Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Avenger poprvé naživo: První elektromobil značky své kořeny nezapře

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 18. 10. 2022 • 15:17
64
9
Zobrazit náhledy (64)
Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger Jeep Avenger

Také značka Jeep vstupuje do segmentu čistě elektrických vozů. První vlaštovkou je model Avenger, jenž se veřejnosti představuje v Paříži.

Záměrně píšu o první vlaštovce, neboť elektrických novinek chystá Jeep pro příští roky hned několik. Do dvou let chce mít v nabídce čtyři elektromobily, už v roce 2030 má být nabídka značky kompletně elektrická. Jeep Avenger se vyrábí v Polsku a velikostně spadá pod model Renegade. Technické parametry jsme vám přinesli krátce po premiéře, teď pojďme na pár úvodních poznatků z osobního seznámení.

Po designové stránce se Jeep neodchýlil od toho, na co jsme už léta zvyklí. Charakteristická příď se sedmičkou obdélníku naznačujících tradičních masku chladiče zůstává. Světlomety elegantně navazují a tvoří jeden celek. Na poměry novodobých jeepů působí Avenger vskutku kompaktním dojmem (aby ne, když má na délku jen lehce přes čtyři metry), charakteristické vzhledové podpisy pak naleznete i vzadu. Stavba karoserie s vyšší světlostí a solidními nájezdovými úhly pak bude vhodná i pro nějaké to terénní dobrodružství.

Video se připravuje ...

S výškou 178 cm se sice dozadu vejdu, příliš místa před koleny už mi ale nezbývá. Nad hlavou je to i díky stavbě karoserie o poznání lepší. Za zmínku stojí zavazadlový prostor. Udávaných 380 litrů vás na papíře asi neoslní, ale pocitově je kufr dostatečně hluboký a prostorný, navíc potěší pravidelnými tvary. A kdyby to náhodou nestačilo, v kabině najdete dalších čtyřiatřicet litrů úložného prostoru. Jen pro srovnání, průměrem v daném segmentu je prý asi 15 litrů.

Jeep Avenger však zaujme i hravým interiérem. Část přístrojovky je například zbarvena tak, aby korespondovala s vnějším lakováním vozu. Obrazovka multimediálního systému je posazena na jejím vrchu, takže jsou veškerá data hezky na očích a při sledování navigace nemusíte tolik odvádět pozornost od vozovky. Interiér působí čistě, přesto se našlo místo pro zachování tradičních tlačítek k ovládání důležitých funkcí. Třeba teploty. Tlačítky se ovládá rovněž fungování samočinné převodovky, čímž se vyčistil středový tunel nabízející teď vícero úložných prostor.

Doporučujeme

Témata
19. 10. 2022 17:24
Re: Všem haterům....
to sedí ;-)
19. 10. 2022 16:30
Re: Všem haterům....
Já teda model Avenger vůbec nechápu. Renegade je sice městská stylovka, ale má uvnitř i zvenku spoustu detailů a odkazů na Wranglera/Willys a ve výsledku má 4x4 i verzi Trailhawk. Compass je zase taková soft napodobenina Grand Cherokee. Za mě ty modely mají svou pozici na trhu a jsou propojeni v rámci Jeep značky, má to nějakou myšlenku.

Ale co je Avenger? Proč bych ho měl chtít? Je to model pouze pro EU, bez možnosti 4x4 (od experta na 4x4), produkovaný v továrně Opelu, který koupil PSA. Když budu chtít malé elektrické auto do města, proč chtít Avenger a ne originál což bude předpokládám Mokka nebo P2008 nebo něco podobného od značek co se na to specializují?

Jako asi věřím, že se v EU bude prodávat, protože většina trhu je čistě konzumní podléhající marketingu. Ale objektivně je to totální šméčko a pošlápání značky Jeep - otázkou teď kdo za tím stojí. Jestli snaha Stelantisu vyždímat z Jeepu maximum nebo zoufalá snaha aby dealeři Jeep měli v EU co prodávat. Možná obojí. Je to něco jako by Mercedes vydával Smart za plnohodnotný model reprezentující tradiční hodnoty Mercedesu.
Avatar - LEGOPARK
18. 10. 2022 18:17
Re: Všem haterům....
VELMI DOBRE A VYSTIZNE NAPISANE! ;) :yes:
18. 10. 2022 18:16
Re: Všem haterům....
A tvůj názor je jediný správný, co? Pořád jsme na serveru o autech a bavíme se o nich, jestli se nám líbí nebo ne, tak o co ti jde? Nelíbí se ti naše názory, tak je nečti a v pohodě nebo na ně reaguj, ale tyhle pindy o haterech si nech...
18. 10. 2022 14:55
Všem haterům....
.... nemusíte si to kupovat ;-) Jestli je to taková parodie jak píšete, tak to lidi zavrhnou a Jeep přestane vyrábět. A jestli se to lidem líbí, tak si nase*te.... ;-)

Ano, s dosavadní filozofií značky se to ve spoustě věcí míjí, zejména absencí 4x4.... ale prostě svět se někam posunuje a ti co se nepřizpůsobí, tak zmizí. A to Jeep nechce. A třeba produkce tohodle udrží ještě nějakou dobu ve výrobě Wranglery atd., kterých máte jistě vy všichni pravověrní plné garáže :yes: