Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Drsný závod Targa Florio: Eliška Junková mohla být ráda, že vyvázla živá

Targa Florio
Vincenzo Florio: Člen bohaté sicilské rodiny byl velkým motoristickým nadšencem. Vymyslel automobilový závod, který zná dnes celý svět.
Targa Florio měl tři varianty délky. Nejčastěji se závodilo na prostřední verzi, dlouhé 108 kilometrů.
Ostrov Sicílie proslavila mafie, slavný automobilový závod i úchvatná příroda, která lemovala trať
14 Fotogalerie
Michal Štěpanovský
Diskuze (0)

Závod na italském ostrově Sicílie jménem Targa Florio je jedním z nejdrsnějších a nejstarších vytrvalostních závodů, které kdy historie automobilového sportu poznala. Jezdí se dodnes, ale už jen jako vzpomínková akce.

V roce 1883 se v Palermu narodil Vincenzo Florio. Už v mládí se zamiloval do motorů a na Sicílii přivezl první automobil. Mohl si to dovolit, dynastie Floriů byla v 19. století jednou z nejbohatších v celé Itálii. Vincenzo se proto mohl naplno věnovat své vášni. Traduje se, že na Sicílii uspořádal i první závod mezi motocyklem, autem a koněm, oba stroje však z tohoto souboje vyšly jako poražené.

Na začátku 20. století stál u vzniku týdne automobilových závodů Coppa Brescio na severu Itálie a v roce 1905 mu věnoval 50 tisíc lir a zlatý pohár. Když přijel své klání představit do Francie, řekl mu Henri Desgrange, zakladatel Tour de France a vydavatel magazínu L’Auto: „Proč neuděláte závod na Sicílii?“ Zaskočený Florio překvapeně reagoval: „Protože tam nejsou žádné silnice.“ Už za rok však vítal závodníky na prvním ročníku Targa Florio v sicilském pohoří Madonie nedaleko Palerma.

Když se na domovském ostrově italské mafie někdo ze srdce rozhodne, že něco uskuteční, obvykle se tak opravdu stane. A tak vznikl nesmírně náročný silniční závod, který se jezdil v horách s úzkými zatáčkami, nekvalitními povrchy, a obvykle navíc za horkých slunečních dní.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi