Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Dokker a Lodgy Stepway: S rodinou i nákladem mimo asfalt

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Oplastovaná auta, která se obejdou bez pohonu všech kol, jsou stále v kurzu. Dacia pro ně používá název Stepway a na autosalonu v Paříži se jejich řady rozšíří.

Všemožné „crossy“ jsou pořád in a nabízí je čím dál víc automobilek. Dacia v tomhle oboru není žádným nováčkem, plastový (a upřímně, hodně slušivý) kabátek připravila už pro první Sandero a ani nová generace jej nepostrádá. Proč ne, někdo prostě nepotřebuje SUV, dacie mají samy o sobě vysokou světlost, měkčí pružiny a tlumiče vyžehlí spoustu nerovností a když se k tomu přidá ještě ochrana podvozku, může si člověk do garáže postavit věru praktické auto za více než rozumný peníz.

Praktická stránka věci má ale v případě rumunského výrobce ještě jeden rozměr. Vlastně dva. Dodávku Dokker a její civilizovanější dvojče, MPV Lodgy. Právě ty dostanou verze Stepway jako další. Úpravy jsou klasické, tedy dekorativní tmavé plastové výlisky na podbězích kol s efektními slzičkami v horní části na blatnících, kryty podvozku natřené „hliníkovou“ barvou a střešní nosiče v kombinaci obou odstínů. Širokou spodní tmavou lištu mají už Dokker a Lodgy v sérii. Na předních bočních dveřích se pak hrdě vyjímá nápis Stepway. Auta na fotkách evidentně jezdí na pětipaprskových litých kolech ve dvou různých provedeních.

S černými dekory kolem výdechů ventilace místo stříbrných a trochu jiným nahnědlým odstínem světlých plastů vypadá interiér Dokkeru Stepway o něco luxusněji, informační systém s dotykovým displejem koupíte už nyní. Pochopitelně jde pořád o osobní dodávku s odkrytými mnoha plechovými částmi, ale zvenčí jí oplastování přidalo na drsném vzhledu. O posuvné dveře a třeba schránky na drobnosti v palubní desce nepřišla, proč by také měla? Na českých rozbitých silnicích a dokonce i mimo asfalt se nemusíte bát nějakého toho šrámu. Dovozce však už pro Lodgy podobný balíček (Styling Pack) nabízí, a to za 12.490 Kč. Neobsahuje prakticky jen zmíněné střešní nosiče a nápisy na bocích.

Co se motorů týče, do verzí Stepway se dostanou zcela jistě turbodiesely 1.5 dCi/66 a 81 kW. Zážehové motory 1.6/61 kW včetně o něco slabší LPG verze a 1.2 TCe/85 kW dosud potvrzeny nebyly. Do Dokkeru se mimochodem montuje i nejslabší verze „nafťáku“ s 55 kW Dacia žádné velké novinky jinak do Paříže nechystá, pokud tedy nepřekvapí a nepřiveze Duster coby pick-up.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
18. 10. 2019 19:26
wow
Tohle dává více smysl a i lépe vypadá, než oplastovaný Adam... https://rottenhayato.com/ :-! :-!
Avatar - aproximus
13. 9. 2014 22:13
Re: Logan MCV
jj to nechápu proč nezačali s ním, ale se sanderem.
13. 9. 2014 17:56
Re: ok
Přesně to mě taky napadlo :-) Možná je ten výstupek nějaká krytka pod kterou je ten plast přišroubovaný. Otázka je, kdo to použil jako první. Třeba tato studie má inverzní variantu: [odkaz]
Celkově ale jsou na tom Dacie vizuálně hodně dobře, mají takový elegantní ucelený design celé řady a přesto nejsou jako přes kopírák. První Sandero Stepway vypadá moc dobře ještě teď, na toho se ty doplňkové plasty hodily.
Avatar - Flai
13. 9. 2014 17:15
Logan MCV
ještě by to chtělo oplastovaný Logan MCV :-)
Avatar - The Spešl Uan
13. 9. 2014 13:50
To snad ne!
"S černými dekory kolem výdechů ventilace místo stříbrných a trochu jiným nahnědlým odstínem světlých plastů vypadá interiér Dacie Dokkeru Stepway o něco luxusněji, informační systém s dotykovým displejem koupíte už nyní."

>:D >:D >:D >:D Slova Dacia a luxusněji nemají co dělat v jednom článku, natož pak v jedné větě!! >:D >:D >:D
Ale jinak :yes: , nemusí to být špatná koupě a Dokkera jednavosum bych kliďánko bral.