Škoda v Šanghaji představuje inovovaný Vision iV. Má upravené pohonné ústrojí
Jestliže Vision iV představený v březnu v Ženevě byl čtyřkolkou, Vision iV pro šanghajský autosalon se prezentuje jako zadokolka.
Škoda Auto se již čile připravuje na zahájení výroby svého prvního elektromobilu nové generace, kterým bude elektrické SUV, a tak svět na jeho příchod už připravuje. V březnu na ženevském autosalonu představilo jeho vizi, koncept Vizion iV, a na nynějším dubnovém autosalonu v Šanghaji prezentuje jeho inovované provedení, přizpůsobené čínské klientele.
Změny jdou hlavně na vrub techniky. V Šanghaji vystavená Škoda Vizion iV se prezentuje jako vůz s elektromotorem pouze u zadní nápravy. Ten poskytuje výkon 150 kW a čerpá svoji energii z kapalinou chlazeného lithium-iontového akumulátoru s kapacitou 83 kWh, který lze na 80 % kapacity dobít za půlhodiny.
Naopak v Ženevě se Škoda Vision iV představovala s pohonem všech kol, prostřednictvím dvou elektromotorů (jednoho u každé nápravy), které poskytly systémový výkon 225 kW. Lithium-iontová baterie umístěná v podlaze měla též kapacitu 83 kWh.
Zadokolka je kvůli nižšímu výkonu pomalejší než čtyřkolkový sourozenec. Z 0-100 km/h zrychlí za devět sekund a jede nejvyšší rychlostí 160 km/h, zatímco Vision iV se dvěma elektromotory je na stovce za 5,9 sekundy a jede nejvýše 180 km/h. Dojezd podle metodiky WLTP je ale shodný, činí až 500 kilometrů.
Automobilka přitom potvrdila, že v sériové verzi počítá s oběma druhy pohonu. Sériové elektrické SUV tudíž bude dostupné jak s pohonem jedné, tak obou náprav. Na evropský trh se dostane v roce 2020, vyrábět se bude v domovském závodě v Mladé Boleslavi, přičemž se nyní jedná také o zahájení jeho produkce v Číně.
Jinak je to ten „starý známý“ Vision iV, tedy 4.665 mm dlouhé, 1.926 mm široké a 1.613 mm vysoké SUV kupé, které naznačuje podobu chystaného sériového auta, využívajícího novou platformu MEB. Vpředu je atypickým prvkem horizontální světelná lišta v horní části masky chladiče, která spojuje šípovité přední světlomety využívající LED‑Matrix technologii. Konceptu chybí vnější zpětná zrcátka, která nahradily kamery, dveře se pak automaticky otevírají dotykem.