Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Daimler Trucks představuje elektrická vozidla značky Freightliner

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Daimler Trucks spouští novou globální E-Mobility Group (EMG), jejímž cílem je vývoj a výroba elektřinou poháněných užitkových vozidel. Zároveň se zahájením této aktivity představuje dvojici elektromobilů značky Freightliner.

Daimler Trucks, pod jehož křídla patří značky Mercedes-Benz, Fuso, Freightliner, Western Star, Thomas Built a BharatBenz se vývoji a výrobě čistě elektřinou poháněných vozidel věnuje v posledních letech především prostřednictvím značek Mercedes-Benz, Fuso a Thomas Built.

Nově založená E-Mobility Group (EMG) se má věnovat výhradně vývoji elektřinou poháněných užitkových vozidel a jeho koordinaci mezi jednotlivými značkami divize Daimler Trucks.

Zároveň se založením EMG se Daimler Trucks pochlubil svými plány pro nejbližší budoucnost a zároveň i dvojicí nových elektřinou poháněných užitkových vozidel značky Freightliner.

V případě plánů pro blízkou budoucnost oficiální materiály společnosti uvádí, že do konce letošního roku zamíří prvních třicet elektřinou poháněných vozidel značky Freightliner k severoamerickým dopravcům.

Tato vozidla ještě nebudou zastupovat sériovou výrobu, ale poslouží k testování ve skutečném provozu. Pokud vše proběhne podle plánu, pak se má jejich sériová výroba rozběhnout začátkem roku 2021.

Prvním z dvojice nových elektromobilů značky Freightliner je těžký tahač eCascadia, který jak jeho název i vzhled napovídá, vychází z konvenčního modelu Cascadia. K pohonu tohoto vozidlo slouží elektromotor o výkonu 537 kW (730 k), jemuž potřebnou energii poskytují baterie s kapacitou 550 kWh.

Elektrický tahač má podle oficiálních materiálů ujet na jedno nabití kolem 400 km a během 90 minut má být možné dobít jeho baterie na 80 % kapacity, což má stačit k ujetí dalších 320 km.

Druhým elektromobilem je Freightliner eM2 106, který vychází z distribuční řady M2, ale namísto vznětového motoru je vybaven elektromotorem o výkonu 353 kW (480 k) a bateriemi s kapacitou 325 kWh.

Toto vozidlo má mít dojezd na jedno nabití kolem 370 km a během 60 minut má být možné dobít jeho baterie na 80 % kapacity, což umožní ujet dalších 300 km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)