Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroen C2 1.4 VTR - Malé milé (11/2003)

5. 11. 2003 • 23:47
25
Zobrazit náhledy (25)
Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2 Citroën C2
Kdyby se rozdávaly ceny za střízlivou stylistickou odvahu, neodešel by model C2 bez vavřínů. Zrod tohoto vozu byl přitom díky podvozku a části interiéru shodnému s C3 jednodušší, než by se zdálo. Nejde přitom o konec ve zmenšovacích...

Kdyby se rozdávaly ceny za střízlivou stylistickou odvahu, neodešel by model C2 bez vavřínů. Zrod tohoto vozu byl přitom díky podvozku a části interiéru shodnému s C3 jednodušší, než by se zdálo. Nejde přitom o konec ve zmenšovacích závodech - v roce 2005 začne z Kolína vyjíždět model, který bude Citroen prodávat pod označením C1.

C2 vyrostla na zkrácené platformě "trojky", zvenčí ale shodu nepoznáte. Důsledně pravoúhlé světlomety, krátká kapota a především hojně komentované rovnoběžné dolní hrany bočních oken odlišují oba modely více než dostatečně. I díky děleným a ve verzi VTR o spoiler obohaceným zadním dveřím má majitel jasno: zatímco C3 staví na pohodlí a neagresivním vzhledu, C2 je (s relativně malým cenovým odstupem) živé až dravé malé městské auto.

Třídveřová karosérie je uvnitř stejně široká jako u C3 - posádku uvítá stejná palubní deska a v základní výbavě i podobně až příliš měkká sedadla. V námi testované verzi VTR jsme naopak jásali nad sedačkami s bočními výztuhami a delšími sedáky. Vzadu jsou dvě samostatná, podálně posunovatelná a sklopná sedadla, jejichž výhoda je v pohodlí a dostatku místa pro hlavu i kolena, nevýhoda pak v nutnosti trochu posunout přední sedadlo při úplném sklopení zadních. Raritou jsou plynové vzpěry, díky kterým se dají zadní sedačky pohodlně sklápět i ze zadních dveří.

Čtyři hodnoty objemu zavazadlového prostoru uvádějí stav při různých polohách zadních sedadel a dokumentují tak velmi dobrou variabilitu využití vnitřního prostoru. Prostor pro vkládání nákladu má sice spodní hranu relativně vysoko, spodní část dělených zadních dveří s nosností až 100 kg je ale v tomto případě dobrým pomocníkem. Citroen rád zdůrazňuje podélnou nenáročnost při přístupu k zavazadlovému prostoru C2, což můžeme jen potvrdit. I při častém využívání sklopené spodní části dveří simulaci nakládání jsme vždy našli způsob jak úspěšně naložit a neušpinit se.

Motor 1.4 s maximálním výkonem 54 kW tvoří střed nabídky, dalšími možnostmi jsou agregáty 1.1, 1.6 a 1.4 HDi. My jsme dostali k dispozici provedení VTR s robotizovanou převodovkou Sensodrive, přičemž motor i převodovka si zaslouží oddělený komentář. Pohonná jednotka s pouze průměrným max. výkonem 54 kW je vcelku příjemným překvapením. Kultivovaný zvukový projev je u Citroenů už pomalu standardem, ale sportovněji založeného řidiče potěší hlavně velmi slušná pružnost. Převodovka Sensodrive (verzi 1.4 je možno mít i s pětistupňovým manuálem, 1.6 naopak pouze se Sensodrive) byla pro použití v tomto voze podle výrobce zdokonalena. Je sice pravda, že reakční doby se o něco zkrátily, nevýhody zvláště v automatickém režimu zůstaly. Při záměru předjíždět v automatickém režimu se nám několikrát stalo že na kick-down reagovala elektronika rozpojením stávajícího převodu, zhruba dvouvteřinovou pauzou (což zejména ve stoupání znamená citelné zpomalení vozu) a podřazením o dva stupně dolů. Zařazený stupeň byl logicky záhy vytočen k maximu a následovalo přeřazení na kýžený stupeň - to vše v průběhu předjíždění. Mimořádný cit je třeba mít při rozjíždění ve svahu - bez ruční brzdy se téměř nelze obejít. Ale abychom jenom nekritizovali: pro pohodové popojíždění po městě je Sensodrive v automatickém režimu výborný a zvyknete-li si na delší přeřazování, lze se s agregátem sžít i při přeřazování pádly pod volantem či voličem na středovém tunelu. V celém testu jsme dosáhli spotřeby 7,1 litru a to při 2/3 podílu mimoměstských jízd.

Na silnici a to bez ohledu na její kvalitu, C2 téměř exceluje. Podvozek je zřetelně tvrději naladěn než C3, auto ale přesto neseznamuje řidiče s více nerovnostmi, než je nutné. Ubylo bočního náklonu, přibylo možnosti razantní jízdy - vůz je nedotáčivý skutečně až při hodně brutálním zacházení. Posilovač by sice mohl při rychlé jízdě o něco více "ztuhnout", vzhledem k převažujícímu způsobu využití však považujeme jeho účinek za vyvážený. Brzdy mají okamžitý nástup a s lehkým autem nemají příliš práce. Daní za variabilitu zadní části je omezený výhled úzkým zadním oknem a také u zrcátekbychom se přimlouvali za zvětšení.

C2 je podle našeho názoru model, který je ve své kategorii ještě povedenější než "předchůdce" C3. Mezi největší klady patří využití vnitřního prostoru, jízdní vlastnosti a pružný motor. Naše výhrady k převodovce Sensodrive chápeme spíš jako doporučení pro zájemce: bude-li se pohybovat převážně v městském provozu nebo preferuje-li nenáročnost řízení a poklidný jízdní styl, je pro něj Sensodrive téměř ideál. Pokud ale vyžaduje využívání dynamických vlastností motoru a velmi dobrého podvozku skutečně naplno, je na místě zvolit manuální převodovku. Citroen u této motorizace poskytuje možnost volby, takže jedinou výhradou, která zůstává, je základní cena, byť s relativně širokou výbavou.

Témata
Cena základní sestavy 374 900 Kč
Výbava základní sestavy čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy řidiče a spolujezdce, automatické zapnutí výstražných světel při prudkém brzdění, automatické zamykání dveří a víka zavazadlového prostoru za jízdy, přední mlhové světlomety, posilovač řízení s variabilním účinkem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání, impulzní na straně řidiče, vnější zpětná zrcátka elektricky ovládaná, palubní počítač, robotizovaná převodovka SensoDrive se sekvenčním řazením, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sportovní sedadla se zesíleným bočním vedením, 2 samostatná zadní sedadla, posuvná a sklopná, dvoukřídlé víko zavazadlového prostoru, disky kol z lehkých slitin 15" "Coyotte", přídavné přední, boční a zadní spoilery, chromovaná koncovka výfuku, nárazníky a boční dotykové lišty lakované v barvě karoserie, paket Translucide: hlavice řadicí páky a madla dveří v průsvitném barevném provedení Kč
Cena testované sestavy 439 900 Kč
Výbava testované sestavy základní + klimatizace automatická, klimatizovaná schránka u spolujezdce, atermické čelní sklo, automatické stěrače s dešťovým senzorem, samočinná aktivace světlometů, vyhřívaná vnější zrcátka (+42.000,-), rádio s CD AM/FM, RDS, přehrávač CD, 6 reproduktorů, dálkové ovládání (+12.000,-), elektricky sklopná zrcátka (+2 000,-), metalický lak (+9 000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1360
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 54 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 118 / 3300 - 3300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 169
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 4.9 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 165 / 879
Objem nádrže (l): 41
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 991 / 389
Rozměr pneu: 185/55 R15
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3668
b) šířka (mm): 1668
c) výška (mm): 1461
d) rozvor (mm): 2318
e) rozchod vpředu (mm): 1438
f) rozchod vzadu (mm): 1439
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 730 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 960
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 610
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku