Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Charger se promění ve čtyřdveřové kupé

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Nová generace sedanu Dodge Charger se má designem přiblížit slavným jmenovcům, zatímco technika částečně vzejde ze spolupráce s Alfou Romeo.

Dodge oživil jméno Charger, které proslavila dvoudveřová kupé koncem šedesátých let, v modelovém roce 2006 čtyřdveřovým sedanem. Zpočátku byl Charger pro 21. století fanoušky značky přijat poněkud rozpačitě díky počtu dveří. Ten neodpovídal předkům z let 1966 až 1978 a ani stejnojmennému třídveřovému hatchbacku s čtyřválcovými motory a pohonem předních kol z let 1983 až 1987.

Během čtyř let na trhu si ovšem novodobý Dodge Charger našel svou klientelu a tak si zasloužil i pozornost ze strany automobilky. Ta pro modelový rok 2011 připravila novou karoserii a v současnosti je jsou modelové roky 2006 až 2010 uváděny jako období první generace moderního Chargeru a od modelového roku 2011 do současnosti, včetně poměrně radikální modernizace pro modelový rok 2015 jako druhá generace.

Dodge ovšem již pilně pracuje na nástupci tohoto modelu a během setkání obchodních zástupců koncernu Fiat Chrysler Automobiles v Las Vegas vedle řady dalších novinek, mezi něž patří i připravovaná Barracuda a Jeep Grand Cherokee Trackhawk představil i projekt třetí novodobé generace Chargeru.

Základem nového Dodge Charger se má podobně jako u nové Barracudy stát flexibilní platforma, na níž stojí i v červnu odhalená Alfa Romeo Giulia. Severoamerické modely mají oproti italskému příbuznému údajně disponovat o něco delším rozvorem náprav a k výrazně viditelnějšímu rozdílu má dojít právě u Chargeru.

Zda na stejné platformě vyjede i nástupce Chrysleru 300C, spřízněného s aktuálním Chargerem, prozatím zmíněno nebylo a neuvádějí jej ani neoficiální informace, které pronikly na veřejnost právě po setkání obchodních zástupců v Las Vegas.

Kromě platformy bude nový Charger s Barracudou sdílet i paletu pohonných jednotek, která jej přiblíží k jmenovci z osmdesátých let, protože pod kapotu zamíří přeplňované řadové čtyřválce, které v případě výkonnějších verzí doplní přeplňované vidlicové šestiválce. Zda zůstane v nabídce alespoň jeden osmiválec není v současnosti jisté.

Vedle techniky se podle informací Automotive News poměrně radikální proměny dočkal i design karoserie, který se od sportovně střiženého sedanu posouvá přímo mezi čtyřdveřová kupé a údajně je silně inspirován konceptem Dodge Charger R/T z roku 1999, pod nímž je podepsán Tom Gale a můžete si jej prohlédnout v galerii.

Veřejnost se premiéry nového Chargeru s největší pravděpodobností dočká na konci tohoto desetiletí, i když v současnosti není jisté jestli již v roce 2018 nebo později.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
31. 8. 2015 17:41
Re: 4 dvéřové kupé se 4válcem
A nebude to dané kvalitou toho retro-dizajnu? Myslím, že práve to je nadčasovosť, často spomínaná ale nepochopená niektorími fans VW. Proste vyzerá to aktuálne i po rokoch, nie rovnako staro v čase uvedenia a po desaťročí...
Avatar - Barrichello
31. 8. 2015 10:25
4 dvéřové kupé se 4válcem
to zas bude v alejích nablito.

Obávám se, že to je jen další vůz v řadě, kteří se italové chystaj zprznit. A lidi tu plesaj nad retro designem 16 let starého konceptu, připravovaného ještě původním Chrysler Corporation >:D >:D
Avatar - Individualita
31. 8. 2015 09:00
Re: Dizajn na jednotku
No ten čumák je bohužel humus. Já mám hodně rád retro a ameriky, ale ten čumák prostě nedávám...
Avatar - Stejsn
30. 8. 2015 23:09
Re: Kupe??
Nic. Dneska je prostě nová móda říkat sedanu kupé ;-\
30. 8. 2015 21:02
Re: Dizajn na jednotku
Voči stávajúcemu Chargeru je to ako auto z inej planéty.