Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW přiznal, že elektromobily původně dělal proti své vůli

Volkswagen ID.R
Volkswagen ID.R
Volkswagen ID.R
Volkswagen ID.R
25 Fotogalerie
Diskuze (17)

Automobilka VW se pasovala do role průkopníka elektrifikace. To ale nutně neznamená, že se do bateriových vozů pouštěla s nadšením.

Již pár let se v souvislosti s Volkswagenem hovoří hlavně o elektromobilech. Začalo to nespočtem konceptů rodiny ID. a pokračovalo prvním moderním elektromobilem ID.3, jakousi elektrickou obdobou kompaktního hatchbacku Golf. Tím ale VW nekončí, co nevidět chystá crossover ID.4, návrat ikonického minibusu či malé modely ID.1 a ID.2. A všechny samozřejmě na elektřinu.

Plány automobilky pro příští roky nejsou vůbec skromné. Do roku 2029 chce na trh uvést 75 nových elektromobilů a 60 hybridů. Jak ale dnes naznačil lídr sportovní divize Volkswagen R Jost Capito, elektromobily nebyly tématem číslo jedna dobrovolně.

Capito přiznal, že do jejich stavby se Volkswagen před časem pustil hlavně kvůli snížení flotilových emisí a ne úplně z vlastní vůle. Řeč je o prvních elektrických pokusech moderní éry - Volkswagenech e-Golf a e-Up.

„Vždycky jsem si myslel, že elektromobily budou aktuální, až budu v důchodu. Jsem čistý petrolhead,“ uvedl v rozhovoru pro britský Autocar. Jedním dechem však dodává, že dnes už Volkswagen nestaví elektromobily proti své vůli, ale protože v nich našel smysl.

Muži zodpovědnému za ostřejší modely VW je už teď jasné, že ani tomuto segmentu se elektrifikace nevyhne. Naznačuje to ostatně už elektrický závodní speciál Volkswagen ID.R, jenž v průběhu loňského roku zaznamenal několik světových rekordů včetně toho na hoře Pikes Peak.

Vstoupit do diskuze (17)