Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes už láká na luxusní limuzínu EQS. Ukazuje ji na prvních fotografiích

David Bureš David Bureš 31. 1. 2020 • 00:53
6
8
Zobrazit náhledy (6)
Mercedes-Benz EQS

Mercedes-Benz už pilně testuje prototypy chystaného vlajkového elektromobilu. A tak se pochlubil jeho prvními snímky.

Mercedes-Benz sice trápí slabší odbyt elektrického SUV EQC, expanzi nabídky elektromobilů však už má naplánovanou a neulevuje v ní. Po EQC má dorazit menší SUV EQA a také vlajková loď v podobě EQS. Automobilka již zhotovila jeho první prototypy, které testuje v jižní Kalifornii.

A to se ukázalo jako ideální příležitost se chystanou novinkou pochlubit. Mercedes tak zveřejňuje první snímky prototypu EQS, kterého na nich doprovází jeho předobraz, loňský koncept Vision EQS.

Jak už to ale tak v automobilovém světě bývá, prezentovaný prototyp se zatím pečlivě ukrývá pod vrstvou kamufláže. Z nízké siluety však vyplývá, že základní tvar bude mít studii Vision EQS hodně blízko. Koncepce „čtyřdveřového kupé“ tudíž zůstane zachována, stejně jako sázka na oblé tvary.

Technické detaily zatím zůstávají zahaleny tajemstvím, hovoří se však o využití nové modulární platformy vyvinuté výhradně pro vozy s elektrickým pohonem, které Mercedes říká MEA2 (Modulární Elektrická Architektura). Využije hliníkovou strukturu a baterie v podlaze. Bude se jednat o první vůz s touto technikou, EQC technicky vychází z platformy GLC (architektura s interním názvem MEA1), EQA má zase využít základ GLA (MEA1.5).

Co se týče výkonu, jistou představu dal už koncept Vision EQS. V jeho případě automobilka hovořila o dvou elektromotorech o celkovém výkonu 350 kW a točivém momentu 760 N.m. Lithium-iontové baterie pak měly poskytnout kapacitu 100 kW. Podobné hodnoty očekávejme také u sériového auta, které by mělo ujet přes 400 kilometrů bez nutnosti nabíjení.

Mercedes-Benz EQS by měl být světu představen ještě letos, o jeho výrobu se postará závod Sindelfingen. Jen v Německu bude mít Mercedes tři závody vyrábějící elektromobily – EQC se produkuje v Brémách, chystané EQA bude vznikat v Rastattu. Další, zatím nespecifikovaný model se bude vyrábět ve francouzském Hambachu, v závodě Smartu. Mercedes totiž navrhuje své elektromobily tak, aby je mohl vyrábět po boku modelů s konvenčním pohonem, díky čemuž bude moci ovlivnit produkci podle potřeby a zájmu zákazníků.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
1. 2. 2020 11:03
Re: 400 je hezké číslo
Ne pohon bude nemeckej.
Siemens.

Mercedes ma na starost hlavne design karoserie, marketing a montaz..
Jako u Smartu a u EQC.

Mercedes totalne rezignoval..

Nema v elektromobilite nejmensi sanci.
Jeho nejistota je videt i v kompromisni vyrobe spolu se spalovaky.
Zachranit ho muze jedine Cina.
Avatar - elektrikar
31. 1. 2020 21:54
Re: 400 je hezké číslo
To neni parie, to je realita elektromobilů v roce 2020 v Mercedesu :no: 8-s
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2020 17:57
Re: 400 je hezké číslo
hned ma napadla tato parodia https://www.youtube.com/watch?… -- a koniec je najlepsi ... baterky nie su sucastou zakladnej vybavy :-[] :yes:
Avatar - CICERO
31. 1. 2020 16:59
Re: 400 je hezké číslo
Von JE TO MERCEDES A CINSKEJ !!!

N-Cov 2019 trojan RED FLAG zdarmiko v ceně...

Kupujte !!!, zachvilku nebude mít kdo vyrábět a kupovat akcie, padaj tam jak hrušky...
Avatar - fostek
31. 1. 2020 15:04
Re: 400 je hezké číslo
Cena stejná asi nebude. Hele na Taycana.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku