Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4: Ceny na českém trhu

Ondřej Láník Ondřej Láník 7. 1. 2011 • 23:38
121
98
Zobrazit náhledy (121)
Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4
První cena 274.900,-Kč obsahuje 6 airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, klimatizaci i tempomat.

Nová C4 se začíná prodávat na českém trhu. Dovozce doufá, že zopakuje úspěch předchozího provedení, které se u nás prodalo ve více než 7,5 tisících exemplářů a v prvním celém roce na trhu dokonce ovládlo segment hatchbacků nižší střední třídy. Automobilka by ráda na českém trhu letos prodala 2.000 vozů řady C4 nové generace.

Citroën je na českém trhu znám vytrvalým zlevňováním, častými změnami v akčních cenících a agresivní cenovou politikou. Končící C4 dlouhou dobu byla a stále je jeden z nejlevnějších hatchbacků nižší střední třídy na českém trhu. Ve skladech na našem území jich zbývá už jen posledních několik desítek. Má to být důvod k zoufalství? Ani ne, protože nový Citroën C4 patří k nejdostupnějším modelům ve třídě už při uvedení na trh.

Dovozce hodlá novou C4 nabídnout ve třech stupních výbavy - Attraction, Tendance a Exclusive. S označením výbav X a SX se už nesetkáte.

Základ Attraction je vyhrazen nejslabší zážehové i vznětové motorizaci. Základ s motorem 1,4 VTi za 274.900,-Kč pravděpodobně uspokojí většinu českých zákazníků, protože jeho standard je na mimořádně vysoké úrovni v dané třídě a cenové hladině. Ale pozor, tyto vozy (s motorem 1,4 VTi a taky 1,6 VTi s automatem) budou k dispozici až během jara 2011.

Všechny nové C4 na českém trhu dostanou do vínku klimatizaci, 6 airbagů, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, elektricky ovládaná okna vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Vozy s výbavou Attraction jezdí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami 195/65 R15.

Z podstatných položek výbavy chybí pouze rádio, za které je potřeba připlatit 9.900,-Kč (rádio, CD/MP3 přehrávání, ovládání na volantu) a ESP, které vyjde na 9.000,-Kč (včetně asistenta pro rozjezd do kopce).

Citroën C4 – benzinové motorizace - ceny na českém trhu (leden 2010)
Motor1,4 VTi 951,6 VTi 1201,6 VTi 120 AT1,6 THP 155
Převodovka5M5M4A6A
Zdvihový objem [cm3]1397159815981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1 ]70/600088/600088/6000115/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]135/4000160/4250160/4250240/1400-4000
Max. rychlost [km/h]-193-214
Zrychlení 0-100 km/h [s]-10,8-8,7
Komb. spotř. [l/100 km]-6,2-6,3
Cena Attraction [Kč]274.900,----
Cena Tendance [Kč]319.900,-349.900,-379.900,--
Cena Exclusive [Kč]-414.900,--454.900,-

Střední stupeň výbavy - Tendance - je o 45 tisíc korun (1,4 VTi), resp. o 40 tisíc korun (1,6 HDi) dražší než základní Attraction. Za to ale dostanete slušný balík výbavy: ESP, ASR, Hill Start Assist, autorádio s CD a MP3 přehráváním, elektrické ovládání zadních oken, kůží obšitý věnec volantu, zatmavení skel od B-sloupku dozadu, mlhovky s přisvěcováním do zatáček, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, bederní opěrky v obou předních sedadlech nebo loketní opěrka vpředu.

Vestavěná navigace se 7palcovým displejem přijde na 23.900,-Kč (vč. Bluetooth), vyhřívaná sedadla vpředu stojí 6.900,-Kč, zadní parkovací asistent v sadě s další výbavou pořídíte za 9.900,-Kč.

Vozy s výbavou Tendance jezdí na šestnáctipalcových kolech s pneumatikami 205/55 R16. Kola z lehkých slitin stojí 15.900,-Kč, resp. 19.900,-Kč (225/45 R17).

Citroën C4 – vznětové motorizace - ceny na českém trhu (leden 2010)
Motor1,6 HDi 901,6 HDi 1101,6 e-HDI 1102,0 HDI 150
Převodovka5M6M6A6M
Zdvihový objem [cm3]1560156015601997
Válce/ventily4/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1 ]68/375082/360082/3600110/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1750270(280)/2000270(285)/2000340/2000-2750
Max. rychlost [km/h]180190190207
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,911,311,28,6
Komb. spotř. [l/100 km]4,24,64,24,9
Cena Attraction [Kč]329.900,----
Cena Tendance [Kč]369.900,-389.900,-422.900,--
Cena Exclusive [Kč]-454.900,-487.900,-499.900,-

Nejvyšší výbava - Exclusive - je o 65 tisíc Kč dražší než střed. Standardem zde však je navíc přední i zadní parkovací asistent (s funkcí zaměření parkovacího místa), automatická dvouzónová klimatizace, programovatelný tempomat (lze nastavit do paměti několik rychlostí a pak jen přepínat mezi nimi), Bluetooth s ovládáním na volantu, USB konektor, masážní funkce předních sedadel, čalounění v kombinaci látka-kůže nebo 16palcová kola z lehkých slitin.

Pouze do Exclusive lze za 24.900,-Kč objednat Paket Pohodlí, obsahující bi-xenonové natáčecí světlomety, systém sledování mrtvého úhlu a tlaku v pneumatikách.

Za metalický lak se připlácí 13.900,-Kč.

Kombi nebude

Nový Citroën C4 stojí na podvozkové platformě předchůdce. Většinu pohonných jednotek známe z ostatních modelů PSA.

Atmosférické motory jsou dodávány s pětistupňovými převodovkami. Automat s hydrodynamickým měničem dodávaný pro 1,6 VTi má opravdu jen čtyři rychlostní stupně, jinou vhodnou skříní PSA údajně nedisponuje.

Špičková zážehová motorizace 1,6 THP má oslovovat hlavně komfortně orientovanou klientelu, která hledá maximální pohodlí. Tím Citroën vysvětluje dostupnost výhradně s automatizovanou šestistupňovou převodovkou.

Na tiskové konferenci konané při uvedení Citroënu C4 na český trh byly vyvráceny spekulace o příchodu dalších karosářských verzí řady C4. Nepřijde ani třídveřový hatchback, ani kombi. To je prý v této chvíli již definitivní rozhodnutí a nemá se to během životního cyklu této generace měnit.

Témata
14. 3. 2011 15:08
Re: Po veľmi dlhom čase pekný Citroen
Nojo ... a já furt přemýšlel, že už jsem nějakého citroena měl a teď jak to čtu mi to konečně došlo .... u mě to byla Xantie v kombi počas mého pobytu v Itálii ... nevzpomenu si, co to mělo za motor, ale bylo to heboučké svezení ... sedačky byly v kůži :-)
Avatar - Hamunasakra
10. 1. 2011 01:24
Re: CENOVÉ NŮŽKY
Jak všichni, teda krom GTi, víme - cena C4 je nízká aby zbyl prostor na luxusnější a hezčí verzi DS4 :-)
No a co se dilematu DS4 Racing s 217 kW a Golfu GTi týče - papírově i prakticky je to dost jasný volba - tuctový masový mainstrýmový Golf GTi nebrat :-)
Jo a co se týče toho vesmírnýho rozpětí, to bych souhlasil - BMW 1 M je fakt hodně jiná liga, proti Golfu i C4 je skoro jak z jiný - o dost lepší části vesmíru ;-)
Avatar - del42sa
8. 1. 2011 13:16
Re: Když to máš, tak to ukaž!
DSG se stalo populárnějším, než si ostatní automobiloví výrobci původně mysleli.Proto s jeho výrobou mnoho výrobců otálelo... Teď se ale stalo módou takovou převodovku mít v nabídce a nástup DSG u ostatních automobilových výrobců tento trend potvrzuje. Proto ani PSA nebude vyjímkou ;-)

PSA původně hodně věřilo robotizované převodovce, náklady na její výrobu i cena je oproti DSG poloviční....
Nakonec i nástup robotizovaných převodovek započatých Alfou Romeo 156 Selespeed vypadal slibně. Jenže málokdo si uvědomoval, že pilotovaná převodovka pracující skvělě ve sportovním voze a primárně určená k manuální změně převodů ( přesto že umí pracovat i v automatickém módu u Alfy režim "city" ) není určena pro běžné vozy a nedokáže zcela nahradit funkci klasické automatické převodovky vybavené hydrodynamickým měničem, protože pokud zároveň nespolupracujete citlivě s plynem a otáčkami motoru, tak dochází k cukání , které vytváří diskomfort při řazení a může nezkušeným uživatelům ( nejen ženám ) přinést nejedno nepříjemné překvapení.

Taková verze pilotované převodovky je vhodná do sportovního vozu s výkonným benzínovým nebo naftovým motorem s možností řadit páčkami na volantu což C4 jistě není. (ale třeba v takové DS4 Racing s motorem 1,6 THP 155kw by svoji funkci mohla plnit dobře >:D )

Rozhodně ji tedy jako takovou nezavrhuji, jen do běžného vozu a pro běžného řidiče je rozhodně ideálnější volbou klasický automat s hydroměničem.

DSG jako taková je někde na půl mezi těmito převodovkami, rozhodně není tak citlivá na chování řidiče jako "BMP6" ale není ani tak komfortní jako klasické automaty (ZF/Aisin). Při rychlejší (sportovnější) jízdě umí také pěkně "pocukat" a občas má také problémy s logikou řazení nicméně je pravda, že při běžné jízdě je komfort velmi dobrý, lepší než u BMP6 ;-)

Avatar - Perun
8. 1. 2011 11:26
Re: Když to máš, tak to ukaž!
;-) :yes:

Termín uvedení dvojspojkové převodovky bě mě zajímal...
8. 1. 2011 11:18
Re: Když to máš, tak to ukaž!
Je fakt, že ve Francii plní funkci rodinného auta MPV. U nás je to kombi, tak asi proto nechápeme absenci této varianty u C4.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku