21:58
Re: Postupné vykllzení pozic...
Stačí, že dovedou vydělat na B/C segmentech a jim příbuzných SUV. Není nutné za každou cenu dělat větší a větší auta.