Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Eisenberg V8 chce být nejextrémnějším silničním motocyklem na světě

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 13. 12. 2019 • 22:42
16
5
Zobrazit náhledy (16)
Eisenberg V8 Eisenberg V8 Eisenberg V8 Eisenberg V8 Eisenberg V8 Eisenberg V8 Eisenberg V8 Eisenberg V8 Eisenberg V8 Eisenberg V8 Eisenberg V8

Zef Eisenberg a jeho Eisenberg Racing stojí za vývojem stroje, který již jen díky výkonu až 500 koní představuje ztělesněné šílenství na dvou kolech.

Zef Eisenberg má na svém kontě řadu rychlostních rekordů za řídítky nejrůznějších motocyklů a řady automobilů. Vášeň pro rychlost dává tento Brit najevo i prostřednictvím motocyklu s prostým označením Eisenberg V8, za nímž stojí jeho Eisenberg Racing.

Základem tohoto ve všech ohledech výjimečného motocyklu je totiž podélně uložený vidlicový osmiválec, který ovšem nepochází od některé z automobilových značek, ale je výsledkem vlastního vývoje. Na něm Eisenberg Racing pracuje několik let spolu s partnerskými firmami, mezi nimiž je například i proslulý Prodrive, který má pomoci i se splněním všech podmínek potřebných pro schválení k běžnému silničnímu provozu.

Eisenberg V8 je tedy poháněn vidlicovým osmiválcem o objemu 3,0 l, vycházejícím do jisté míry z konstrukce řadového čtyřválce supersportovního silničního motocyklu Suzuki GSX-R 1300 Haybusa. Charakterem se má tedy jednat o skutečný motocyklový motor, který má rád otáčky.

Osmiválec, jehož hmotnost je 80 kg má při spalování paliva E85 dosahovat nejvyššího výkonu 368 kW (500 k) při 10.500 otáčkách za minutu. V provedení pro běžný silniční provoz pak má tento motor v závislosti na zvolené palivové mapě disponovat výkonem 309 kW (420 k) až 353 kW (480 k).

Motoru a jeho podélnému uložení v motocyklu jsou pak podřízeny všechny ostatní komponenty od převodovky až po zavěšení a odpružení zadního kola. Motocykl s rozvorem kol 1650 mm a pohotovostní hmotností 280 kg je sice výrazně delší a těžší než většina nejvýkonnějších silničních motocyklů současnosti, ale s ohledem na jeho maximální rychlost přes 360 km/h se bude trocha směrové stability, kterou zajistí právě ten delší rozvor určitě hodit.

Zdroj: Eisenberg Racing, Maxicorp Ltd

Související články

Témata
15. 12. 2019 22:48
Hmm
Bude to rarita pro nadšence. Jezdim na šestiválci 160 koní. Přenést smysluplně 500 koní na jedno kolo podle mě nejde.
14. 12. 2019 16:52
použitelnost
Nevyužitelné v běžné praxi.Ikdyby byla dálnice rovná jak pravítko tak tomu nandá kawasaki 1k.
Nakonec to ve většině případů skončí někomu v garáži ale o to míň na silnici.
Avatar - WinDiesel
13. 12. 2019 21:29
Jak to?
Že to není elektrobike? :D :D :D
13. 12. 2019 18:26
...
Ešte by sa dalo vystupňovať "najextrémnejší z najextrémnejších".
Avatar - kari.laz
13. 12. 2019 17:59
Plexo
Jen si nedovedu predstavit 360 km/h bez předního plexi.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku