Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Doporučujeme: Hity týdne 13/2015

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Minulý týden na Auto.cz vyšlo celkem 113 článků s novinkami a videi.

Které články a videa se vám minulý týden líbily nejvíce? Zde je přehled tří nejčtenějších a nejsledovanějších.

Přinášíme přehled těch, které minulý týden vzbudily největší zájem.

Které novinky a videa oslovily největší počet čtenářů? Podívejte se na krátkou rekapitulaci.

Byly doby, kdy auta musela na výměnu oleje každých deset tisíc kilometrů, v lepším případě po patnácti tisících. Doba ovšem pokročila, zkvalitnily se maziva a snížilo se tření v motoru. Navíc jsou motoristé stále pohodlnější a automobilky jim všemožně vychází vstříc a na dlouhých intervalech výměny oleje staví svůj marketing, takže se stává standardem výměna po dvaceti, ale třeba i po 30 tisících kilometrech, jakkoli je zřejmé, že to životnosti motoru úplně neprospěje.

Dvě stovky koní motoru nikdo neodpáře, pravdou ovšem zůstává, že v takto velkém autě trochu doplácí na svůj menší objem. Pod 2500 otáčkami za minutu toho totiž moc nepředvede a nahusto zpřevodovaná dvouspojková skříň proto poměrně často podřazuje. Z toho důvodu také pravděpodobně vznikl ostře nastavený pedál plynu – aby zákazník získal pocit, že automobil táhne takřka okamžitě.

Podle oficiálních informací BBC nebyla Jeremymu Clarksonovi prodloužena smlouva na základě fyzického napadení, které se skutečně odehrálo, a o kterém jsme již psali. Další scénář je nejasný, BBC však má snahu vysílání obnovit s použitím materiálů, které již natočilo.

Na podzim letošního roku tomu bude třináct let, co na stříbrná plátna vstoupil americký akční film Kurýr. Jason Statham v něm tehdy řídil černé BMW 735i řady E38, se kterým neohroženě unikal policii i protivníkům. Přestože se některé kousky naprosto vymykaly fyzikálním zákonům, stal se film ikonou, kterou řada vyznavačů podobného žánru vždycky ráda uvidí.

Deset let a 450 vyrobených exemplářů – to je bilance Bugatti Veyron, nejluxusnějšího a nejrychlejšího supersportu na světě. Pro Bugatti, potažmo koncern Volkswagen, to neměl být kasovní trhák, ale ukázka toho, na jak vysoké úrovni je současné inženýrství a kolik dokážete získat za pomoci dnes již běžně dostupných materiálů.

Za poslední dvě desetiletí výrazně stoupl počet automobilů v Rusku, na což tamní silnice nebyly připraveny. Zejména ve městech vznikají dlouhé kolony, a tak se řidiči snaží hledat objížďky. Někdy i za cenu porušování předpisů a jízdy po chodníku.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)