Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Continental představil chytrou pneumatiku, která si umí sama za jízdy regulovat tlak

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Letošní frankfurtský autosalon nebyl jen o automobilech, ale také o nových technologiích. A s jednou hodně zajímavou se vytasil i technologický gigant Continental.

Společnost Continental se na letošním frankfurtském autosalonu pochlubila zřejmě jednou z nejsofistikovanějších pneumatik v uplynulých letech. Je totiž vybavena speciální technikou a elektronikou, díky které je schopna sledovat svůj stav a za jízdy upravovat své nahuštění.

Správně nahuštěná pneumatika má přitom zásadní vliv nejen na jejich životnost a ovladatelnost vozu, ale také na ekonomičnost provozu. Na základě nedávných studií se ostatně ukázalo, že pneumatika podhuštěná o cca 7.5 psi může zvýšit spotřebu až o 2.8 procenta. Další studie přitom odhadují, že s podhuštěnými pneumatikami jezdí až 25 % řidičů.

Tomu by však měla pneumatika s novou technologií Continental C.A.R.E (Connected, Autonomous, Reliable, Electrified) zabránit díky řadě chytrých senzorů, které monitorují zásadní parametry. Mezi nimi nechybí například informace o hloubce vzorku, celistvosti pláště a tlaku v pneumatice. Systém Continentalu tak má neustálý přehled o nejdůležitějších datech a za jízdy nedokáže přizpůsobit.

Například ke změně tlaku slouží speciální odstředivá pumpička, která je zabudována přímo do kola. Ta využívá sílu rotujícího kola, což ji umožňuje dohustit pneumatiku na odpovídající tlak bez jakéhokoliv připojování dalšího příslušenství. Společnost pak věří, že díky této technologii by mohlo dojít ke zvýšení ekonomičnosti provozu a současně k citelnému poklesu emisí CO2.

Plně autonomní systém, který dokáže zajistit správné nahuštění pneumatik, je přitom dalším velkým krokem k představení flotily plně autonomních vozidel. Řidiči by totiž nebyli potřeba už ani k údržbě drobných technických aspektů, jako je právě nahuštění pneumatik. O vše by se postarala elektronika přímo na palubě vozu.

Continental však věří, že nová technologie by nemusela zlepšit pouze efektivitu provozu, ale mohla by přispět i k lepším jízdním a sportovním vlastnostem vozu. Díky technologii PressureBoost by totiž mělo být možné snadno přizpůsobit nahuštění pneumatiky různým podmínkám bez zdlouhavých a časově náročných příprav.

Nová technologie Continental C.A.R.E je tak dalším významným krokem v inovaci technologií pneumatik. Ty se sice neustále vyvíjí, zejména co se jejich složení týče, v brzké budoucnosti by však mohly být propojenější a snadněji kontrolovatelnější.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

27. 9. 2019 16:27
psi
Proboha, psi, co tady dělá tahle retardovaná jednotka? :-O Považte, libra na čtvereční palec. :D :D :D
Avatar - Jenik3
23. 9. 2019 11:38
nove technologie
Jak bude vypadat vymena takove chytre pneumatiky a kolik bude to stat? Nic proti technologickemu vyvoji, ale tuto bych na auto nechtel.
Uz ted me desi, ze mam na aute chytre ventilky, ktere permanentne meri tlak a posilaji signal do ridici jednotky. Az prijde na vymenu baterie ve ventilku, tak u toho radeji byt nechci. Obavam se, ze ridici jednotka bude kricet jak prejeta, kdyz nebude mit signal od ventilku...