Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C6 v ČR: ceny od 1,25 do 1,63 milionu Kč

Ondřej Láník
Diskuze (68)
Citroën dnes oznámil uvedení nového Citroënu C6 na český trh. Prodej modelu C6, který měl světovou premiéru na ženevském autosalonu v březnu 2005, bude zahájen koncem tohoto roku.

Citroën dnes oznámil uvedení nového Citroënu C6 na český trh. Prodej modelu C6, který měl světovou premiéru na ženevském autosalonu v březnu 2005, bude zahájen koncem tohoto roku.

Citroën tiskovou zprávu k uvedení C6 na český trh zahajuje slovy: Pohodlí, potěšení z jízdy a také aktivní i pasivní bezpečnost nebyly předmětem žádného kompromisu. Bi-xenonové samonatáčecí světlomety, aktivní odpružení s řízenou tuhostí tlumičů, automatická dvouzónová klimatizace s výdechy pro zadní sedadla či devět airbagů chránících cestující vpředu i vzadu jsou jen několika příklady bohatého vybavení nabízeného již od základní úrovně.

Poprvé v Citroënu najde své místo koncernový šestiválec 2.7 V6 HDi FAP (150 kW), který již dostal Peugeot 607, ale i Land Rovery a Jaguary. Zážehovou alternativou je šestiválec 3.0 (155 kW), který jsme také nedávno zkoušeli v inovovaném Citroënu C5. Oba motory budou dodávány se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Řidič Citroënu C6 bude mít k dispozici, poprvé u francouzského vozu, průhledový head-up-displej. Cé šestka má jako první Citroën elektrickou parkovací brzdu, už podruhé se uplatňuje lane departure warning system, upozorňující řidiče na nechtěnné opuštění jízdního pruhu. Samozřejmostí jsou parkovací senzory vpředu i vzadu, směrově nastavitelné xenonové světlomety, eletricky nastavitelná všechna sedadla (včetně těch zadních), nechybí hydropneumatické odpružení. Klimatizace má oddělené nastavení teploty pro pravou a levou i přední a zadní část interiéru vozu.

Řadu C6 tvoří tři úrovně výbavy – C6, C6 Lignage a C6 Exclusive – které poskytují zákazníkovi možnost docílit harmonii mezi individuálními požadavky a skutečným provedením automobilu. Seznam výbavy na přání je ale záměrně omezený, většinu luxusu totiž najdete již na palubě standardních provedení.

Již u první úrovně vybavení typ C6 nabízí sériově nové prvky komfortní a bezpečnostní výbavy, jako jsou bi-xenonové světlomety, automatická dvouzónová klimatizace s výdechy pro zadní sedadla, devět airbagů chránících stejně dobře cestující vpředu i cestující vzadu, přičemž nelze zapomenout na filtr pevných částic (FAP) u naftového motoru 2.7 HDi V6. Model C6 má rovněž aktivní kapotu motoru, která se v případě nárazu do chodce zvedne. Vytvoří se tak volný prostor, oddělující kapotu od mechanických dílů, který umožní pohlcení energie nárazu deformací kapoty a omezení účinku nárazu hlavy do kapoty.

C6 se rozhodně hlásí k tradici velkých vozů Citroën, vyznačujících se výjimečnými jízdními vlastnostmi a vyhraněným přístupem k cestování. Model C6 má proto sériově zavěšení předních kol se dvěma trojúhelníkovými rameny s oddělenou těhlicí, víceprvkové zavěšení zadních kol a nové aktivní pérování s řízenou tuhostí tlumičů, což umožňuje dosáhnout nového spojení komfortu, jízdní stability a dynamických vlastností.

Bohatá základní výbava modelu C6 může být na přání doplněna o některé další prvky, jako jsou střešní okno, paket Lounge (komfortní zadní sedadla s elektrickým nastavením polohy), telematický systém NaviDrive s navigací, barevným displejem a integrovaným telefonem GSM s hlasovým ovládáním a syntetizátorem lidské řeči. Tyto prvky umožňují přesněji doladit zákazníkem požadovanou úroveň funkcí poskytovaných vozidlem.

Základní cena Citroënu C6 3.0 V6 24V na českém trhu činí 1.250.000,-Kč, vznětový šestiválec v C6 2.7 HDi FAP příjde na 1.330.000,-Kč. Osmdesátitisícový příplatek ze diesel je zachován také u vyšších stupňů výbav. Jeho opodstatnění lze nalézt nejen v nižší spotřebě paliva (kombinovaná u 3.0 V6 24V činí 11,2 l/100 km, u 2.7 HDi FAP pak 8,7 l/100 km), nýbrž i v lepších jízdních výkonech. Čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h činí u zážehového Citroënu C6 9,4 sekund, kdežto u vznětové verze stačí ke stejnému úkonu pouze 8,9 sekund.

Citroën je tak jedním z mála výrobců, kteří ve své vrcholné luxusní řadě nabízejí nejdražší a nejrychlejší model se vznětovým motorem.

Ceny C6 v ČRC6C6 LignageC6 Exclusive
3.0i V6 24V1 250 000 Kč1 340 000 Kč1 550 000 Kč
2.7 Hdi V61 330 000 Kč1 420 000 Kč1 630 000 Kč

Výbrané prvky základní výbavy:

Filtr pevných částic (pro 2.7 HDi V6), aktivní odpružení s řízenou tuhostí tlumičů, bi-xenonové světlomety, tempomat a omezovač rychlosti, audiosystém s CD/MP3, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky ovládaná přední sedadla, elektrická parkovací brzda, hliníková kola 17" (18" pro 2.7 HDi V6), detektor tlaku vzduchu v pneumatikách, dešťový senzor, samočinná aktivace světlometů, superzamykání, airbagy čelní, boční a hlavové vpředu i vzadu, kolenní řidiče, elektricky sklopná zpětná zrcátka

Lignage navíc:

Vnitřní i vnější zpětná zrcátka s automatickou clonou, parkovací asistent vpředu / vzadu, čalounění velur / Alcantara, projekce informací na čelní sklo (Head-Up Display), samonatáčecí bi-xenonové světlomety, elektricky ovládaná přední sedadla, sedadlo řidiče v pěti osách, hliníková kola 18"

Exklusive navíc:

Přední sedadla elektricky ovládaná v pěti osách, paměť nastavení polohy sedadla řidiče, vnějších zpětných zrcátek a průhledového displeje na čelním skle, vyhřívaná sedadla vpředu a vzadu, kožené čalounění, dekorace ve dřeve Mokuntom, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL), alarm, paket NaviDrive s barevným displejem, HiFi sound systém JBL s deseti reproduktory, vrstvená skla oken, metalický lak

Příplatky (není-li již v sérii):

Metalický lak (+26.000,-Kč), elektrické střešní okno (+35.000,-Kč, nelze pro zákl.verzi), AFIL (+19.000,-Kč, nelze pro zákl. verzi), paket kůže, včetně vyhřívaných sedadel vpředu i vzadu (79.000,-Kč, nelze pro zákl. verzi), Paket HiFi JBL, včetně měniče CD, integrovaného handsfree Bluetooth a vrstvených bočních skel (+62.000,-Kč, nelze pro zákl. verzi), Paket NaviDrive, včetně paketu HiFi JBL (+114.000,-Kč, nelze pro zákl.verzi)

Ondřej Láník
Diskuze (68)
11. 7. 2005 19:11
VITAMÍN C
Tady se porovnává AUDI A6 s C6kou (?), do toho sem tahaj Jaguara (?), jinej by šel raději do trojky od BMW (!) někdo tu předhazuje, že co člověk to jiné oko... Ale o to přece vůbec nejde. Jde o to, že Citroen vyrobil auto, které s tebou trhne. Odvaha, styl, Francouzský šarm. Jednoznačně. Copak tenhle Car z Paříže hodlá konkurovat trojkovému bavoráku? Tohle je kára - Francouzskej sen. Zase po mnoha letech se jim povedlo něco, co tu dlouho nebylo. Je v tom vysoká distingovanost, noblesa, linie, co tě dojmou, je to prostě takovej Citroen, jakej má bejt. Tak buďme rádi, že se vyrábí auto, které posouvá umění tvarů zase o pěknej kus dál. Takových je totiž málo.
8. 7. 2005 21:43
Re: Lones je zpátky
Objektivitu zajišťuje první místo. Ale je to šleha - v Anglii. Tohle se stát Hondě Civic, tak tu píšem Japonskejma znakama
8. 7. 2005 21:27
Re: Lones je zpátky
Jako z udělání - jedeš na tejden pryč a Corvetta je na roztrhání. Ale protože se Ferraristům třásly prsty, moc toho tam nenapsali A já se na ní těším... koneckonců zachránila mi život... stále ji tam nosím. Tak vítej v tomto moři aut, kde stožáry VW vítězně trčí všem vlnám navzdory a pluje a pluje a pluje...