Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Aston Martin Rapide E je tu oficiálně. Vznikne jen 155 kusů

David Bureš David Bureš 16. 4. 2019 • 00:10
12
9
Zobrazit náhledy (12)
Aston Martin Rapide E Aston Martin Rapide E Aston Martin Rapide E Aston Martin Rapide E Aston Martin Rapide E Aston Martin Rapide E Aston Martin Rapide E

O přípravách elektrické verze Astonu Martin Rapide se hovoří už od roku 2015. Letos konečně debutuje v sériové podobě.

Ani automobilka Aston Martin se do budoucna nevyhne elektromobilům, dokonce je nabídne v rámci samostatné značky Lagonda. Ještě než přijde první takové auto oživené značky, je tu první sériový Aston Martin s elektrickým pohonem. Jmenuje se Rapide E a debutuje na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji.

„Jako náš první sériový elektromobil, je odhalení Rapide E pro nás velkou událostí. Ukazuje, že Aston Martin je připraven na velkou výzvu v podobě udržitelné budoucnosti šetrné k životnímu prostředí,“ říká k odhalení novinky vyvíjené ve spolupráci s Williamsem prezident Aston Martinu Lagonda Andy Palmer.

video

O pohon automobilu se stará dvojice elektromotorů u zadní nápravy, které dohromady poskytují kombinovaný výkon 450 kW (610 koní) a točivý moment 950 N.m. Rapide E tudíž zůstává zadokolkou, což s ohledem na závratnou sílu bude jistě znamenat hodně zajímavé jízdní vlastnosti. Sama automobilka hovoří o snaze nabídnout obdobný charakter jako u dvanáctiválcového Rapidu. Podle něj bylo laděno upravené zavěšení, Rapidu E navíc nechybí ani samosvorný diferenciál.

A také schopnosti nadchnou, z 0-100 km/h 2.140 kilogramů vážící gran turismo zrychlí za méně než čtyři sekundy. Maximální rychlost je ve snaze o úsporu energie omezena na 250 km/h. Dvanáctiválcový Rapide AMR (440 kW, 630 N.m) mimochodem zrychlí na stovku za 4,2 sekundy a jede nejvýše 330 km/h.

Motory čerpají energii z 5600 lithium-iontových článků uložených na původním místě spalovacího motoru originálního Rapidu, které poskytují kapacitu 65 kWh. Autu umožňují ujet asi 322 kilometrů podle metodiky WLTP. To věru není mnoho, Aston Martin ale od 800V bateriového systému slibuje rychlonabíjení, které baterie vozu nabije asi za 40 minut. A navíc tvrdí, že baterie stačí na jedno rychlé kolo na Severní smyčce Nürburgringu.

Aston Martin Rapide E vznikne jen ve 155 exemplářích a přestože se o jeho přípravách ví už delší dobu, konkrétně od roku 2015, limitovaná produkce zatím není vyprodaná. Automobil je podle výrobce stále k objednání, přičemž jeho cenovku uvede jen vážným zájemcům. O výrobu se postará nově vybudovaná továrna St Athan, kde se bude do budoucna vyrábět i SUV DBX.

Související články

Témata
17. 4. 2019 17:31
Re: Vskutku obdivuhodný dojezd...
Nevidím nejmenší důvod tahat v autě několik set kilo navíc - ať už akumulátory nebo spalovací motor - a ještě za to navíc platit. Hybrid je technicko ekonomicko ekologický nesmysl.
17. 4. 2019 12:04
Re: Jedno rychlé kolo a odtah ...
Pokud vim tak se jednomu cinanovi prehraly brzdy, protoze nemel zapnuty Track mode.
Avatar - WinDiesel
17. 4. 2019 03:37
Jedno rychlé kolo a odtah ...
… tedy pokud se to nepřehřeje jako Tesla :-! :-!
16. 4. 2019 23:40
Re: Vskutku obdivuhodný dojezd...
Tesla 3 ujela půlku Severní smyčky, pak jí došel dech - přehřála se. Ale stojí zlomek AM.
16. 4. 2019 22:00
Vskutku obdivuhodný dojezd...
.. aneb opravdu se mi ulevilo, že na plnou baterku při maximálním kalupu ujede celých 26 km, prostě paráda! :no: >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku