Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dallara nabídne konkurenta KTM X-Bow. S motorem z Mustangu!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 27. 7. 2016
18
Zobrazit náhledy (18)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Italská Dallara chce ještě před koncem letošního roku představit vlastní sportovní automobil s motorem z mustangu.

Společnost Dallara, která vyvíjí a vyrábí závodní vozy pro špičkové závodní série od Formula E až po Indycar, se může pochlubit i svým podílem na vzniku řady sportovních a supersportovních vozů, mezi nimiž lze narazit například na Bugatti Veyron, Maserati MC12 nebo KTM X-Bow, ale svůj vlastní silniční model prozatím nepředstavila.

To se má změnit ještě v letošním roce. V krátkém rozhovoru se o připravovaném sportovním voze rozpovídal samotný zakladatel společnosti Gian Paolo Dallara, který se o něm zmínil již před dvěma lety, kdy počítal s uvedením v roce 2017.

Podle jeho slov se má jednat o lehký dvoumístný automobil bez dveří s hmotností okolo 800 kg, v jehož konstrukci mají být využity dlouholeté zkušenosti společnosti Dallara z vývoje a výroby závodních a sportovních vozů. Přímou konkurencí této novinky se pak mají vedle KTM X-Bow stát i takové vozy, jako jsou Lotusu Elise a Alfa Romeo 4C, na jejímž vývoji se Dallara rovněž podílela.

Lehký italský sportovec má v hojné míře ve své konstrukci využívat kompozitní materiály. Pohonnou jednotkou se má stát přeplňovaný 2,3-litrový čtyřválec ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou, který má být naladěn na výkon okolo 294 kW (400 k). S ohledem na zmíněný objem se počítá s použitím motoru značky Ford.

Maximální požitek ze skutečného řízení vozu má nové sportovní Dallaře zajistit absence řady asistenčních systémů, její pilot se bude muset obejít i bez posilovače řízení.. Plánována je produkce 100 až 120 vozů ročně s cenou nad 68.000 eur (zhruba 1.850.000 Kč).

Gian Paolo Dallara se ve světě sportovních a závodních vozů pohybuje od konce padesátých let. Nejprve pracoval pro Ferrari a Maserati, ale z automobilky s trojzubcem ve znaku odešel na počátku šedesátých let z pozice šéfinženýra k právě se rodící automobilce Lamborghini, kde byl zodpovědný za vývoj prvních sériových modelů včetně Miury a Espady.

Svou vlastní společnost Dallara založil v roce 1972 a od té doby z jejích bran vyjela pěkná řádka monopostů od Formule 3 až po Formuli 1 a nechybí ani zástupci vytrvalostních speciálů nebo vozy pro DTM. Od druhé poloviny devadesátých let se Dallara často podílí i na vývoji sériových sportovních vozů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku