Elektrický Jeep Avenger se konečně ukázal s pohonem 4x4, zatím jen jako koncept
První čistě elektrický Jeep Avenger se zatím představil pouze s pohonem předních kol, časem bychom se však mohli dočkat i čtyřkolky.
Když automobilka Jeep představovala na právě probíhajícím pařížském autosalonu svůj první čistě elektrický model Avenger, vcelku nás překvapila jeho pohonem pouze jedné nápravy. Během dřívější konference, spojené s prvním odhalení designu, totiž zazněla informace, že se dočkáme modelu Avenger také s pohonem všech kol.
„Avenger byl od počátku navrhován jako typický Jeep a plně elektrický model 4x2 tak nabízí prvotřídní, a pro značku Jeep charakteristické schopnosti," uvedl v závěru tiskové konference Christian Meunier, CEO značky Jeep.

„Nemohli jsme si však pomoct a zajímalo nás, co se stane, když elektrifikované schopnosti značky Jeep zkombinujeme s pohonem všech kol a kompaktními rozměry, přičemž zachováme jedinečný designový jazyk, schopnosti a osobitost,“ dodal Meunier po odhalení konceptu Jeep Avenger 4x4.
Koncept, který značka popisuje jako „étos koncentrované svobody,“ zaujme už na první pohled agresivnějším a odvážnějším designem. Vpředu vidíme tažná oka, u elektrického modelu tradičně lakovaná modrou barvou, integrovaná přídavná světla a dodatečnou ochranu se zakrytováním.
Kromě toho dostala elektrická novinka také vystouplejší blatníky, které vyplňují kola obutá do terénních pneumatik s agresivním vzorkem. Koncept 4x4 navíc nabídne vylepšený nájezdový úhel 21 stupňů, přejezdový úhel 20 stupňů a odjezdový úhel 34 stupňů. Světlá výška přesahuje 200 mm.
Za pozornost stojí také nový koncept lehkého střešního systému, který pomocí speciálních řemenů stlačuje zavazadla na střeše a v celé délce disponuje ochranou proti poškrábání. Paket doplňuje antireflexní polep kapoty a úprava mřížky chladiče proti poškození při jízdě v terénu.
K technice konceptu Avenger 4x4 nám značka bohužel neřekla nic nového, předokolka je však osazena jedním elektromotorem o výkonu 115 kW s nejvyšším točivým momentem 260 Nm. Je tedy možnost, že čtyřkolka by mohla dostat dvě tyto jednotky. Dvojice elektromotorů společně s vyšším odporem výraznější karoserie a terénních pneumatik ale jistě negativně ovlivní dojezd.
Zatímco již představená předokolka je osazena baterií s kapacitou 54 kWh, která by měla vystačit ke kombinovanému dojezdu 400 km a městskému dojezdu až 550 km, terénní verze by při zachování původní kapacity baterie jistě nabídla citelně horší parametry. Bližší informace ale zatím nemáme.
„Tady v Paříži jsme ukázali, že hned za rohem čeká kompletní portfolio nových, plně elektrických modelů Jeep s pohonem 4x4, jejichž úkolem je, abychom se stali jedničkou v oblasti elektrifikovaných SUV na světě a pokračovali tak v naší cestě k dosažení svobody nulových emisí,“ uvedl na konec prezentace Christian Meunier.