Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické Audi R8 zajelo rekord na Nürburgringu

David Bureš
Diskuze (8)
Elektrický supersport z dílny Audi se na trhu objeví na konci letošního roku.

Audi R8 e-tron se stalo nejrychlejším sériovým elektromobilem na Severní smyčce Nürburgringu. Elektrická varianta R8 tento slavný okruh objela za osm minut a 9,099 sekundy. Za volantem auta seděl závodní jezdec Markus Winkelhock.

Automobil tak byl na Nordschleife o více než 20 sekund pomalejší než desetiválcové Audi R8 V10, které dle serveru Fastestlaps.com tuto trať obkroužilo za sedm minut a 44 sekund.

Audi tvrdí, že exemplář, který se zúčastnil rekordní jízdy, je svojí technikou totožný se sériovými vozy, které na trh dorazí na konci roku. Rozdílem je však to, že tento automobil měl maximální rychlost omezenou na hodnotu 250 km/h, sériové R8 e-tron bude moci jezdit nejvýše rychlostí 200 km/h.

Winkelhock, vítěz letošní čtyřiadvacetihodinovky na Nürbrugringu, trať objel i se zapnutým omezovačem rychlosti na hodnotu 200 km/h, v tomto případě jeho nejlepší čas činil osm minut a 26,096 sekundy.

Sériové R8 e-tron nakonec použije dva elektromotory, jeden na každé nápravě, oba generují výkon 230 kW a točivý moment 820 Nm. Z 0-100 km/h vůz zrychlí za 4,6 sekundy.

Elektromotory svoji energii čerpají z lithium-iontových baterií o kapacitě 49 kWh, které jsou uloženy ve středovém tunelu a v prostoru mezi kabinou a zadní nápravou. Akumulátory jsou navíc dobíjeny během brzdění. Dojezd automobilu dle automobilky činí 215 kilometrů.

Karoserie je tak jako u výchozí R8 vyrobena převážně z hliníku, najdou se tu ale i prvky z karbonem vyztužených kompozitů (CFRP). Elektrická R8 tak váží 1.780 kilogramů. Pro srovnání, pohotovostní hmotnost osmiválcové R8 činí 1.635 kg.

Winkelhock pak o samotném R8 e-tron tvrdí, že díky nízkému těžišti a rozložení hmotnosti, kdy je více váhy na zadní nápravě, automobil přináší mnoho sportovních kvalit. Pilot si rovněž pochvaloval vysoký točivý moment, na druhou stranu byl překvapen tím, jak je auto tiché.

David Bureš
Diskuze (8)
2. 7. 2012 21:47
Re: Spotřeba?
Za predpokladu nulovych ztrat pri prumernem vyuzivanem vykonu rekneme... 180kW???, netusim... se za dobu 8,5 minuty spotrebuje 25,5 kWh. Takze ze 49kWh baterie by mela zbyt zhruba polovina :-) Ale jake tam jsou ztraty a jaky byl prumerny vyuzivany vykon, to opravdu muzeme hadat jen veeeeelmi zhruba.
Avatar - twistedTSD
30. 6. 2012 11:44
Re: Spotřeba?
:yes: Přesně tak.
Avatar - ZiP2150
30. 6. 2012 11:26
Re: Už čakám len elektroformulu : ).
Cela F1 pojde spolocne do boxov... aaaa daju si prestavku na 3 hodiny :-)

Vela ludi asi nerozumie podstate elektromobilov... ani ja. Nie je lepsie spojit napr 1.4 TDi k elektromotoru, ktory bude "vytvarat" vykon a prenasat ho priamo na kolesa? Preco stale LEN cisty elektromotor, popripade benzinove turbo paralelne s elektro?...
Avatar - Ham.
30. 6. 2012 10:19
Re: Spotřeba?
Tak všechno je to o baterkách, vyrobit elektro auto které bude mít výkon 1000kW, zrychlení 2,5 a maximálku 400km/h není dnes nejmenší problém, ovšem dojezd bude cca 3 km. Konstrukčně takové auto zvládne kde kdo. Jediné k čemu jsou tyto pokusy možná dobré je stimulace vývoje pořádných baterek.
30. 6. 2012 07:57
Už čakám len elektroformulu : ).
Hlavne to "dotankovanie" bude zaujímavé ............

>:D