Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design bude klíčovým pilířem napříč VW Group, říká Oliver Blume

Volkswagen ID. GTI Concept
Volkswagen ID. GTI Concept
Volkswagen ID. GTI Concept
Volkswagen ID. GTI Concept
41 Fotogalerie
Diskuze (16)

CEO koncernu VW je přesvědčený, že design bude hrát u jednotlivých značek velký podíl na jejich budoucím úspěchu.

Volkswagen Group se na aktuálním autosalonu IAA Mobility v Mnichově činí. Za značku Volkswagen zde byl představen ostrý hatchback budoucnosti - ID. GTI Concept, značka Audi odhalila sériový interiér elektrického modelu Q6 a Cupra světu ukázala odvážný koncept DarkRebel

Oliver Blume v předvečer mnichovského autosalonu představil konkrétní plány koncernu VW Group. Základním stavebním kamenem úspěchu v budoucích letech má být dle šéfa koncernu hlavně design. VW Group se nyní snaží o tvorbu designové identity jednotlivých značek jako Volkswagen, Škoda, Audi, Porsche, Bentley a dalších. 

Video placeholder
Volkswagen ID. GTI Concept • Zdroj: Volkswagen News

S vybroušenými designovými identitami vytváříme výrazné produkty a zlepšujeme odlišení značky. V exteriéru, v interiéru a digitální přítomnosti. Koncern Volkswagen se stává designově orientovanou společností,” řekl Blume. “Designová strategie se zaměřuje na vývoj zavedených modelových řad, elektrických technologických milníků a produktových ikon koncernu Volkswagen,” dodal. 

Mezi další body v plánu odhaleném Blumem patří konkurenceschopnější technický profil, užší spolupráce s čínskými partnery a růst v USA se snahou o spuštění značky Scout s elektrickými modely a jedinečným designem pro severoamerický trh.

K důležitosti designu se vyjádřil také Michael Mauer, který je vedoucím designových operací VW Group a Porsche zvlášť. Dle něj je důležité, aby šéfové designu jednotlivých značek úzce spolupracovali s nejvyšším vedením.

Design funguje, protože ukazuje to, jaká je značka v jejím jádru. Prostřednictvím přímé komunikace s generálním ředitelem bude zajištěna kompletní implementace principů designu - od firemní přítomnosti po produkty a digitální nabídky pro každou značku. Zaměření zůstává nadále na zákazníkovi a produktu,” řekl Mauer. 

Vstoupit do diskuze (16)