Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DeLorean DMC-12 míří zpět do výroby

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 29. 1. 2016 • 04:46
97
6
Zobrazit náhledy (97)
Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean Delorean
De Lorean Motor Company díky změnám v severoamerické legislativě může začít s výrobou zcela "nových" kupé DMC-12 a neomezovat se jen na opravy a renovace starších vozů.

Společnost DeLorean Motor Company, která sídlí v Humble na předměstí texaského Houstonu, byla obnovena v roce 1995 za účelem oprav a renovací originálních vozů.

Z Irska, kde na začátku osmdesátých let probíhala výroba jediného modelu DeLorean DMC-12, byly do Texasu převezeny součástky, z nichž měly být postaveny sériové vozy. Tyto díly se nyní využívají při opravách původních vozů.

Společnost, za jejímž vznikem stojí Stephen Wynne, rodák z britského Liverpoolu, je již dnes schopná na zakázku postavit prakticky nový vůz, který využívá 80 % procent původních dílů, ale s ohledem na legislativu Spojených státu amerických se jedná víceméně o generální opravu již dříve vyrobeného vozu.

Výrobu zcela nových DeLoreanů DMC-12 doposud znemožňovaly regulace, za nimiž stojí úřady Spojených státu amerických v čele s Národním úřadem pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA), které více než pět desetiletí nerozlišují mezi společnostmi vyrábějícími milionové série automobilů a malosériovými výrobci.

Nyní ovšem došlo k zásadní změně situace, když byl v prosinci loňského roku schválen takzvaný Low Volume Motor Vehicle Manufacturers Act, což je zákon, který upravuje a schvaluje podmínky výroby replik automobilů starších více než 25 let.

Tento nový zákon totiž umožňuje DeLorean Motor Company a nejen jí spustit výrobu nových vozů. Ty musí i nadále splňovat řadu nařízení a požadavků včetně aktuálních severoamerických emisních norem a nemohou být vyráběny v sériích větších než 325 vozů za rok, ale přeci jen nemusí splňovat tak přísné podmínky jako zcela nově vyvinuté a vyráběné vozy.

De Lorean Motor Company v souvislosti s novým zákonem vydal oficiální prohlášení, v němž potvrzuje, že se na jeho přijetí již nějakou dobu připravuje a jedná s novými dodavateli motorů. V zádi nově vyrobených DMC-12 tedy již nebudou původní pohonné jednotky z produkce Peugeot-Renault-Volvo, ale i nadále se má jednat o vidlicové šestiválce, které mají disponovat výkonem okolo 257 až 294 kW (350 až 400 k).

Podle dostupných informací si mají nové DeLoreany zachovat svůj design i konstrukci karoserie s podvozkem. S ohledem na zákon má vznikat do 300 vozů za rok s cenou od 100.000 amerických dolarů (zhruba 2.500.000 Kč). První nově vyrobená kupé DMC-12 mají ke svým majitelům dorazit již v příštím roce.

DeLorean Motor Company od svého znovuzrození v devadesátých letech nabízí vedle oprav a renovací i úpravy, které DMC-12 přibližují současným standardům. V nabídce příplatkového příslušenství jsou vedle výkonnější pohonné jednotky nebo sportovních tlumičů Eibach, uvedeny například xenonové světlomety, navigace, rozhraní pro Bluetooth nebo iPod.

Fanoušci si přijdou na své i v oblasti stylových doplňků od klíčenek, psacích potřeb přes oblečení až po sadu zavazadel, která je svými rozměry i designem připravena na míru pro DMC-12.

Zkrátka nepřijdou ani zájemci z Evropy, protože společnost má vedle několika zastoupení v USA také pobočku, která sídlí v Holandsku.

DeLorean DMC-12 se sice proslavil díky filmové trilogii „Back to the Future“, v níž si zahrál stylový stroj času, ale v osmdesátých letech přitahoval pozornost i díky finančním potížím automobilky a zatčení jejího zakladatele za pašování kokainu.

Vedle filmové kariéry a finančních skandálů si přitom tento vůz zaslouží pozornost i díky designu, pod nímž je podepsán Giorgetto Giugiaro a samotné konstrukci karoserie, kombinující povrchové panely z nerezové oceli se skořepinou z vyztužených plastů a páteřovým rámem, v jehož zadním rozvidlení za zadní nápravou je uložen vidlicový šestiválec PRV (Peugeot-Renault-Volvo) o objemu 2,85 l.

Témata
Avatar - Stejsn
29. 1. 2016 20:17
Stejný princip platí i u nás
a proto Ocelot Žacléř i když vyráběl sakumprásk celé nové 1203ky, musel je stavět na staré papíry a vydávat to za generální opravu. No dneska už je to stejně jedno, výroba trosek skončila před 3 lety, kuriozně pro "neschopnost dodržet zákonnou dvouletou záruční dobu" :-)
Avatar - Barrichello
29. 1. 2016 20:09
Dobré zprávy
Doufám že se tento projekt podaří dotáhnout do konce a že legenda bude žít dál jako replika. Držím palce, protože DMC-12 za to stojí. Kdo ho viděl někdy na živo tak ví o čem mluvím.
Avatar - Barrichello
29. 1. 2016 20:07
Re: Restart.
Proč? Největší slabinou původního DMC je slabý motor PRV a nekvalitní montáž danou umístěním výrobního závodu v Irsku.

Pokud se tam dá moderní motor a převodovka , smontuje se to pořádně a dá se tomu nový interiér, nevidím důvod, proč by se to nemohlo vyrábě ta být to spolehlivé a úspěšné
29. 1. 2016 18:49
Restart.
Dvakrát do téže řeky nevstoupíš. Byť s replikou.
Avatar - Hammunasakra
29. 1. 2016 14:54
Re: Ať je svět pestrý.
:yes: :yes: :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud