VW přiznal, že elektromobily původně dělal proti své vůli
Automobilka VW se pasovala do role průkopníka elektrifikace. To ale nutně neznamená, že se do bateriových vozů pouštěla s nadšením.
Již pár let se v souvislosti s Volkswagenem hovoří hlavně o elektromobilech. Začalo to nespočtem konceptů rodiny ID. a pokračovalo prvním moderním elektromobilem ID.3, jakousi elektrickou obdobou kompaktního hatchbacku Golf. Tím ale VW nekončí, co nevidět chystá crossover ID.4, návrat ikonického minibusu či malé modely ID.1 a ID.2. A všechny samozřejmě na elektřinu.
Plány automobilky pro příští roky nejsou vůbec skromné. Do roku 2029 chce na trh uvést 75 nových elektromobilů a 60 hybridů. Jak ale dnes naznačil lídr sportovní divize Volkswagen R Jost Capito, elektromobily nebyly tématem číslo jedna dobrovolně.
Capito přiznal, že do jejich stavby se Volkswagen před časem pustil hlavně kvůli snížení flotilových emisí a ne úplně z vlastní vůle. Řeč je o prvních elektrických pokusech moderní éry - Volkswagenech e-Golf a e-Up.
„Vždycky jsem si myslel, že elektromobily budou aktuální, až budu v důchodu. Jsem čistý petrolhead,“ uvedl v rozhovoru pro britský Autocar. Jedním dechem však dodává, že dnes už Volkswagen nestaví elektromobily proti své vůli, ale protože v nich našel smysl.
Muži zodpovědnému za ostřejší modely VW je už teď jasné, že ani tomuto segmentu se elektrifikace nevyhne. Naznačuje to ostatně už elektrický závodní speciál Volkswagen ID.R, jenž v průběhu loňského roku zaznamenal několik světových rekordů včetně toho na hoře Pikes Peak.