Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Genesis konečně vstupuje na evropské trhy. Korejský luxus dorazí i do Česka

David Bureš
Diskuze (22)

Luxusní značka koncernu Hyundai do Evropy vstoupí se sedanem G80 a SUV GV80. Další modely budou následovat.

Značka Genesis se od mateřského Hyundaie oddělila v roce 2015 a od té doby postupně expanduje. Rozšiřuje svoji paletu vozů a vstupuje na nové trhy. Od počátku přitom vedení korejského koncernu zdůrazňovalo, že Genesis dorazí i do Evropy. Na realizaci jsme však stále čekali. Letos se to však konečně změní.

Genesis totiž oficiálně oznámil, že vstupuje na evropské trhy, a to už během léta 2021. Expanze přitom bude logicky postupná, jako první se luxusní značky koncernu Hyundai dočkají zákazníci ve Velké Británii, Německu a Švýcarsku.

"Česká republika je jedním z trhů, na něž by značka Genesis měla expandovat až v dalších vlnách, které očekáváme v roce 2022 nebo 2023," komentuje David Pavlíček, PR manažer českého zastoupení značky Hyundai. Vybraní čeští prodejci Hyundaie však už letos budou případně přijímat objednávky na vozy Genesis, které se budou dovážet z Německa.

Jako první se v Evropě začnou prodávat dva modely, sedan vyšší střední třídy G80 a SUV GV80. Poté bude následovat i sedan střední třídy G70 a SUV GV70.  

Video se připravuje ...

Během prvního roku od startu prodejů se počítá s třemi elektromobily. Jedním z nich bude elektrická verze G80, další zase vůz s elektrickou platformou E-GMP, využívanou již Hyundaiem Ioniq 5 a Kiou EV6.

Genesis přitom zdůrazňuje, že evropské specifikace aut budou naladěny přesně podle požadavků evropské klientely. Ostatně jejich vývoj probíhal přímo v evropské centrále, prototypy najezdily desítky tisíc kilometrů v 15 zemích, přičemž navštívily třeba i slavnou Severní smyčku Nürburgringu. Počítá se dokonce i s modelem speciálně navrženým pro starý kontinent, kterým podle všeho bude dříve avizovaný shooting brake odvozený od G70.

Mladá značka přitom věří, že má v těžkém konkurenčním prostřední šanci prorazit. Ostatně evropská klientela v luxusním prostředí nedá nic zadarmo - Infiniti od Nissanu se z Evropy rychle stáhlo, Acura od Hondy proti původním plánům do západní Evropy nikdy oficiálně nedorazila. A ani Lexus za ty roky neprorazil tak, jak by si Toyota představovala.

Genesis chce přitom vsadit na speciální péči o zákazníka. Prodej bude probíhat primárně online, vedle toho tu však budou i speciální „studia“ na zajímavých lokacích. První otevřou v centru Londýna, Mnichova a Curychu. Klienti přitom k dispozici budou mít speciálního osobního asistenta, díky němuž vůbec nebudou muset navštívit dealerství. Auto jim doveze klidně domů nebo do práce, a to jak při nákupu, tak třeba kvůli pravidelnému servisu.

David Bureš
Diskuze (22)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
4. 5. 2021 22:39
Re: Rozvášněný EQS
Promiň, jsi-li vskutku cizinec - ale z Tvého vyjádření není naprosto jasné, ani CO jsi chtěl sdělit, ani PROČ
Avatar - Roland Von Wagen
4. 5. 2021 22:11
Re: Re: Design
Je fakt, že ten tahokov v masce, je zajímavý. Na 20 let staré, otuněné A6 je to nuda. Ale na novém Hyundai to je jiná káva.
Avatar - Emel
4. 5. 2021 22:00
Re: Design
Tak co na to říkáš... základ 330? ;-)
Avatar - R32
4. 5. 2021 20:02
Re: Paráda
Čo je pre teba "o veľa" ? G80 za cenu 2-3 Ionikov či? Neviem ak si prišiel na porovnanie G80 a Ioniq 5, sorry akosi celému tvojmu príspevku nerozumiem. Keď si to myslel ironicky tak OK... :D
Avatar - Jerry.Gunman
4. 5. 2021 19:20
Re: Hyundai World 2021
JJ, jedna partička "mladých duchem" už tady byla...
A taky se zaklínali elektrifikací... "Komunismus = elektrifikace + vláda sovětů", takhle to tehdy říkávali

Mladý je básník, jenž zpívá pro mladé,
mladá je píseň, holubička čistá.
My všichni jsme mladí, měšťácký západe,
mladý je každý komunista.

A je to tu furt a zase, byť tentokráte v zeleno-rudém provedení :D

Oni to socialisti, ať už rudí, hnědí nebo zeleníé, všechno to stojí za stejnej... exkrement