Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster poprvé naživo: Prošla revolucí, inspiraci snad hledala i u Audi

Jan Mička Jan Mička 13. 9. 2017
14
27
Zobrazit náhledy (14)
Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster
Stánek Dacie ve Frankfurtu se celý nesl ve znamení nového Dusteru. Zvenku vypadá stejně jako doposud, uvnitř je však zcela nový a vážně mu to sluší!

Pokud hledáte auto, které vám při správném zacházení může vydržet věky, nezalekne se terénu, má příznivou cenu, ale úplně na to nevypadá, poohlédněte se po Dacii Duster. Na autosalonu ve Frankfurtu se představila nová generace, která sice na první pohled vypadá jako ta stará, na jednoduchých tvarech ale beztak nebylo moc co měnit. Vůz jsem v rámci výstavní premiéry krátce prošmejdil a musím říci, že až tak levně rozhodně nevypadá.

Klasický tvar karoserie se podle mého názoru jenom tak neokouká, zcela nové prvky mu ale dodaly patřičný šmrnc. Hovořím například o nových světlometech s diodovým denním svícením nebo zadních svítilnách ve stylu Jeepu Renegade. Jsou čtvercové a jejich grafika připomíná starý kanystr na benzin, stejně jako u zmíněného Jeepu. Na předních blatnících přibyly nové plastové prvky, skoro jako ty, které má Ford Ranger, a celý „spodek“ byl obehnán masou kontrastních ochranných prvků.

360p720p1080p

Jean-Christopher Kugler, šéf automobilky Dacia, se nechal v rámci tiskové konference slyšet, že vůz staví na základech předchůdce a přináší toho ještě mnohem více. To vše za stále dostupné ceny. Jeho tvrzení nelze nic vytknout, vlastně tím zdůvodnil, proč je nový Duster svému předchůdci tak moc podobný, a že je to vůz za nízkou cenu, poznáte i sami. Například podle jednoduchých klik dveří, které vás stále neochrání od přiskřípnutí prstů, nebo matné plastové lišty na víku kufru, která by se časem mohla začít na sluníčku šisovat jako nárazníky Škody Fabia Junior.

Na druhou stranu můžete mít parkovací kameru nebo kamery ve vnějších zpětných zrcátkách, které obrazem přenášeným na displej infotainmentu pomáhají při orientaci ve městě i v terénu. To z mého pohledu není tak úplně špatná kombinace, navíc nyní máte jasný důkaz toho, že i ty nejlevnější automobily mohou být vybaveny prvky známými z mnohem dražších modelů. Ostatně zabudovaná navigace v Dacii Logan je toho dalším důkazem.

Mně osobně ale stejně nejvíce zajímal interiér, který automobilka zprvu tajila. Ovládací prvky jsou směsicí těch, které známe z ostatních vozů Dacia a Renault, jsou však zasazeny do zcela nové přístrojové desky s horizontálním členěním. Displej infotainmentu je vysunutý více do prostoru, hned pod ním najdete přepínače ve stylu „kláves“ používaných ve vozech Audi, a dokonce i panel klimatizace s digitální grafikou integrovanou přímo do trojice kruhových ovladačů jako by se nechala inspirovat u čtyř kruhů. Všechnu tuto povedenou směsici podepírají šikmé nosníky navazující na středový tunel, které k vozům SUV tak nějak patří.

Pozice za volantem je přirozená, do rukou výborně padnoucí čtyřramenný volant se silnějším věncem lze nastavovat ve dvou osách a výhled z kabiny je díky posunutí čelního skla více vpřed velice slušný. Sedadla vypadají i díky použití perforované kůže dospěle a podobně se v nich i sedí, stejně tak výplně dveří s na pohled masivními madly a koženkovým čalouněním. Když se ale začnete materiály „prohrabávat“ trochu více, zjistíte, že jde stále o spíše funkční zboží. Na plastech v interiéru a detailech zpracování jde holt ta nízká cena vidět nejvíce, tak tomu ale bylo od samého začátku a zákaznici si nestěžovali.

Dustere, hodně štěstí to další etapy!

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

ten křížek
| 14. 9. 2017
Nesouhlasím. Nemyslím si, že by měla Dacia, po tak úspěšné první generaci, potřebu Dustera připodobňovat ne příliš úspěšnému modelu Jeepu. To je nesmysl. Pokud by se tak stalo u první generace, mělo by to možná nějakou logiku, ale u druhé generace v žádném případě. To, že má podobná světla nutně neznamená, že někoho kopíruje. Modelů aut s podobnými světly je více (Focus vs. Punto apod.). To měl Ford také potřebu kopírovat Fiat? A mnozí další? Hloupost.
Avatar - Dinar
Opět absolutně nesmyslný titulek???
| 14. 9. 2017
>:D :yes:
U Audi...?
| 14. 9. 2017
Ale take spinace ma aj pazout 3008, aj kia...myslim, ze prvi kto s tym prisli bolo mini uz v 90-tych... :-)
Avatar - Blue Sun
U Audi...?
| 14. 9. 2017
Ne ne, pissálci z Auto.cz řekli, že je to od Audi, tak od Audi.
Všechno ve světě automobilů vymyslel někdo z VW...
Avatar - woody-alien
Opět absolutně nesmyslný titulek???
| 14. 9. 2017
>:-[]
No jistě, u zákazníků Renaultu by mohlo nastat [odkaz] a chudák prodejce by si pak v prázdným showroomu mohl pobrukovat jenom [odkaz] >:D ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku