Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Avenger poprvé naživo: První elektromobil značky své kořeny nezapře

Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
Jeep Avenger
64 Fotogalerie
Diskuze (9)

Také značka Jeep vstupuje do segmentu čistě elektrických vozů. První vlaštovkou je model Avenger, jenž se veřejnosti představuje v Paříži.

Záměrně píšu o první vlaštovce, neboť elektrických novinek chystá Jeep pro příští roky hned několik. Do dvou let chce mít v nabídce čtyři elektromobily, už v roce 2030 má být nabídka značky kompletně elektrická. Jeep Avenger se vyrábí v Polsku a velikostně spadá pod model Renegade. Technické parametry jsme vám přinesli krátce po premiéře, teď pojďme na pár úvodních poznatků z osobního seznámení.

Po designové stránce se Jeep neodchýlil od toho, na co jsme už léta zvyklí. Charakteristická příď se sedmičkou obdélníku naznačujících tradičních masku chladiče zůstává. Světlomety elegantně navazují a tvoří jeden celek. Na poměry novodobých jeepů působí Avenger vskutku kompaktním dojmem (aby ne, když má na délku jen lehce přes čtyři metry), charakteristické vzhledové podpisy pak naleznete i vzadu. Stavba karoserie s vyšší světlostí a solidními nájezdovými úhly pak bude vhodná i pro nějaké to terénní dobrodružství.

Video placeholder
Jeep Avenger • Zdroj: Jeep

S výškou 178 cm se sice dozadu vejdu, příliš místa před koleny už mi ale nezbývá. Nad hlavou je to i díky stavbě karoserie o poznání lepší. Za zmínku stojí zavazadlový prostor. Udávaných 380 litrů vás na papíře asi neoslní, ale pocitově je kufr dostatečně hluboký a prostorný, navíc potěší pravidelnými tvary. A kdyby to náhodou nestačilo, v kabině najdete dalších čtyřiatřicet litrů úložného prostoru. Jen pro srovnání, průměrem v daném segmentu je prý asi 15 litrů.

Jeep Avenger však zaujme i hravým interiérem. Část přístrojovky je například zbarvena tak, aby korespondovala s vnějším lakováním vozu. Obrazovka multimediálního systému je posazena na jejím vrchu, takže jsou veškerá data hezky na očích a při sledování navigace nemusíte tolik odvádět pozornost od vozovky. Interiér působí čistě, přesto se našlo místo pro zachování tradičních tlačítek k ovládání důležitých funkcí. Třeba teploty. Tlačítky se ovládá rovněž fungování samočinné převodovky, čímž se vyčistil středový tunel nabízející teď vícero úložných prostor.

Vstoupit do diskuze (9)