Citroën C4 Cactus zachraňuje španělský výrobní podnik
Výrobní podnik francouzského koncernu PSA v Madridu byl až do roku 2012 využíván k produkci Peugeotu 207. S uvedením modelové řady 208 a spuštěním její výroby ve Francii a na Slovensku byla jeho existence ohrožena.
Před dvěma roky zde pracovalo 2700 zaměstnanců, ale nyní zaměstnává jen 1600 pracovníků, z nichž zhruba dvě stovky nastoupily v letošním roce v souvislosti s výrobou Citroënu C4 Cactus, zahájenou koncem dubna.
V současnosti se pracuje na zvýšení denní produkce a cílem je dosáhnout 380 vozů vyrobených denně do letošního července. Za předpokladu, že se bude vyrábět 220 pracovních dnů v roce, má ze španělské továrny vyjet 85.000 vozidel ročně. To je ovšem stále méně než polovina kapacity, na níž je tento s podnik s plánovanou produkcí 200.000 vozů ročně dimenzován.
Nicméně výrobní cíle jsou závislé na tom, jak Citroën C4 Cactus zaujme zákazníky a jaká po něm bude poptávka. Zástupci koncernu PSA i samotné továrny v Madridu prozatím příliš nechtějí prozrazovat konečné cíle výroby.
Důvodem je mimo jiné i skutečnost, že se teprve začíná s příjmem objednávek v některých evropských zemích, zatímco jinde se začne až v letních měsících nebo na podzim.
Jose Carlos Robredo Bertol, výkonný ředitel výrobního podniku PSA Villaverde v Madridu, v rozhovoru pro Automotive News Europe uvedl, že továrna se může poměrně rychle přizpůsobit požadavkům trhů a během tří měsíců může být spuštěna třetí směna. V případě potřeby pak může být zahájena i výroba o víkendech.