Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën vyráží na cestu plug-in hybridů. Představuje C5 Aircross Hybrid

David Bureš
Diskuze (18)
Koncept připraveného plug-in hybridního SUV využívá kombinaci benzinového motoru 1.6 PureTech, elektromotoru a osmistupňového automatu.

Na letošním pařížském autosalonu bude množství značek chybět, domácí výrobci ale zastoupeni budou silně. Konkrétně Citroën bude chtít prezentovat svoji elektrifikovanou budoucnost, své SUV C5 Aircross tak ukáže i ve formě plug-in hybridního konceptu, který bude lákat na příchod sériové verze.

První plug-in hybrid této značky bude na trh uveden na začátku roku 2020, přičemž koncept pojmenovaný Citroën C5 Aircross Hybrid již s předstihem naznačuje, co od něj z hlediska techniky čekat.

V útrobách C5 Aircross Hybrid najdeme kombinaci přeplňovaného zážehového čtyřválce 1.6 PureTech (132 kW) s elektrickým motorem o výkonu 80 kW a osmistupňovým automatem e-EAT8. Dohromady toto hybridní ústrojí poskytuje kombinovaný výkon 165 kW, síla obou motorů přitom bude posílána jen na přední kola. Kombinace spalovacího agregátu a elektromotoru tak v tomto případě neumožní pohon všech kol, jak se dříve spekulovalo.

Lithium-iontové baterie mají kapacitu 13,2 kWh a dobít je lze za čtyři až osm hodin podle zásuvky. Automobilka od C5 Aircross Hybrid slibuje dojezd až 50 kilometrů v elektrickém režimu, v němž auto dokáže jet nejvýše rychlostí 135 km/h. Vůz tak má být dokonalým univerzálem – po městě má využít elektromotor a na dlouhých cestách benzinový čtyřválec.

Nový pohon v útrobách koncept v Paříži zdůrazní speciální barevnou kombinací. Bílo-modrou karoserii s modrými detaily doplní speciální grafika. Obdobná barevná kombinace se objeví také v kabině. Digitální přístrojový štít s obrazovkou s úhlopříčkou 12,3“ navíc zvládne zobrazit i informace o hybridním pohonu, jako je dojezd nebo průtok energie.

Sériová verze Citroënu C5 Aircross Hybrid zahájí expanzi značky v oblasti elektrifikovaných aut. Už dnes sice firma na vybraných trzích nabízí elektrickou dodávku E-Berlingo, městský elektromobil C-Zero a plážové elektrické autíčko E-Méhari, v následujících letech chce ale svoji nabídku takových aut značně rozšířit.

Počínaje C5 Aircross bude od každého nově uvedeného Citroënu odvozena i hybridní nebo elektrická varianta, výsledkem čehož chce firma mít do roku 2023 u 80 % modelů své nabídky elektrickou nebo hybridní variantu. Od roku 2025 má pak být nějakým způsobem elektrifikovaná verze odvozená od všech Citroënů.

David Bureš
Diskuze (18)
Avatar - del42sa
13. 9. 2018 13:41
Re: benzinovy hybrid klepe na dvere
tohle je verze jen s jedním elektromotorem, a ten je vepředu u převodovky. Ještě existuje silnější provedení, které má elektromotory dva s označením Plug-In Hybrid PHEV e-AWD. To má výkon 300koní a poháněnou zadní nápravu.

[odkaz]
Avatar - Martin911Turbo
13. 9. 2018 11:40
Re: benzinovy hybrid klepe na dvere
Tak oni se poučili u DS5 Hybrid, kdy byl zadek elektrika a nafta vepředu a komfortně to u nich nefungovalo a dnes se bazar prodává za pár kaček
Jel jsem v novým autě, předváděčka a ta převodovka byla šílená auto cukalo. Velmi klidná jízda ještě jakžtakž šla, ale trochu akce, okreska, dálnice se to celý zbláznilo a cukalo
Jestli to bude fungovat jako u CR-Z tak by to nebyl problém, samozřejmě absence 4x4 jak u C5 Aircross, tak u C3 Aircross je fakt fail
13. 9. 2018 05:51
Re: benzinovy hybrid klepe na dvere
Meleš nesmysly toptene. VW má Golf hybrid, Passat hybrid, Touareg hybrid. Toyota má omezenou nabídku pohonných jednotek, proto ten poměr.

Nevím, jestli to ze sebe děláš, nebo je to pravda :-!
13. 9. 2018 05:48
Re: benzinovy hybrid klepe na dvere
Ty máš takový instinkt....

Asi jako Trump, když na základě informací odborníků a satelitních snímků oznámil, že hurikán bude velký. ;-)
12. 9. 2018 21:17
Re: benzinovy hybrid klepe na dvere
s hodnocenim klause a zemana souhlasim, ty 2 nam byl cert dluzen, hodne pred nima, ve spatnym slova smyslu, je komunistickej diktator a masovej vrah gottwald, kterej svoji prichylnosti k russku zpusobil smrt nekolika tisicum lidi a cca 200 tis jich poslal do koncentracnich taboru

zatim na moje slova dochazi - ze dyzl v osobnim aute na silnici nepatri, coz doklada propad prodeju dyzlu na 1/4 v srpnu, a uspech hybridu jednoznacne potvrzuje toyota