Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

De Tomaso Mangusta z roku 1969 v neuvěřitelně dobré kondici čeká na nového majitele

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 28. 2. 2018
43
Zobrazit náhledy (43)
De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta De Tomaso Mangusta
Společnost Streetside Classics má ve své nabídce jedinečný exemplář De Tomaso Mangusta, který měl doposud jen dva majitele a neujel od opuštění mateřské automobilky ani 15.000 kilometrů.

De Tomaso Mangusta, jehož premiéra se odehrála na turínském autosalonu v roce 1966, představuje první model své značky, který se dostal do širšího povědomí veřejnosti a zároveň zaznamenal jistý obchodní úspěch.

Pod ladnými tvary dvoumístného kupé s rozvorem náprav 2500 mm, délkou 4275 mm, šířkou 1830 mm a výškou jen 1100 mm je podepsán Giorgetto Giugiaro, který tehdy pracoval ve studiu Ghia. Vůz s elegantní siluetou dodnes přitahuje pozornost především díky svým plynulým liniím i netradičnímu přístupu k motorovému prostoru křídlovými dveřmi.

Mangusta s motorem Ford 289 o objemu 4,7 litru a výkonu 228 kW (310 k) byla určena především pro evropský trh, zatímco na severoamerický trh mířily vozy s motorem Ford 302 o objemu 5,0 l a výkonu 165 kW (224 k). Standardem byla pětistupňová manuální převodovka a dvoumístné kupé bylo údajně možné rozjet až na 250 km/h, i když většinou je uváděna maximální rychlost kolem 210 km/h.

Automobilka De Tomaso vyrobila v letech 1967 až 1971 celkem 401 vozů Mangusta, z nichž zamířilo na evropský trh 150 exemplářů a zbývající automobily byla určeny pro severoamerický trh.

Společnost Streetside Classics s hlavním sídlem v severoamerickém Charlotte má ve své nabídce přes osmdesát klasických, exkluzivních a sportovních vozů, mezi nimiž vyniká nádherné zlaté kupé De Tomaso Mangusta z roku 1969 nejen díky svému vzhledu či exkluzivitě zajištěné vznikem pouze čtyř stovek zástupců tohoto modelu.

Tento konkrétní exemplář s motorem Ford 302, v jehož výbavě nechybí elektrické ovládání oken, autorádio a klimatizace, totiž zaujme i svou historii a skutečností, že má najeto pouze 8.783 mil (14.135 km).

První majitel si toto De Tomaso Mangusta pořídil v roce 1969 v Kalifornii, ale již v roce následujícím jej od něj získal majitel druhý a doposud vlastně poslední, který je přemístil na Floridu. Během sedmdesátých let byl italské kupé s americkým srdcem poměrně šetrně používáno v běžném provozu a to až do roku 1979, kdy bylo uskladněno na delší dobu.

Z místa svého odpočinku se vůz dostal až v roce 2016. Následovala důkladná renovace, která jej vrátila do kondice, v níž může opět na běžné silnice. Při renovaci se přitom jednalo především o oživení mechanických částí, zatímco například lak karoserie nebo kožené čalounění sedadel i koberce jsou původní.

Nádherný supersport z konce šedesátých let dvacátého století je nyní na prodej ve floridské pobočce společnosti Streetside Classics a zájemce o něj si musí připravit 299.995 amerických dolarů (zhruba 6.300.000 Kč).

Foto a video: Streetside Classics

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku