Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Challenger se v nové generaci nevyhne elektrifikaci

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 22. 1. 2019
25
1
Zobrazit náhledy (25)
Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger
Dodge Challenger se má podle slov současného šéfa koncernu Fiat Chrysler Automobiles v příštím desetiletí radikálně proměnit, ale odchodu jeho extrémně výkonných verzí se údajně obávat nemusíme.

Dodge Challenger se ve své současné generaci představil jako koncept již v lednu roku 2006 a sériový model dorazil v modelovém roce 2008. Po celou dobu své produkce je k dispozici pouze jako kupé, ale za to v prakticky neustále se rozšiřující nabídce verzí.

Prodejní výsledky modelu Challenger přitom v posledních letech neklesají, ale naopak stoupají a jedním z hlavních důvodů je jeho design ve stylu první generace z přelomu šedesátých a sedmdesátých let i použitá konvenční technika v podobě šestiválců a osmiválců. Řadě severoamerických zákazníků totiž zástupce značky Dodge připomíná lepší časy silněji než současné generace konkurenčních modelů Mustang a Camaro se svými čtyřválcovými verzemi.

Mike Manley, generálního ředitele společnosti Fiat Chrysler Automobiles, nyní v rozhovoru pro The Detroit News nastínil budoucnost modelu Challenger a jeho slova nejspíš neudělají velkou radost tradicionalistům, ale do jisté míry mohou uklidnit příznivce extrémně výkonných verzí tohoto kupé.

V příštím desetiletí již nebude s ohledem na stále přísnější normy emisí výfukových plynů s největší pravděpodobností možné nadále využívat současné pohonné jednotky. Zároveň se ovšem nemá opakovat situace, kterou zažil především severoamerický trh v sedmdesátých letech, kdy došlo k radikálnímu omezení výkonu motorů osobních automobilů.

Dodge Challenger se má tedy vydat podobným směrem jako konkurenční modely Ford Mustang a Chevrolet Camaro. Budoucnost přeplňovaných i atmosférických vidlicových osmiválců pod jeho kapotou je nejistá a to samé vlastně platí i pro jeho atmosférické vidlicové šestiválce.

Nová generace může podle neoficiálních informací vsadit na přeplňované čtyřválce a šestiválce. V případě nejvýkonnějších provedení se pak může jednat například o dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový šestiválec, který bude spolupracovat s elektromotorem. Zmiňováno je možné sdílení pohonných jednotek s připravovaným kupé Alfa Romeo GTV, jehož motor díky funkci e-boost poskytne výkon přes 600 koní (441 kW).

Vedle v současnosti používaných osmiválců a šestiválců se má v příštím desetiletí stát i minulostí i aktuálně využívaná platforma, i když Sergio Marchionne ještě v červnu loňského roku zmiňoval, že Dodge Challenger i sesterský model Charger mohou v příští generaci využít její modernizované provedení. Podle nejnovějších informací se tak přeci jej můžeme dočkat kupé a sedanu značky Dodge, jejíchž základem bude upravená platforma, na níž aktuálně stojí Alfa Romeo Giulia.

Dodge Challenger má tedy i v příštím desetiletí představovat plně čtyřmístné kupé, navazující svým charakterem a snad i designem na své předky, ale zároveň má vynikat nižší hmotností a moderními pohonnými systémy, stojícími společně za nadprůměrnými jízdními výkony.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Dzakobo
R6 na scéně
Dzakobo
| 22. 1. 2019
Vsadil bych se, že se do USA nebude vozit italská V6, když před nedávnem tu byla zpráva, že Grand Cherokee dostane R6. Motory Grandu a Challengeru se částečně překrývají a není důvod, aby tomu nebylo i nadále. Podvozková platforma, to je něco jiného, pokud budou ameriky lehčí, jenom dobře.

Kultovní motory HEMI zůstanou asi jen vrcholným verzím Hellcat a Demon, škoda :-(

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku