Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Dart GT míří na vrchol nabídky

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 14. 1. 2013 • 21:14
13
9
Zobrazit náhledy (13)
Dodge Dart Dodge Dart Dodge Dart Dodge Dart Dodge Dart Dodge Dart Dodge Dart Dodge Dart
Kompaktní čtyřdveřový sedan se na letošním autosalonu v Detroitu představuje v nové verzi s označením GT a motorem 2,4 MultiAir 2 s výkonem 135 kW.

Dodge se prostřednictvím modelu Dart vrátil v loňském roce v kategorii severoamerických kompaktů k osvědčenému sedanu a po crossoveru Caliber nepřímo navázal na Neon. Premiéra modelu s tradičním jménem a příbuzenskou vazbou na Alfu Romeo Giulietta se odehrála na loňském autosalonu v Detroitu.

Letos se na stejném místě představuje vrcholné provedení Dartu s označením GT, které se v nabídce postaví nad doposud nabízené verze SXT, Rallye, Aero a Limited.

Standardem pro Dart GT je výkonnější z dvojice nabízených agregátů řady Tigershark. Atmosférický zážehový čtyřválec 2,4 MultiAir 2 s šestnáctiventilovou technikou nabízí výkon 135 kW (184 k) a točivý moment 236 Nm. K dispozici je tento motor ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou. Za příplatek je v nabídce šestistupňová automatická převodovka PowerTech.

Nejvýkonnější motor z nabídky doprovází u Dartu GT sportovní nastavení podvozku a 18-palcová pětipaprsková litá kola. K odlišení od ostatních verzí má kromě specifického designu kol posloužit i černé provedení masky chladiče spolu se zatmavením hlavních světlometů. Na zádi GT jsou standardem koncové svítilny Racetrack tvořené 152 LED a dvojice koncovek výfukového systému.

Interiér je standardně vybaven čalouněním černou kůží Nappa v kombinaci s červenými doplňky. Součástí výbavy jsou mimo jiné vyhřívaná přední sedadla i volant, dvouzónová klimatizace, startovací tlačítko, 8,4palcová dotyková obrazovka multimediálního systému UConnect Touch a zadní parkovací kamera.

Dodge zahájí produkci Dartu GT ve druhém čtvrtletí letošního roku. Cena této vrcholné verze je stanovena na 20.995 amerických dolarů (zhruba 405.000 Kč).

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
16. 1. 2013 11:07
Re: SRT4
Motor GEMA je ze společného vývoje Hyundai, Mitsubishi a Chrysler.

A verze 2,4 Turbo tohoto motoru měla taky velmi slušné parametry
Avatar - petr164
15. 1. 2013 22:17
Re: SRT4
Přidat multiair znamená komplet jinou hlavu a rozvody. Na tom se dá dost zlepšit oproti původné Gema palici, protože blok je solidní a kromě tolerancí a mizerně řešené klice na něm nelze moc zkazit. Je to od Hyundaie, ale jde již o kvalitní základ bez profilů, co vydrží vojskové destrukční zkoušky...
Avatar - petr164
15. 1. 2013 22:11
Busso 2.5 V6
Mimochodem, tyto parametry motoru měly Busso motori 2.5 V6 v Alfách už hodně dávno... Takže snad jen ta spotřeba může být u Tigersharku díky sníženým ztrátám u MA lepší...
Avatar - petr164
15. 1. 2013 22:02
Re: SRT4
Tak nějak nevím, zda byly v tom žravém pětiválu horší mechanické ztráty v palici nebo v bloku, když odmyslím to elektrošílenství... Kdyby horší hlava, tak MA by zatraceně pomohl...
14. 1. 2013 18:27
Re: SRT4
Mít tak ten MA na 2,4 pětiválu ze Stila...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku