Zahájení prodeje elektrického VW ID.3 v ohrožení, automobilku prý trápí software
Testovací prototypy elektrického Volkswagenu ID.3 údajně trápí stovky problémů se softwarem, na jejichž odstranění pracují tisíce techniků.
Německý Manager Magazin nedávno upozornil na problémy se softwarem nového elektrického Volkswagenu ID.3, které se měly projevit během testovacích jízd s prototypy. Problémy by přitom měly být natolik rozsáhlé, že by teoreticky mohly ohrozit i připravované zahájení prodejů v průběhu letošního léta.
Problémy by měly vycházet ze samotné základní softwarové architektury modelu ID.3, která prý měla být vyvíjena „příliš spěšně,“ jak uvádí německý magazín s odkazem na jednoho z techniků. Řada systémových komponentů si tak vzájemně nerozumí, což vede k pádům softwaru a dalším komplikacím.
Počet softwarových pochybení by se měl vyšplhat do stovek, na což měl Volkswagen reagovat vyčleněním týmu zhruba 10.000 techniků, kteří mají problémy odstranit, uvádí s odkazem na Manager Magazin web AutoNews. Vzhledem k rozsahu potíží se tak objevují spekulace, zda nebude muset Volkswagen odložit zahájení prodejů, které bylo naplánované na letošní léto.
Volkswagen ID.3 je přitom prvním elektromobilem z produkce koncernu VW, který je postaven na moderní elektrické platformě MEB. Ta by se podle dřívějších prohlášení koncernu měla stát základem pro dalších zhruba 27 koncernových elektromobilů, mezi kterými nebudou chybět zástupci značek VW, Audi, Škoda nebo Seat.
Není to však poprvé, co Manager Magazin upozorňuje na problémy se softwarem ID.3. První zprávy o potížích se objevily již v prosince minulého roku. Podle tehdejších informací muselo být vyrobeno cca 20.000 kusů ID.3 bez kompletní softwarové výbavy. Potíže u těchto vozů pak měli manuálně odstraňovat technici až po ukončení výroby na pásu, což znamená přidané náklady.
Model ID.3, jehož výroba byla zahájena v německém závodě Zwickau již v listopadu minulého roku, přitom představuje pro Volkswagen nesmírně důležitý model. Pro budoucnost celého koncernu by mohl být zhruba stejně důležitý, jako byly v minulosti modely jako Beetle nebo Golf. Jakékoliv zpoždění v jeho výrobě či dodávkách by tak mohlo být pro automobilku dosti bolestivé.