Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda v Šanghaji představuje inovovaný Vision iV. Má upravené pohonné ústrojí

David Bureš
Diskuze (6)

Jestliže Vision iV představený v březnu v Ženevě byl čtyřkolkou, Vision iV pro šanghajský autosalon se prezentuje jako zadokolka.

Škoda Auto se již čile připravuje na zahájení výroby svého prvního elektromobilu nové generace, kterým bude elektrické SUV, a tak svět na jeho příchod už připravuje. V březnu na ženevském autosalonu představilo jeho vizi, koncept Vizion iV, a na nynějším dubnovém autosalonu v Šanghaji prezentuje jeho inovované provedení, přizpůsobené čínské klientele.

Změny jdou hlavně na vrub techniky. V Šanghaji vystavená Škoda Vizion iV se prezentuje jako vůz s elektromotorem pouze u zadní nápravy. Ten poskytuje výkon 150 kW a čerpá svoji energii z kapalinou chlazeného lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 83 kWh, který lze na 80 % kapacity dobít za půlhodiny.

Naopak v Ženevě se Škoda Vision iV představovala s pohonem všech kol, prostřednictvím dvou elektromotorů (jednoho u každé nápravy), které poskytly systémový výkon 225 kW. Lithium-iontová baterie umístěná v podlaze měla též kapacitu 83 kWh.

Zadokolka je kvůli nižšímu výkonu pomalejší než čtyřkolkový sourozenec. Z 0-100 km/h zrychlí za devět sekund a jede nejvyšší rychlostí 160 km/h, zatímco Vision iV se dvěma elektromotory je na stovce za 5,9 sekundy a jede nejvýše 180 km/h. Dojezd podle metodiky WLTP je ale shodný, činí až 500 kilometrů.

Video se připravuje ...

Automobilka přitom potvrdila, že v sériové verzi počítá s oběma druhy pohonu. Sériové elektrické SUV tudíž bude dostupné jak s pohonem jedné, tak obou náprav. Na evropský trh se dostane v roce 2020, vyrábět se bude v domovském závodě v Mladé Boleslavi, přičemž se nyní jedná také o zahájení jeho produkce v Číně.

Jinak je to ten „starý známý“ Vision iV, tedy 4.665 mm dlouhé, 1.926 mm široké a 1.613 mm vysoké SUV kupé, které naznačuje podobu chystaného sériového auta, využívajícího novou platformu MEB. Vpředu je atypickým prvkem horizontální světelná lišta v horní části masky chladiče, která spojuje šípovité přední světlomety využívající LED‑Matrix technologii. Konceptu chybí vnější zpětná zrcátka, která nahradily kamery, dveře se pak automaticky otevírají dotykem.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

15. 4. 2019 20:56
Spalovákům zvoní hrana stále hlasitěji
Zajímají spalováky ještě někoho? Samozřejmě kromě socek.... :-)
15. 4. 2019 18:53
Re: Max. dojezd 240 km za ideálních podmínek
Tak to te lituju, ze musis najezdit 1000 km denne a ani si z toho nevydelas na barak :'-(
15. 4. 2019 18:35
Max. dojezd 240 km za ideálních podmínek
... a k tomu vlastní barák s garáží na nabíjení. Ne, děkuji, nechci. Já chci auto s dojezdem 1 000 km denně a přitom si topit nebo chladit. A s maximálkou do 200 km/h. Tedy normální auto, ne jednoúčelový vehikl.