Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ducati zahájila výrobu nových modelů Diavel 1260 a 1260 S

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Ducati oficiálně oznámila, že spustila výrobu nových modelů Diavel 1260 a 1260 S, jimiž ve své nabídce nahrazuje dvanáctistovkové modely Diavel.

Ducati si pro letošní sezónu připravila doslova záplavu novinek: Většinu z nich veřejnosti představila začátkem loňského listopadu v rámci veletrhu EICMA 2018 v Miláně. Mezi ty nejvýraznější patří modely Panigale V4 R, Hypermotard 950, Monster 821 Stealth, elektrokolo MIG-RR a rovněž i dvojice sourozenců Diavel 1260 a 1260 S.

Tato dvojčata přímo nahrazují doposud nabízené modely Diavel s motorem o objemu 1198,4 cm3 a zároveň doplňují cruisery XDiavel a XDiavel S, s nimiž sdílejí objem motoru.

Ducati sice modely Diavel 1260 a 1260 S odhalila již v listopadu loňského roku, ale jejich výrobu spustila až v pondělí 21. ledna 2019, kdy sjel z výrobní linky v Borgo Panigale první Diavel 1260. S tímto prvním exemplářem s červeně lakovaným rámem kontrastujícím s matnou i lesklou černí se vyfotili jezdci MotoGP týmu Andrea Dovizioso a Danilo Petrucci.

Ducati Diavel 1260 a 1260 S od svých předchůdců liší na první pohled díky důkladně přepracovanému designu i technice. Zcela nový rám zde doplňuje dvouválec Ducati Testastretta DVT o objemu 1262 cm3 s nejvyšším výkonem 117 kW (159 k) při 9500 min-1a točivým momentem 129 N.m při 5000 min-1. Tyto hodnoty míří prostřednictvím šestistupňové převodovky s antihoppingovou spojkou k zadnímu kolu.

Dvojice označení dává jasně najevo, že lze volit ze dvou verzí, ty se neliší výkony pohonné jednotky, ale komponenty podvozku a standardní elektronickou výbavou. Exkluzivnější Diavel 1260 S se díky tomu může pochlubit předním i zadním odpružením značky Öhlins.

Standardní model má ve své výbavě přepínání jízdních režimů, Bosch ABS s funkcí brzdění v náklonu, osmistupňovou kontrolu trakce (DTC), Ducati Power Launch (DPL), Ride by Wire, bezklíčkové zapalování Hands Free, LED osvětlení a automatickou deaktivace směrových světel.

Verze S k tomu pak přidává rychlořazení up/down EVO (DQS), plné LED osvětlení, přední světlomet s funkcí DRL pro denní svícení, Bluetooth modul a tempomat.

Mezi odlišnosti pak patří i brzdový systém, kdy se u provedení Diavel 1260 do předních kotoučů o průměru 320 mm zakusují čtyřpístkové radiální třmeny Brembo M4-32 Monobloc, zatímco u verze S jsou kotouče o stejném průměru kombinovány s čtyřpístkovými radiálními třmeny Brembo M50 Monobloc.

Ducati pro Diavel 1260 i 1260 S uvádí suchou hmotnost 218 kg, rozvor kol 1600 mm a sedlo ve výšce 780 mm. Základní provedení míří na český trh s cenou 509.000 Kč, zatímco cena provedení S začíná na částce 585.000 Kč.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
23. 1. 2019 18:58
motorka
Také jsem si nedávno vyhlédl na [odkaz] jednu motorku Ducati. Přecejen mě ta Italská kvalita láká a tak dost zvažuji, že ji přecejen koupím. Je sice trošku mimo můj rozpočet, ale myslím, že bych to mohl zvládnout.
Avatar - kari.laz
23. 1. 2019 16:51
Re: hezká hračka pro dárce orgánů
Skůtr, babeta ani fichtl se nepočítá.
Avatar - Ada je zase tady
23. 1. 2019 16:01
Re: hezká hračka pro dárce orgánů
Moc ne. Jen cca 30 tis.km. ;-)
Avatar - speedfred
23. 1. 2019 12:26
Re: Super svezeni
Povedal by som že menej fotogenická moto,ale na živo vypadá ppč dobre.
Avatar - Dinar
23. 1. 2019 10:45
Re: hezká hračka pro dárce orgánů
Hlavně to vláčí břicho po zemi, je to k ničemu...