WSM SBK: I takto může vypadat moderní superbike s technikou Ducati
WSM je zkratkou pro Walt Siegel Motorcycles se sídlem v Harrisville v severoamerickém New Hampshire, z jejíchž bran již vyjela řada výjimečných motocyklů s technikou italských značek Ducati a MV Agusta.
Mezi nejnovější kreace se značkou WSM patří model s prostým označením SBK, za níž se ukrývá skutečný superbike, který je nabízen ve dvou základních provedeních, lišících se především způsobem chlazení pohonné jednotky.
Srdcem modelu SBK je dvouválec, který vychází z dvouválce modelu Ducati 1098 z let 2007 až 2009 o objemu 1099 cm3. Tato pohonná jednotka při uvedení na trh disponovala výkonem 118 kW (160 k), ale pro WSM SBK je stavěn prakticky nový motor, u nějž lze volit mezi provedením chlazeným kapalinou nebo vzduchem.
Základem SBK v obou provedeních je trubkový rám, který vyniká tuhostí i nízkou hmotností. V kombinaci se špičkovými komponenty podvozku v čele s přední vidlicí Öhlins FGR WSB a zadním tlumičem Öhlins TTX nabízí stejnou geometrii jako u závodních strojů pro šampionát World Superbike.
Zaměření tohoto stroje, jehož hmotnost se má pohybovat kolem 155 kg, pak plně odpovídá brzdový systém značky Brembo s předními kotouči o průměru 330 mm i použitá kola. Ta mohou být karbonová BST se závodními pneumatikami Metzeler nebo O.Z. Racing obutá do pneumatik Dunlop Q4. Samozřejmostí je moderní elektronika i rychlořazení.
Třešničkou na dortu v podobě WSM SBK pak představují jeho karbonové kapoty, které řešením přední části se světlometem připomíná klasické café racery, zatímco boky odkazují na moderní supersportovní modely značky Ducati.