Citroën Jumper a Peugeot Boxer s novými motory Euro 6
Citroën Jumper a Peugeot Boxer byly spolu se sesterským modelem Ducato, zastupujícím značku Fiat, ve své druhé generaci představeny v roce 2006 a poměrně rozsáhlá modernizace těchto lehkých užitkových modelů byla odhalena na jaře roku 2014.
Nyní francouzský koncern uvádí modely Jumper a Boxer s novými motory, resp. jednou pohonnou jednotkou v podobě přeplňovaného vznětového čtyřválce BlueHDi o objemu 1997 cm3 ve třech výkonových verzích, s nimiž vždy spolupracuje manuální šestistupňová převodovka.
Základem nabídky je nyní tento motor v provedení s výkonem 81 kW při 3750 min-1 a točivým momentem 300 N.m při 1500 min-1. Citroën uvádí, že tato verze má v kombinaci s nejkratším rozvorem a nízkou střechou spotřebu paliva v kombinovaném provozu 6,5 litru nafty na 100 km a v provedení S&S (Start-Stop) údajně jen 6,2 l na 100 km.
Prostřední verze má výkon 96 kW při 3750 min-1 a točivý moment 340 N.m při 1750 min-1. V případě tohoto výkonu uvádí Citroën stejné údaje spotřeby paliva jako u slabší verze a to ve standardním i S&S provedení.
Vrcholnou variantou je nyní dvoulitr BlueHDi s výkonem 120 kW při 3750 min-1 a točivým momentem 350 N.m při 1750 min-1. Tentokrát má být spotřeba paliva v kombinovaném provozu 6,7 litru nafty na 100 km, resp. 6,5 l na 100 km u provedení S&S.
S ohledem na splnění emisní normy Euro 6 je u nových motorů pro modely Jumper a Boxer využito výfukového systému s katalyzátorem SCR před filtrem pevných částic s aditivem. Toto řešení umožňuje snížit emise NOx až o 90 % a zároveň i emise CO2 o 4 %. Nadrž na AdBlue má objem 15 litrů a jedna náplň má vystačit na 10.000 km.
Citroën Jumper s novým motorem v základním provedení s výkonem 81 kW startuje na českém trhu v provedení Furgon L1H1 s cenou od 590.700 Kč bez DPH, zatímco značka Peugeot nabízí model Boxer ve stejné konfiguraci za 591.900 Kč bez DPH.