Jeep Avenger poprvé naživo: První elektromobil značky své kořeny nezapře
Také značka Jeep vstupuje do segmentu čistě elektrických vozů. První vlaštovkou je model Avenger, jenž se veřejnosti představuje v Paříži.
Záměrně píšu o první vlaštovce, neboť elektrických novinek chystá Jeep pro příští roky hned několik. Do dvou let chce mít v nabídce čtyři elektromobily, už v roce 2030 má být nabídka značky kompletně elektrická. Jeep Avenger se vyrábí v Polsku a velikostně spadá pod model Renegade. Technické parametry jsme vám přinesli krátce po premiéře, teď pojďme na pár úvodních poznatků z osobního seznámení.
Po designové stránce se Jeep neodchýlil od toho, na co jsme už léta zvyklí. Charakteristická příď se sedmičkou obdélníku naznačujících tradičních masku chladiče zůstává. Světlomety elegantně navazují a tvoří jeden celek. Na poměry novodobých jeepů působí Avenger vskutku kompaktním dojmem (aby ne, když má na délku jen lehce přes čtyři metry), charakteristické vzhledové podpisy pak naleznete i vzadu. Stavba karoserie s vyšší světlostí a solidními nájezdovými úhly pak bude vhodná i pro nějaké to terénní dobrodružství.
S výškou 178 cm se sice dozadu vejdu, příliš místa před koleny už mi ale nezbývá. Nad hlavou je to i díky stavbě karoserie o poznání lepší. Za zmínku stojí zavazadlový prostor. Udávaných 380 litrů vás na papíře asi neoslní, ale pocitově je kufr dostatečně hluboký a prostorný, navíc potěší pravidelnými tvary. A kdyby to náhodou nestačilo, v kabině najdete dalších čtyřiatřicet litrů úložného prostoru. Jen pro srovnání, průměrem v daném segmentu je prý asi 15 litrů.
Jeep Avenger však zaujme i hravým interiérem. Část přístrojovky je například zbarvena tak, aby korespondovala s vnějším lakováním vozu. Obrazovka multimediálního systému je posazena na jejím vrchu, takže jsou veškerá data hezky na očích a při sledování navigace nemusíte tolik odvádět pozornost od vozovky. Interiér působí čistě, přesto se našlo místo pro zachování tradičních tlačítek k ovládání důležitých funkcí. Třeba teploty. Tlačítky se ovládá rovněž fungování samočinné převodovky, čímž se vyčistil středový tunel nabízející teď vícero úložných prostor.