Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Do Česka dorazil první nový Ford GT! Moc však jezdit nebude...

David Bureš
Diskuze (8)
Původně měla nejnovější generace Fordu GT vzniknout v pouhých 500 exemplářích, kvůli velkému zájmu ale automobilka výrobu navýšila.

Ford GT patří mezi ikonické automobily světa. První generace (GT40) úspěšně porážela Ferrari v Le Mans, a tak na ní Ford po letech opět vzpomněl. Nejdříve futuristickým konceptem GT90, pak retro modelem GT, který předloni debutoval v další generaci. Až nyní jeho první exemplář dorazil i do České republiky.

První český exemplář nového Fordu GT putoval k autorizovanému partnerovi českého zastoupení této americké značky, společnosti Auto Kora top s.r.o. ve Valašském Meziříčí. Jedná se přitom o jeden z pouhých dvou kusů, které na český trh oficiálně zamíří.

Ford výrobu auta přísně limituje, a tak získat jej nebylo vůbec jednoduché, už jen kvůli poptávce vysoce převyšující nabídku. Kvůli ní Ford nakonec navyšoval výrobu. Původně mělo za dva roky vzniknout jen 500 aut, nakonec ale produkce potrvá až do roku 2020.

„Museli jsme vyplnit obsáhlý dotazník, v němž jsme popisovali svůj vztah k modrému oválu a také uváděli všechny Fordy, které vlastníme, a to dokonce včetně identifikačních čísel VIN. Určitě nám pomohlo, že jsme již řadu let fanoušky a sběrateli vozů této značky. Máme tu například několik zajímavých historických Mustangů včetně varianty Shelby,“ popisuje jednatel společnosti Auto Kora top s.r.o. Radomír Kopecký mladší peripetie ohledně zisku tohoto superauta.

První český Ford GT má tmavě šedou barvu a karoserii zdobí černé „rychlé“ pruhy. O pohon vozu s monokokem z karbonových vláken, integrovaným ocelovým bezpečnostním rámem a hliníkovými strukturami se stará dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, který je naladěn na 482 kW a 745 N.m. Spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, pohání jen zadní kola a autu umožní jet až rychlostí 347 km/h.

Český exemplář ale takovou rychlostí moc často jezdit nebude, majitel přiznává, že jej bere hlavně jako investici. „Samozřejmě se s ním svezu, ale jinak to auto beru spíše jakou dlouhodobou investici – a také ho využiju v marketingu jako lákadlo pro zákazníky našeho showroomu, na výstavách a podobně,“ říká Radomír Kopecký.

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - fOE
29. 5. 2018 15:12
Re: Chybička
No to neni o tom kde se citi nejlip, ale staci videt jedine video a zjistit ze to 1) nema kufr, 2) nema zadne odkladaci prostory uvnitr, 4) svym unikatnim tvarovanim je to docela "intimni" uvnitr... plus par dalsich, bezny provoz zabijejicich, vychytavek.
To auto proste miri na okruh anebo do garaze jak pises.
29. 5. 2018 13:52
Re: Chybička
Pouťová atrakce Ferrari ? Co tím chtěl básník říci ?
Avatar - iudex
29. 5. 2018 13:43
Re: Chybička
Presne tak, toto nie je 911ka, ktorou môžeš/budeš jazdiť denne do práce. Podľa testov, čo som videl, sa najlepšie cíti na okruhu, na bežných cestách je to horšie použiteľné. A určite mnoho majiteľov na tom ani nebude jazdiť a bude sa tým len kochať v garáži. Takže za mňa výrazná farba a s rýchlymi pruhmi.
Avatar - fOE
29. 5. 2018 13:07
Re: Chybička
Je to ultimatni, ciste okruhove nacini. Proc na sebe na okruhu trosku neupozornit nejakou kriklavejsi barvou? ;-)
29. 5. 2018 10:49
Re: Chybička
Už to opravili >:D