Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Dlouhodobý test Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV – Zůstává tolik normálních věcí!

David Šprincl
Diskuze (34)

Bílý kombík Kia Ceed SW jezdící na benzin a elektřinu ze zásuvky se blíží k číslu 30.000 ujetých kilometrů. Jak se nám v něm žije?

Nízká spotřeba, pohodové cestování a nikoliv nevýznamné výhody, které poskytuje registrační značka s písmeny EL. Kromě dálnic zdarma hlavně fakt, že po celé Praze parkujeme volně a bez placení na modrých zónách. Tak vypadá náš dosavadní život s Kiou Ceed plug-in hybrid.

Paráda vpředu i vzadu

Pohodové je nejen cestování, ale i život na palubě: prostor a pohodlí patří k velkým výhodám auta. Až tedy na jednu výjimku: kufr. Ten se kvůli zastavěným bateriím zmenšil z 625 litrů klasického modelu na pouhých 437 litrů. Je kvůli tomu hodně mělký, takže zavazadla pod plato se vejdou opravdu tak tak.

Srovnání Ceedů SW Běžný Plug-in
Délka (mm) 4600 4605
Objem kufru (l) 625 437
Provozní hmotnost (kg) 1460-1575 1676
Nádrž (l) 50 37

Jinak je to paráda, auto nabízí dostatek místa na všech sedadlech: prostor zbývá před koleny i nad hlavou většině redaktorů. Máte-li do 180 centimetrů, budete se cítit královsky i vzadu. Vpředu se nám líbí pozice za volantem i natočení středového panelu i obrazovky směrem k řidiči.

A pak pracoviště řidiče. Je přehledné, intuitivní. Palubní desce dominuje 10,25“ displej zobrazení navigace a dalších funkcí. To důležité od vyhřívání sedadel, volantu (moc příjemné v chladných říjnových ránech!) po hlasitost rádia nastavujeme klasickými ovladači uprostřed. Jednoduché, intuitivní a přehledné. Samostatnými tlačítky nalevo od volantu pak vypínáme jízdu v pruzích či systém stop-start. A i teplotu ve voze si nastavujeme otočnými ovladači. Díky, díky, že jsou pořád auta, v nichž zůstává tolik normálních věcí!

Svět motorů 43/2021 Svět motorů 43/2021

Malé zrady

Potíží máme jen málo. Nejčastější? Zatímco na veřejných stanicích, ale i v domácích klasických zásuvkách, kde se baterie na čistě padesát elektrických kilometrů dobije za tři hodiny, nemáme s dobíjením potíže, v garážích redakce se občas stane, že se nabíjení přeruší.

Jednou nás pak zradila zvláštní věc. Nádrž na benzin skoro plná, baterie na jízdu také, ale auto nešlo nastartovat. A pak ani odemknout. Povedlo se to až mechanicky zatlačením klíčku na startovací tlačítko. Příčina? Voda, která se dostala právě dovnitř klíčku během průtrže mračen.

Spotřeba záleží na tom, jak dlouhé trasy jezdíme a jak nabíjíme. Výrobce slibuje až 1,3 litru benzinu na sto kilometrů. To platí pro situaci, že padesát kilometrů ujedete jen na elektřinu a druhých padesát s průměrnou spotřebou 2,6 l/100 km a jedete opět auto dobít ze zásuvky. My jsme se už při jedné z cest dostali dokonce na průměr 0,9 litru. Ale realitou je dlouhodobý průměr 5,3 litru, čemuž pomohl skvělý říjen, kdy ceed jezdil hodně jen do sta kilometrů denně a každý den jsme ho nabíjeli.

Benzinová nádrž je proti běžnému ceedu zmenšená z 50 na 37 litrů, i tak nám ale palubní počítač ukázal v říjnu při plném nabití a dotankování do plna zatím rekordní dojezd 905 kilometrů.

Technické údaje
Spalovací motor zážehový řadový čtyřválec, uložený vpředu podélně
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Zdvihový objem 1580 cm3
Výkon 77 kW při 5700 min-1
Točivý moment 147 Nm při 4000 min-1
Elektromotor synchronní s permanentním magnetem
Výkon 44,5 kW
Točivý moment 170 Nm
Kombinovaný výkon 104 kW
Kombinovaný točivý moment 265 Nm
Pohon předních kol
Převodovka automatická dvouspojková, 6°
Nejvyšší rychlost 171 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,8 s
Kombinovaná spotřeba 1,3 l/100 km
Délka x šířka x výška 4605 x 1800 x 1465 mm
Rozvor náprav 2650 mm
Rozchod kol vpředu/ vzadu 1559/1567 mm
Provozní/užitečná hmotnost 1676/434 kg
Maximální hmotnost přívěsu nebrzděného/brzděného 600/1300 kg
Objem palivové nádrže 37 l
Kapacita lithiumpolymerové baterie 8,9 kWh
Pneumatiky standardní 205/55 R16, testovaný vůz 225/45 R17
Objem kufru 437/1506 l
Cena testovaného kusu 964 980 Kč (verze PHEV Premium 909 980 Kč + metalíza 15 000 Kč a paket Ultimate 40 000 Kč)
Celková záruka 7 let nebo 150 000 km, 7 roky na lak, 12 let na neprorezavění karoserie

Plusy

  • Výhoda elektrické registrační značky
  • Bohatá výbava
  • Dobrá spotřeba

Minusy

  • Vysoká cena
  • Zmenšený kufr
David Šprincl
Diskuze (34)

Doporučujeme

Avatar - lamal
1. 11. 2021 12:23
Re: Tak to je paráda
na vine su baterie a prevodove pomery, nie nedostatocnost 60kW motora...
a) do max 70kmh (EV na 1.8 synergydrive)
b) kapacita a maximalny prud malej ni-mh baterie by sposobil jej prehrievanie keby to jazdilo nad 70kmh, vzdialenost by aj tak bola zanedbatelna
Avatar - Mikesus
1. 11. 2021 08:16
Re: Tak takové auto si může koupit...
A to jsi odvodil jak? Nebo se v tech dvou slovech vidíš a ostatní nečteš? :-[]
1. 11. 2021 00:04
Re: Tak takové auto si může koupit...
Takže pro tebe je každý, kdo miluje ovládání auta třemi pedály, "zapšklý dědek"?! "Pozoruhodná" (resp. zcela debilní) myšlenka! :-[] :no:
Avatar - Mikesus
31. 10. 2021 22:01
Re: Tak takové auto si může koupit...
no, když odhlídnu od lowcostu, kde se šetří na každém prdu, tedy i na převodovce ;-) , tak se slušnějšími auty ( a dražšími ) manuál mizí. Takže ano, manuál nemá slušné auto, ale lowcost, nebo auto zaměřené na okruhy/zábavu a pro běžné ježdění je to archaismus.
A na výběr dá automobilka, nikoliv auto. A ta si sama určí, jestli chce zapšklé dědky jako cílovku a prodat míň, nebo jestli prodá víc slušnějších aut. :-[]
31. 10. 2021 16:27
Re: Tak takové auto si může koupit...
Tak s tím na mě nechoť. Slušné (tedy nehybridní) auto dá zájemci o něj vybrat, jestli chce manuál, nebo si tučně připlatit za automat. Tečka. :-) A má to tak naštěstí i ten současný ceed. :-)