Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Desetiválcové Audi S6 v ČR za 2.549.000,-Kč

Ondřej Láník Ondřej Láník 5. 6. 2006 • 08:14
21
51
Zobrazit náhledy (21)
Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6
Premiéra rychlého Audi proběhne na karlovarském filmovém festivalu.

Nedočkaví zájemci o nové Audi S6 si tento vysoce výkonný model již mohou objednávat. Ještě před termínem oficiálního uvedení na trh totiž dovozce zveřejnil cenu: začíná na 2.549.000,- Kč vč. DPH. Předpokládá se, že první objednané vozy by do ČR mohly dorazit do konce prázdnin.

Česká premiéra nového Audi S6 bude spojena s řadou významných premiér filmových. Nové Audi S6 se u nás poprvé představí zástupcům médií a prvním zákazníkům v rámci nadcházejícího Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech, aby se tak ještě zvýraznila prestižní role oficiálního dopravce festivalu, které se značka se Audi letos ujala.

Nové Audi S6 je nabízeno s jediným, zato ale mimořádným motorem – desetiválcem o výkonu 320 kW. Vůz s ním dokáže zrychlit na 100 km/h za 5,2 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Nejvyšší točivý moment 540 Nm je k dispozici v rozmezí otáček 3000 až 4000 ot./min, přičemž již od 2500 ot./min je točivý moment větší než 500 Nm, a to až do 5500 ot./min. O propracované konstrukci motoru V10, jehož dvě řady válců svírají úhel 90 stupňů, svědčí jeho kompaktní rozměry a relativně nízká hmotnost 220 kg.

Motor 5.2 V10 (vrtání 84,5 mm, zdvih 92,8 mm) je vybaven systémem přímého vstřikování benzinu do válců FSI, který automobilka Audi důkladně prověřila v závodním speciálu Audi R8, jenž dokázal pětkrát zvítězit v náročném závodě na 24 hodin v Le Mans. Systém FSI®, pracující s tlaky až 100 barů, dovoluje použití vysokého kompresního poměru až 12,5 : 1, což zvyšuje efektivitu spalovacího procesu.

Audi S6 váží 1910 kg, S6 Avant 1970 kg, výkonová hmotnost tedy činí pouze 4,55 kg/k, resp. 4,69 kg/k, což jsou hodnoty, kterými se chlubí jen ty nejlepší ryze sportovní vozy. Audi S6 ale na rozdíl od nich pohodlně sveze 5 dospělých pasažérů, včetně jejich zavazadel.

Mezinápravový diferenciál Torsen stálého pohonu všech kol quattro poslední generace rozděluje přenášený točivý moment mezi přední a zadní kola za normálních podmínek v poměru 40 : 60. Mírně vyšší točivý moment mířící ke kolům zadní nápravy koresponduje se sportovním naturelem modelů S6/S6 Avant.

Na povrchu s proměnnou adhezí dokáže mezinápravový diferenciál bleskově reagovat a posílat točivý moment ke kolům s lepší trakcí – v extrémních situacích tak může až 85 % výkonu mířit ke kolům zadní nápravy, nebo naopak až 65 % dopředu. Dokonalý záběr a stabilitu jízdy zlepšuje i elektronická závěra diferenciálu EDS, která využívá bohatě dimenzované brzdy.

Sériově montovaný stabilizační systém ESP mohou zkušení, sportovně založení řidiči deaktivovat, a to ve dvou fázích: Nejprve se vyřazuje z činnosti pouze protiprokluzové zařízení ASR a ESP zůstává aktivní. Po stlačení spínače systému ESP na dobu delší než tři sekundy se stabilizační systém kompletně deaktivuje, v činnosti zůstávají pouze elektronická závěra diferenciálu EDS a protiblokovací systém brzd ABS.

Devatenáctipalcová hliníková kola pětipaprskového designu s pneumatikami rozměru 265/35 R19 jsou vpředu zavěšena na čtyřprvkových závěsech. Lichoběžníková ramena zadních závěsů mají svůj vzor v zavěšení zadních kol limuzíny Audi A8. U všech kol vozů Audi S6/S6 Avant jsou kotoučové brzdy s vnitřně chlazenými kotouči, které mají vpředu průměr 385 mm, vzadu pak 335 mm. Brzdové třmeny jsou černě lakovány, přední navíc nesou exkluzivní označení „S6“.

Charakteristickým prvkem výrazného, a přitom velmi elegantního designu modelů Audi S6/S6 Avant je mohutná jednodílná maska chladiče, pod kterou se otevírají velké nasávací otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám. Originální jsou také speciální lineární světla pro denní svícení, tvořená pěti výkonnými LED diodami, které mají minimální spotřebu elektrické energie.

Z LED diod jsou vytvořena i zadní brzdová světla. Do hlavních xenonových světlometů jsou začleněna světla do mlhy. Na přání se montují adaptivní světlomety, které se natáčejí spolu s řízením.

Prestižní a sportovní charakter nových modelů Audi S6/S6 Avant dokládají také sportovní sedadla nové generace, která mají integrované opěrky hlav a jsou čalouněna kombinací Alcantara/kůže. Přední sedadla jsou sériově vybavena elektrickým ovládáním a nastavitelnou bederní opěrku. Trojice zadních sedadel má opěrky hlav ve tvaru obráceného písmene „L“, které tolik neomezují výhled řidiče dozadu.

Věnec tříramenného sportovního volantu je obšitý kvalitní kůží, páčky řazení pod volantem převodovky Tiptronic jsou ve stříbřitém provedení připomínajícím leštěný hliník. Ve stejném stylu je vyvedena i páka voliče převodovky.

Do sériové výbavy patří také Multi Media Interface MMI, jehož prostřednictvím se ovládá řada funkcí vozu. Systém MMI je spojený se sedmipalcovým displejem. Autorádio se zdvojeným tunerem je vybaveno deseti reproduktory a CD měničem ukrytým v palubní schránce. Palubní systémy vozu se dokáží za pomoci technologie Bluetooth propojit s mobilním telefonem řidiče, jehož všechny funkce se potom ovládají přes MMI rozhraní. Na přání se dodává i příruční sluchátko, uložené ve středové loketní opěrce.

Podrobnější informace o Audi S6 naleznete v našem starším článku.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku