Citroën vyráží na cestu plug-in hybridů. Představuje C5 Aircross Hybrid
Na letošním pařížském autosalonu bude množství značek chybět, domácí výrobci ale zastoupeni budou silně. Konkrétně Citroën bude chtít prezentovat svoji elektrifikovanou budoucnost, své SUV C5 Aircross tak ukáže i ve formě plug-in hybridního konceptu, který bude lákat na příchod sériové verze.
První plug-in hybrid této značky bude na trh uveden na začátku roku 2020, přičemž koncept pojmenovaný Citroën C5 Aircross Hybrid již s předstihem naznačuje, co od něj z hlediska techniky čekat.
V útrobách C5 Aircross Hybrid najdeme kombinaci přeplňovaného zážehového čtyřválce 1.6 PureTech (132 kW) s elektrickým motorem o výkonu 80 kW a osmistupňovým automatem e-EAT8. Dohromady toto hybridní ústrojí poskytuje kombinovaný výkon 165 kW, síla obou motorů přitom bude posílána jen na přední kola. Kombinace spalovacího agregátu a elektromotoru tak v tomto případě neumožní pohon všech kol, jak se dříve spekulovalo.
Lithium-iontové baterie mají kapacitu 13,2 kWh a dobít je lze za čtyři až osm hodin podle zásuvky. Automobilka od C5 Aircross Hybrid slibuje dojezd až 50 kilometrů v elektrickém režimu, v němž auto dokáže jet nejvýše rychlostí 135 km/h. Vůz tak má být dokonalým univerzálem – po městě má využít elektromotor a na dlouhých cestách benzinový čtyřválec.
Nový pohon v útrobách koncept v Paříži zdůrazní speciální barevnou kombinací. Bílo-modrou karoserii s modrými detaily doplní speciální grafika. Obdobná barevná kombinace se objeví také v kabině. Digitální přístrojový štít s obrazovkou s úhlopříčkou 12,3“ navíc zvládne zobrazit i informace o hybridním pohonu, jako je dojezd nebo průtok energie.
Sériová verze Citroënu C5 Aircross Hybrid zahájí expanzi značky v oblasti elektrifikovaných aut. Už dnes sice firma na vybraných trzích nabízí elektrickou dodávku E-Berlingo, městský elektromobil C-Zero a plážové elektrické autíčko E-Méhari, v následujících letech chce ale svoji nabídku takových aut značně rozšířit.
Počínaje C5 Aircross bude od každého nově uvedeného Citroënu odvozena i hybridní nebo elektrická varianta, výsledkem čehož chce firma mít do roku 2023 u 80 % modelů své nabídky elektrickou nebo hybridní variantu. Od roku 2025 má pak být nějakým způsobem elektrifikovaná verze odvozená od všech Citroënů.