Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

De Tomaso má nového majitele a vrátí se ke kořenům

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Kolem budoucnosti slavné automobilky De Tomaso je opět trochu jasněji. Získal ji švýcarský L3 Holding. Chystá dokonce nové kupé!

Reinkarnace od roku 2004 mrtvé firmy se pod vedením bývalého manažera Fiatu Gian Maria Rossignola vůbec nezdařila. De Tomaso v červenci 2012 padlo. Velký crossover SLS alias Deauville ze Ženevy 2011 zůstal ve fázi prototypu a ze všech plánů včetně převzetí sicilské továrny Fiatu Termini Imerese sešlo. Dotaci od vlády totiž Rossignolo i další šéfové použili pro soukromé účely. Tuneláři tudíž putovali logicky za mříže a našel se nový zachránce. Nebyl to nakonec modrobílý Mnichov (BMW), o kterém se spekulovalo, nýbrž Gianluca Gregis. Ten pro změnu vzkřísil firmu ATS, zatím docela úspěšně. Jenže před koncem minulého roku založil ještě jednu značku, pojmenoval ji po sobě. A zjistil, že ono známé „do třetice všeho dobrého“ je tentokrát přespříliš.

ATS už majitele změnila a podle německého Auto Motor und Sportu se totéž povedlo i De Tomasu. Bylo prodáno 19. března švýcarskému holdingu L3. Tuto novinku přinesl i italský tisk, takže ji můžeme brát jako ověřenou. Švýcaři přeplatili čínské (Ideal Team Venture) a italské (skupinu Eos) zájemce, za kdysi slavnou automobilku ovšem zaplatili pouhé 2 miliony eur (55 milionů korun). Směšná částka, ale větší hodnotu evidentně společnost nemá. Smutné... Holding je finančně propojen s lucemburským investorem Genii Capital. Ano, jistě, ocitáme se ve formuli 1 u současné stáje Lotus, kterou vede šéf Genii a automobilový nadšenec Gerard Lopez.

Nový vlastník De Tomasa poskytl jako jediný plán restrukturalizace. Hodlá otevřít novou továrnu poblíž Turína a zaměstnat 360 lidí. S komplexem Pininfariny v Grugliascu nelze do budoucna počítat. Prvním modelem nebude nějaké módní luxusní SUV s americkým střevy Cadillacu, ale tradiční dvoudveřové sportovní kupé s motorem uprostřed. Nepředstaví se příští rok, počkáme si na něj ještě šest let, což je dlouhá doba, zároveň však celkem střízlivý odhad.

4.500 aut ročně je možná až příliš velkým optimismem. Rossignolo chtěl původně stavět osm až deset tisíc vozů, než firmu vytuneloval. Otázkou je, zda ponese jako nejznámější model historické jméno Pantera... Co se stalo se čtyři roky starým prototypem, bohužel není známo.

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
23. 3. 2015 10:59
Re: Dokolečka.
;-) :yes:
23. 3. 2015 09:34
Dokolečka.
To už je jako kolovrátek. Vytáhne se nějaká pozapomenutá značka, velký humbuk kolem obnovení výroby, bohatý investor, hypersuper modely a potom znova odchod do zapomnění.
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 08:56
Re: To jsem zvědav
Není ital jako ital a není němec jako neměc. Umím rozlišovat, ač se to někomu zdá jako nemožné >:D
Avatar - Barrichello
23. 3. 2015 08:55
Re: To jsem zvědav
Ne vše z Itálie je špatné.....navíc pokud vím, DeTomaso bral americké motory Ford V8
Avatar - Pekelná Micinka
22. 3. 2015 23:36
Re: To jsem zvědav
No více než DeTomaso bych rád viděl oživené ISO.