Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další zpřísnění emisí? Automobilky to považují za nekoncepční

ČTK
Diskuze (100)

České automobilky považují zvažované další zpřísnění emisních limitů v EU během krátké doby za nekoncepční. Případný zákaz vozidel se spalovacími motory označují za nešťastný krok, který zmaří jejich investice do dalšího zefektivňování vývoje CO2 neutrálních syntetických paliv.

Evropská rada na svém zasedání projednala klimatické cíle a snahy o dosažení klimatické neutrality, které přinášejí další zpřísnění limitů CO2 k roku 2030. Zástupci Evropského parlamentu již v minulém týdnu schválili snížení limitů CO2 v roce 2030 o 60 procent proti roku 1990.

Aktuální evropské snahy tak podle sdružení opět v krátkém čase tvrdě zasáhnou automobilový průmysl. Průměrné emise CO2 z nových osobních vozidel v roce 2030 by podle nových návrhů měly být minimálně o 50 procent nižší než v roce 2021, přičemž loni schválená regulace počítá s redukcí o 37,5 procenta.

"Apelujeme na zástupce EU, aby takto zásadní změny byly předvídatelné. Zároveň jsme přesvědčení, že by se na celkovém snížení měly podílet všechny sektory průmyslu i hospodářství srovnatelně," výkonný ředitel sdružení Zdeněk Petzl. Signály o dalších zpřísněních přitom podle něj přicházejí v době negativních dopadů pandemie covid-19 na výrobu a trh s vozidly. Za situace, kdy není zdaleka jasné, jaké celkové dopady tato krize bude mít, dodal.

Automobilky zároveň požadují zavedení motivačních kroků pro nákup vozidel a intenzivní podpory pro budování infrastruktury. Český stát by měl významně podporovat a zintenzivnit rozvoj infrastruktury pro alternativní paliva, zejména dobíjecích stanic tak, aby bylo dosaženo vybudování minimálně 11.000 dobíjecích bodů do roku 2025 a 35.000 dobíjecích bodů do roku 2030, žádají firmy.

Stát by měl také zavést minimálně dočasnou daňovou podporu nízkoemisních vozidel, například snížením odvodu zaměstnanců za firemní vozidla používaná k soukromým účelům z jednoho procenta na 0,5 procenta. "Konkrétním opatřením by vedle navýšení investic mohlo být také přeřazení dobíjecí a plnicí infrastruktury do 2. odpisové skupiny a zároveň urychlení výstavby v rámci povolovacího stavebního řízení," dodal Petzl.

SAP sdružuje nejvýznamnější výrobce vozidel a nástaveb včetně firem Škoda Auto, Hyundai, TPCA, Tatra a Jawa. Dále sdružuje výrobce a dodavatele náhradních dílů a příslušenství a desítky účelových organizací.

ČTK
Diskuze (100)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
22. 10. 2020 11:12
Re: Světlé zítřky
To v EU je dávno taky :-) Když mezi to započítáš turky v Německu :-)
21. 10. 2020 15:57
Re: Světlé zítřky
Díky že jsi to připomněl.
https://cs.wikipedia.org/…l%C3%A1m_v_Rusku
Podíl muslimů v Rusku je 10% obyvatel.
Avatar - Barrichello
21. 10. 2020 14:44
Re: Světlé zítřky
Nebuduje jen Čína, v Rusku se taky staví o so šest, dálnice, železnice, nemocnice, nové domy (ty teda hlavně velká města) atd.
A taky tam pracovní vízum nedaj kdekomu, ani slavnej autobusák Péta Michalů, kterej jim lezl až do zádele ho nedostal. Dokonce ho vyhositli, ted je někde na Donbasu u povstalců nebo kde.

prostě Neberou každýho.
21. 10. 2020 08:44
Re: Světlé zítřky
Čína není svobodná země. Chtěl by jsi v takovém prostředí jako je v Číně žít?
20. 10. 2020 22:46
Re: S dnešími cenami to nepůjde
Jenom 300? Třeba do i3 stojí kolem půl milionu. EU na jednu stranu tvrdí, jak chce snižovat produkci CO2 ale na druhou stranu nedovolí prodej elektromobilů, které by si do města každý koupil: https://www.auto.cz/…ile-hitem-135696 Jinak řečeno, EU vůbec nejde o "zelenou dopravu" ale jen o omezování a buzeraci. Kdo si může dovlit elektromobil za milion? Jak dlouho se zvládneme zadlužovat aby bylo na pobídky k nákupu těchto předražených křápů?