Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Mercedes-Benz eActros míří s chladící nástavbou do Hamburku

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 24. 10. 2018 • 10:39
5
1
Mercedes-Benz eActros bude v rámci testování těžkých nákladních vozidel s čistě elektrickým pohonem ve skutečném provozu sloužit k zásobování supermarketů potravinami.

Koncern Daimler AG v letošním roce spustil novou fázi vývoje těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem, jíž přímo navazuje na projekt Mercedes-Benz Urban eTruck, který byl odhalen nejprve v červnu roku 2016 ještě jako maskovaný prototyp a v září stejného roku pak měl premiéru ve své výstavní podobě.

Mercedes-Benz eActros svou technikou navazuje na tento koncept, ale představuje výrazný posun směrem k sériové produkci. Začátkem letošního roku bylo oficiálně oznámeno, že k vybraným zákazníkům značky Mercedes-Benz zamíří deset těchto vozidel ve dvounápravových a třínápravových provedeních s maximální celkovou hmotností 18 tun a 25 tun.

Koncern Daimler AG ve druhé polovině září letošního roku upřesnil informace o testovacím provozu u zákazníků a uvedl, že deset vozidel eActros bude postupně k dispozici dvaceti vybraným klientům a tento testovací program má trvat dva roku. Každý z dvaceti zákazníků má mít přitom po dobu jednoho roku možnost provozovat jedno z vozidel eActros.

První vozidlo si v polovině letošního září do svých služeb převzala společnost Hermes. Ta využívá větší třínápravové provedení na 50 km dlouhé trase mezi Bad Hersfeldem a svým logistickým střediskem ve Friedewaldu.

Další Mercedes-Benz eActros zamířil do služeb společnosti TBS Transportbeton, sídlící v Mannheimu. Tato firma má elektrické nákladní vozidlo využívat pro dopravu popílku z uhelné elektrárny v Mannheimu do cementárny v přístavu města, kde bude použit pro výrobu specifických typů cementu a betonu.

V pořadí třetí Mercedes-Benz eActros zařadí do svého vozového parku společnost Meyer-Logistik se sídlem ve Friedrichsdorfu. Tato firma bude mít na jeden rok k dispozici třínápravové vozidlo s maximální celkovou hmotností 25 tun, které je osazeno chladící nástavbou Schmitz Cargobull W.KO COOL pro přepravu potravin.

Mercedes-Benz eActros bude tedy využíván pro zásobování supermarketů v centru Hamburku. Během jedné cesty může rozvézt až 10 tun potravin a jeho denní trasa má být dlouhá kolem 100 km, což znamená, že ji bude s ohledem na svůj dojezd kolem 200 km, schopen absolvovat bez dobíjení.

Mercedes-Benz eActros má poháněnou nápravu osazenu dvojicí kapalinou chlazených vysokorychlostních asynchronních třífázových elektromotorů. Každý z nich disponuje výkonem 126 kW a točivým momentem 485 N.m, který se může díky převodování zvýšit až na 11.000 N.m. Nejvyšší přípustné zatížení nápravy je 11,5 tuny.

Potřebnou energii elektromotorům poskytují lithium-iontové baterie s celkovou kapacitou 240 kWh, které jsou rozděleny do jedenácti modulů, z nichž jsou tři uložený bezpečně v rámu mezi přídí a první zadní nápravou, zatímco zbývajících osm je pod nimi a po stranách. Z bezpečnostních důvodů jsou akumulátory chráněny ocelovými pouzdry.

Dojezd na jedno nabití se má pohybovat okolo 200 km, což má být více než dostatečné pro každodenní provoz rozvážkového nákladního automobilu. K dobíjení je využíván standardizovaný konektor CCS a v zavislosti na nabíjecím výkonu od 20 do 80 kW jsou baterie na 100 % nabity během tří až jedenácti hodin.

Mercedes-Benz uvádí, že cílem celého projektu testování flotily deseti vozidel eActros ve skutečném provozu u vybraných klientů je v případě jeho úspěšného průběhu spuštění sériové výroby čistě elektřinou poháněných těžkých nákladních vozidel pro krátké trasy v roce 2021.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - wakantanka
24. 10. 2018 13:53
2 Postrehy
Auto s celkovou hmotnosťou 25 ton odvezie len 10 ton nákladu? Ten chladiarenský agregát bude poháňať čo? Vari len nielen nafta?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku