Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault podrobněji představuje platformu pro elektromobily. Umí čtyřkolku i autopilota

Stanislav Kolman
Diskuze (14)

Koncept Morphoz na první pohled působí jako futuristický přepravník, je však postaven na platformě CMF-EV, kterou Renault připravil pro elektrifikované vozy.

Na ženevském autosalonu chtěl Renault oslnit unikátním konceptem Morphoz. Asi netřeba připomínat, že velkolepá akce se nakonec neodehrála, přesto francouzská vize sklidila ovace alespoň v rámci online premiéry. Kromě čistě elektrického pohonu zaujal nápad s natahovací se karoserií dle aktuálních potřeb posádky.

A nyní se dozvídáme, že Morphoz není jen vizí vzdálené budoucnosti, ale stojí na základech, které bude Renault co nevidět využívat pro své nové elektromobily a hybridy. „Díky technologickým inovacím a možnostem nabízeným modularitou CMF-EV se stane vzorovou platformou, která bude využívána pro vývoj dalších elektrických vozidel naší aliance,“ uvedl Jean-Paul Drai, ředitel vývoje elektromobilů ve skupině Renault.

Nová architektura těží z dlouhého rozvoru a kol posunutých co nejvíce do rohů karoserie, přičemž plochá podlaha vytváří nové možnosti pro projektanty. Renault říká, že na jejím základě lze konstruovat automobily s rekordně prostorným interiérem a inovativním designem. Je přitom připravena na nejrůznější druhy karoserií od SUV po sedany, stejně tak lze instalovat různé baterie pro elektromobily a hybridy.

Výrazně kratší přední a zadní převisy a plochá podlaha umožňují stavbu aut s nižším zavěšením a sníženou střechou při zachování prostorného interiéru. To má samozřejmě výrazný dopad na aerodynamiku, která je u elektromobilů klíčová. Krátká kapota umožňuje zvětšení délky kabiny, od čehož si designéři Renaultu slibují elegantnější linie karoserie.

Renault si pochvaluje rovněž nové možnosti uspořádání interiéru a regulaci jeho velikosti. Technika elektromobilu je kompaktnější, což umožňuje tenčí a dopředu posunutou přístrojovku. Tím vznikne více úložného prostoru a místa pro cestující. Výhodou je také absence středového tunelu. Aby to Francouzi připodobnili k aktuálním modelům, říkají, že v autě velikosti Meganu dokážou nabídnout prostor Talismanu.

V neposlední řadě vyzdvihují tvůrci i nespočet konfigurací. Platforma CMF-EV umožňuje kromě různých baterií i instalaci jednoho či dvou elektromotorů, což znamená možnost pohonu všech kol. Kromě toho byla plošina konstruována tak, aby umožňovala autonomní řízení čtvrté úrovně, tedy té, ve které automobil dokáže většinu jízdních situací obsloužit zcela sám.

Stanislav Kolman
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
24. 3. 2020 16:26
Re: Představovat můžete
A to už bude "poněkud" pozdě bycha honiti
Avatar - Jerry.Gunman
24. 3. 2020 12:25
Re: Francouzská vláda
Ádo, tu návstěvu svého osobního veterináře bys FAKT neměl odkládat, než se ti to vymkne ještě víc :D ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
24. 3. 2020 12:22
Re: Hranatý volant
Ideální by byla kola ve tvaru trojúhelníku :D
24. 3. 2020 11:02
Re: Představovat můžete
Voliči to poznají jen tehdy, když zůstanou bez peněz.
Avatar - WinDiesel
24. 3. 2020 10:21
Re: "Takže pane redaktore," začal hlavní eMZák.
Neměl ručník a tak si nikoho nestopne.