Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Deset let staré Citigo dnes může být dražší, než kolik stálo jako nové

Jan Zajíc
Diskuze (3)

Napadlo vás v roce 2012, kdy byla Škoda Citigo na silnicích čerstvou novinkou, že o deset let později tohle malé auto může být jako ojetina dražší, než když bylo nové?

Tušíme, že většina z vás takový scénář nepředpovídala. Jenže on nastal. Není to samozřejmě pravidlem, v inzerci nalezneme exempláře s cenou pod 100 tisíc korun, jenže také jsme našli kousky, které jsou dnes, po deseti letech od první registrace, dražší, než když byly nové.

Vezměme si například červené Citigo, které bylo registrováno v červenci roku 2012 v Německu a dnes je k mání za 7890 eur, což je v přepočtu asi 196 tisíc korun. Jde o třídveřový vůz v nepříliš atraktivní výbavě Active, se základním lakem a nejslabším litrovým motorem o výkonu 44 kW.

Třídveřové Citigo Active s touto jednotkou přitom u nás podle ceníku z ledna 2012 stálo 179.900 Kč. Pravdou je, že v Německu byl městský hatchback o něco dražší, přesto je srovnání uvedených cen fascinující. Jeden důvod, proč je zrovna tento exemplář tak drahý, by tu byl: podle prodejce je po prvním majiteli, údajně důchodci, který s nim najezdil pouhých 3894 kilometrů. Z pohledu nájezdu jde v podstatě o nové auto.

První vlastník si navíc připlatil za některé komfortní prvky, ve výbavě tak najdeme například manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken nebo rádio s CD/MP3 přehrávačem. Vůz má ale také nelakované kliky a kryty zrcátek, kola jsou ocelová a zaujme i specifický přístrojový štít s jediným kruhovým ukazatelem - tedy bez otáčkoměru.

Video se připravuje ...

Ale máme také příklad z druhého konce tehdejší nabídky. Pětidveřové auto registrované v prosinci 2012, ve výbavě Elegance, s výkonnějším 55kW motorem a s robotizovanou převodovkou je na prodej opět v Německu. Cena činí 10.897 eur, tedy v přepočtu asi 268 tisíc korun.

Podle ceníku z března 2012 přitom pětidveřové Citigo Elegance s 55kW tříválcem jako nové v Česku stálo 229.900 Kč. Robotizovaná převodovka ASG dorazila v srpnu téhož roku, k mání byla za příplatek 12.500 Kč.

Také v tomto případě máme co dočinění se zachovalým exemplářem, na odometru svítí 20.755 kilometrů. Výbava zahrnuje například vyhřívaná sedadla, zadní parkovací senzory, manuální klimatizaci, mobilní navigační systém, rádio s CD/MP3 přehrávačem či zatmavená okna.

Jan Zajíc
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - Jenik3
9. 7. 2022 21:44
Re: Kilometry nejsou vsechno
Tvoje argumenty jsou relevantni. Maly najezd neni jedine kritrium pro vyber ojetiny.
Navic neni jiste, zda se za tu nabizenou cenu opravdu proda. Prodejci zkousi, zda zakaznik na vysokou cenu skoci.
8. 7. 2022 20:49
cena jazdenych aut
Tak doba predaja 2-3 rocnych aut za zlomok povodnej te ta tam fuc chlape ;-)
To bola doba, ked bolo aut ako maku. Dnes je doba dodania noveho kludne 1 rok, nedostatok cipov, atd.
Ozaj ta doba je prec a celkovo auta drazeju su narocnejsie technologicky a preto dnes 5-10 rocne jazdene auta si drzia cenu ak 2 rocne sa predavaju za cenu novych a nie mierne drahsich ako novych ;-)
Avatar - Lonestarstate
8. 7. 2022 20:31
Kilometry nejsou vsechno
Pritom nejde se divat jenom na nizky najezd. 10 let stare auto ma k novemu hodne daleko bez ohledu na tachometr. Naplne patron do airbagu degraduji, gumove tesneni vseho mozneho je zpuchrene, atd.

Trh s ojetinama je posledni dobou vazne na hlavu. Chybi mi casy kdy slo koupit 2-3 lete auto za zlomek puvodni ceny a s vetsinou zivotnosti pred sebou