Dacia Dokker a Lodgy Stepway: S rodinou i nákladem mimo asfalt
Všemožné „crossy“ jsou pořád in a nabízí je čím dál víc automobilek. Dacia v tomhle oboru není žádným nováčkem, plastový (a upřímně, hodně slušivý) kabátek připravila už pro první Sandero a ani nová generace jej nepostrádá. Proč ne, někdo prostě nepotřebuje SUV, dacie mají samy o sobě vysokou světlost, měkčí pružiny a tlumiče vyžehlí spoustu nerovností a když se k tomu přidá ještě ochrana podvozku, může si člověk do garáže postavit věru praktické auto za více než rozumný peníz.
Praktická stránka věci má ale v případě rumunského výrobce ještě jeden rozměr. Vlastně dva. Dodávku Dokker a její civilizovanější dvojče, MPV Lodgy. Právě ty dostanou verze Stepway jako další. Úpravy jsou klasické, tedy dekorativní tmavé plastové výlisky na podbězích kol s efektními slzičkami v horní části na blatnících, kryty podvozku natřené „hliníkovou“ barvou a střešní nosiče v kombinaci obou odstínů. Širokou spodní tmavou lištu mají už Dokker a Lodgy v sérii. Na předních bočních dveřích se pak hrdě vyjímá nápis Stepway. Auta na fotkách evidentně jezdí na pětipaprskových litých kolech ve dvou různých provedeních.
S černými dekory kolem výdechů ventilace místo stříbrných a trochu jiným nahnědlým odstínem světlých plastů vypadá interiér Dokkeru Stepway o něco luxusněji, informační systém s dotykovým displejem koupíte už nyní. Pochopitelně jde pořád o osobní dodávku s odkrytými mnoha plechovými částmi, ale zvenčí jí oplastování přidalo na drsném vzhledu. O posuvné dveře a třeba schránky na drobnosti v palubní desce nepřišla, proč by také měla? Na českých rozbitých silnicích a dokonce i mimo asfalt se nemusíte bát nějakého toho šrámu. Dovozce však už pro Lodgy podobný balíček (Styling Pack) nabízí, a to za 12.490 Kč. Neobsahuje prakticky jen zmíněné střešní nosiče a nápisy na bocích.
Co se motorů týče, do verzí Stepway se dostanou zcela jistě turbodiesely 1.5 dCi/66 a 81 kW. Zážehové motory 1.6/61 kW včetně o něco slabší LPG verze a 1.2 TCe/85 kW dosud potvrzeny nebyly. Do Dokkeru se mimochodem montuje i nejslabší verze „nafťáku“ s 55 kW Dacia žádné velké novinky jinak do Paříže nechystá, pokud tedy nepřekvapí a nepřiveze Duster coby pick-up.