Dodge Challenger se v nové generaci nevyhne elektrifikaci
DodgeChallenger se ve své současné generaci představil jako koncept již v lednu roku 2006 a sériový model dorazil v modelovém roce 2008. Po celou dobu své produkce je k dispozici pouze jako kupé, ale za to v prakticky neustále se rozšiřující nabídce verzí.
Prodejní výsledky modelu Challenger přitom v posledních letech neklesají, ale naopak stoupají a jedním z hlavních důvodů je jeho design ve stylu první generace z přelomu šedesátých a sedmdesátých let i použitá konvenční technika v podobě šestiválců a osmiválců. Řadě severoamerických zákazníků totiž zástupce značky Dodge připomíná lepší časy silněji než současné generace konkurenčních modelů Mustang a Camaro se svými čtyřválcovými verzemi.
Mike Manley, generálního ředitele společnosti Fiat Chrysler Automobiles, nyní v rozhovoru pro The Detroit News nastínil budoucnost modelu Challenger a jeho slova nejspíš neudělají velkou radost tradicionalistům, ale do jisté míry mohou uklidnit příznivce extrémně výkonných verzí tohoto kupé.
V příštím desetiletí již nebude s ohledem na stále přísnější normy emisí výfukových plynů s největší pravděpodobností možné nadále využívat současné pohonné jednotky. Zároveň se ovšem nemá opakovat situace, kterou zažil především severoamerický trh v sedmdesátých letech, kdy došlo k radikálnímu omezení výkonu motorů osobních automobilů.
Dodge Challenger se má tedy vydat podobným směrem jako konkurenční modely Ford Mustang a Chevrolet Camaro. Budoucnost přeplňovaných i atmosférických vidlicových osmiválců pod jeho kapotou je nejistá a to samé vlastně platí i pro jeho atmosférické vidlicové šestiválce.
Nová generace může podle neoficiálních informací vsadit na přeplňované čtyřválce a šestiválce. V případě nejvýkonnějších provedení se pak může jednat například o dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový šestiválec, který bude spolupracovat s elektromotorem. Zmiňováno je možné sdílení pohonných jednotek s připravovaným kupé Alfa Romeo GTV, jehož motor díky funkci e-boost poskytne výkon přes 600 koní (441 kW).
Vedle v současnosti používaných osmiválců a šestiválců se má v příštím desetiletí stát i minulostí i aktuálně využívaná platforma, i když Sergio Marchionne ještě v červnu loňského roku zmiňoval, že Dodge Challenger i sesterský model Charger mohou v příští generaci využít její modernizované provedení. Podle nejnovějších informací se tak přeci jej můžeme dočkat kupé a sedanu značky Dodge, jejíchž základem bude upravená platforma, na níž aktuálně stojí Alfa Romeo Giulia.
Dodge Challenger má tedy i v příštím desetiletí představovat plně čtyřmístné kupé, navazující svým charakterem a snad i designem na své předky, ale zároveň má vynikat nižší hmotností a moderními pohonnými systémy, stojícími společně za nadprůměrnými jízdními výkony.