Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické SUV od Škody se blíží. Máme představu, jak se bude jmenovat

David Bureš
Diskuze (14)

Připravované elektrické SUV z dílny Škoda bude vycházet ze studie Vision iV. Sériový model ale dostane specifické označení.

Škoda se už připravuje na nadcházející elektrickou éru. V okolí svých českých továren buduje nabíječky pro elektromobily, na trh  pomalu chystá uvést elektrické miniauto Citigoe iV a především připravuje sériovou verzi konceptu Vision iV, což bude první „čistokrevný“ elektromobil Škodovky, se specifickou platformou MEB, vyvinutou pro tento typ vozidel. Jak se asi tato napjatě očekávaná novinka bude jmenovat?

O jejím jméně už máme dobrou představu. Víme, že se určitě nebude nazývat Vision iV, to je název vyhrazený konceptu. Zřejmě ale ponese označení Škoda Eniaq, případně Škoda Enyaq. Právě takové slovní názvy si automobilka nechala v minulých měsících registrovat. A to na různých patentových úřadech, což naznačuje, že se nad tímto jménem v automobilce minimálně čile diskutuje. 

Navíc by svým způsobem dávalo smysl pro použití na elektřinou poháněném SUV, písmeno E by jasně odkazovalo na elektrický pohon, zatímco Q by bylo spojením s dalšími SUV modely značky (Kodiaq, Karoq a Kamiq).

Na druhou stranu má automobilka registrováno více označení, a tak je možné, že se bude chystané elektrické SUV jmenovat zcela jinak, třeba dostane nějaký název, který zatím výrobce ani nemá patentovaný. Doplněno každopádně bude o zkratku iV, kterou ponesou všechny elektrické Škodovky.

Video se připravuje ...

Nabízí se každopádně ještě třeba jména Evive nebo Eltra, také ty najdeme v databázích zaregistrovaných průmyslových značek. Naopak taková zkratka eRS je jasným náznakem, že je Škoda minimálně obchodním označením připravena na příchod ostrého elektromobilu.

Škoda začne své elektrické SUV vyrábět v roce 2020, a to ve svém domovském závodu v Mladé Boleslavi. Základ poskytne koncernová modulární platforma MEB, speciálně navržená pro užití v elektromobilech, design bude vycházet z letošního konceptu Vision iV.

Ten nám dal i velice jasnou představu o použité technice. Na ženevském autosalonu prezentovaná studie byla poháněná dvěma elektromotory o systémovém výkonu 225 kW, upravená verze, později prezentovaná na šanghajské autoshow, už měla jen jediný elektromotor, u zadní nápravy, s výkonem 150 kW. Právě takové verze pohonu by se mohly objevit i v nabídce sériového modelu, stejně jako 83kWh lithium-iontové baterie užité ve Vision iV, které údajně poskytnou dojezd až 500 kilometrů podle metodiky WLTP.

David Bureš
Diskuze (14)

Doporučujeme

16. 8. 2019 15:19
jentag
A co Emiq? 😅
Avatar - BecquerelV8
15. 8. 2019 20:57
...
jak se bude jmenovat nevim, ale takhle dobre vypadat urcite nebude
15. 8. 2019 19:53
Re: El Kodiako
Ať jo prostě zkrátí na eQ :D
15. 8. 2019 17:00
Jednoduše chytrá
Nic nového u škody, až to budou mít všechny automobilky nějakou dobu tak u škodovky to bude Obrovská novinka 😀
Avatar - elektrikar
15. 8. 2019 14:03
Re: jedno je iste
Úplně přesně až na to, že tam chybí jeden krok před "sup s tym do salonu" a to uspořádání galavečeru pro minimálně 200 novinářů kde světu s velkou pompou oznámí převratnou nej nej mega mega novinku a to, že do Škodovky dorazila dokumetace k 5 let staré - všem známé VW technologii a během následujících 2 let ji začně montovat do svých aut :-[]