Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Logan: S první cenou 159.900,- Kč levnější než Sandero

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
Logan je nabízen už jen s jedním motorem. Stupně výbavy jsou již jen dva. Sedan je o 10.000,- Kč levnější než hatchback Sandero.

České zastoupení Dacie výrazně zredukovalo nabídku verzí sedanu Logan již v létě loňského roku. Služebně nejstarší model byl od července k dispozici pouze s motorem 1,4 (55 kW) a dvěma stupni výbavy. V sousedním Německu byl Logan pro malý zájem stažen z trhu.

Stejně jako u Sandera i v případě Loganu zaujal místo osmiventilového čtyřválce o objemu 1,4 litru (55 kW) nový motor 1,2 16V se stejným výkonem, který splňuje emisní normu Euro 5.

Nová pohonná jednotka známá z malých Renaultů má nižší objem a tak se mírně zhoršila dynamiku Loganu. Zároveň však nabízí nižší spotřebu paliva. Zrychlení hatchbacku z 0 na 100 km/h se zhoršilo z 13,0 s na 13,6 s, ale spotřeba paliva v kombinovaném provozu se snížila ze 7,0 l/100 km na 5,9 l/100 km.

Základní výbava Access s cenou 159.900,- Kč nabízí v karoserii kompaktního rodinného vozu jen to nejnutnější, což je ale ospravedlnitelné právě nízkou cenou, srovnatelnou s auty o dvě třídy menšími. Standardem je jeden airbag (pro spolujezdce za příplatek 8.000,- Kč), ABS, otáčkoměr, multifunkční displej, zapalovač a 15palcová ocelová kola. V ceně je tříletá záruka omezená ujetím 100.000 km. První cena Sandera se stejným motorem je o 10.000,-Kč vyšší.

Za příplatek 40 tisíc Kč se posunete k použitelnější výbavě Arctica. Zde již nechybí posilovač řízení, airbag spolujezdce, výškově nastavitelné přední pásy, funkce recirkulace vzduchu, elektrický paket složený z centrálního zamykání s dálkovým ovladačem a elektrického stahování předních oken či osvětlení zavazadlového prostoru. Jak je z názvu patrné, je v ceně této výbavy klimatizace, za rádio s CD přehrávačem se připlácí 5.000,-Kč. Výbava je dále rozšířena o palubní počítač, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče a elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

U obou stupňů výbavy je za příplatek 1.300,- Kč k dispozici rezerva a za metalický lak se připlácí 9.000,- Kč.

Dacia Logan - ceny na českém trhu
Motor1,2 16V (75 k)
Převodovka5M
Zdvihový objem [cm3]1149
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min-1]55/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]107/4250
Max. rychlost [km/h]161
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,6
Komb. spotřeba [l/100 km]5,9
Cena Access [Kč]159.900,-
Cena Arctica [Kč]199.900,-

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (20)
10. 4. 2011 22:42
Re: Ideální náhrada
Možná tu budu za exota. Musím se přiznat, že klasickej Logan po faceliftu mě naprosto chytl. Když pominu to, že mě levná auta vyloženě zajímají, tak Logan se mi neskutečné líbí pokud jde o design. V mé konfiguraci by cena byla něco přes 208 000Kč a tím bych skutečně nepohrdl.
Avatar - das_autos
3. 4. 2011 20:26
Re: Ideální náhrada
Ne.Je to opravdu hrůza.Jel jsem s tchánem na slovensko a ty sedačky to je děs běs.Po dvouch hodinách už člověk neví jak si sednout,aby ho nebolely záda.Hlučnost starašná na dnešní dobu,zpracování a plasty taky hrozný,kastle se kroutí při každý prudší změně směru.Kufr jde odemknout jenom klíčkem.To MCV má mega kufr kterej nenabídne jiný auto za tuhle cenu.Jako pracovní na štafle paráda,ale na nějaký středně dlouhý trasy ani náhodou.Horší sedačky snad neměla ani tolik kritzovaná felicia.
Avatar - Ronault.
30. 3. 2011 21:14
Re: Ideální náhrada
Nebavíme se o ceně. Pokud si ten dotyčný koupí Fabii třeba v kombíku (příplatek dnes jen 10 tis.), tak i když si připlatí, tak neudělá špatně.
Avatar - CHerokee
30. 3. 2011 18:01
Re: Ideální náhrada
Ten nový je hezčí..pravda.
Avatar - rohYpnol
30. 3. 2011 17:52
Re: Ideální náhrada
No tak dokonce. Oproti tomu Logan se zimou za 200 papouchů. Každého volba. Rozhodně nepohlížím na majitele Loganů jako na "socky", co nemají na káru.
Hurvajz v TSi je o něčem jiném, ale to auto má smysl v TSi+Ambiente minimálně. A s prostorností se může jít oproti Loganu klouzat. Hlavně ta šířka je děsná.
Starší Fabia mi přišla uvnitř širší. Možná je to tvarováním výplní dveží, možná má Hurvajz sedadla blíž dveřím, nevím.