Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zahájení prodeje elektrického VW ID.3 v ohrožení, automobilku prý trápí software

Ondřej Mára
Diskuze (28)

Testovací prototypy elektrického Volkswagenu ID.3 údajně trápí stovky problémů se softwarem, na jejichž odstranění pracují tisíce techniků.

Německý Manager Magazin nedávno upozornil na problémy se softwarem nového elektrického Volkswagenu ID.3, které se měly projevit během testovacích jízd s prototypy. Problémy by přitom měly být natolik rozsáhlé, že by teoreticky mohly ohrozit i připravované zahájení prodejů v průběhu letošního léta.

Problémy by měly vycházet ze samotné základní softwarové architektury modelu ID.3, která prý měla být vyvíjena „příliš spěšně,“ jak uvádí německý magazín s odkazem na jednoho z techniků. Řada systémových komponentů si tak vzájemně nerozumí, což vede k pádům softwaru a dalším komplikacím.

Počet softwarových pochybení by se měl vyšplhat do stovek, na což měl Volkswagen reagovat vyčleněním týmu zhruba 10.000 techniků, kteří mají problémy odstranit, uvádí s odkazem na Manager Magazin web AutoNews. Vzhledem k rozsahu potíží se tak objevují spekulace, zda nebude muset Volkswagen odložit zahájení prodejů, které bylo naplánované na letošní léto.

Volkswagen ID.3 je přitom prvním elektromobilem z produkce koncernu VW, který je postaven na moderní elektrické platformě MEB. Ta by se podle dřívějších prohlášení koncernu měla stát základem pro dalších zhruba 27 koncernových elektromobilů, mezi kterými nebudou chybět zástupci značek VW, Audi, Škoda nebo Seat.

Video se připravuje ...

Není to však poprvé, co Manager Magazin upozorňuje na problémy se softwarem ID.3. První zprávy o potížích se objevily již v prosince minulého roku. Podle tehdejších informací muselo být vyrobeno cca 20.000 kusů ID.3 bez kompletní softwarové výbavy. Potíže u těchto vozů pak měli manuálně odstraňovat technici až po ukončení výroby na pásu, což znamená přidané náklady.

Model ID.3, jehož výroba byla zahájena v německém závodě Zwickau již v listopadu minulého roku, přitom představuje pro Volkswagen nesmírně důležitý model. Pro budoucnost celého koncernu by mohl být zhruba stejně důležitý, jako byly v minulosti modely jako Beetle nebo Golf. Jakékoliv zpoždění v jeho výrobě či dodávkách by tak mohlo být pro automobilku dosti bolestivé.

Ondřej Mára
Diskuze (28)

Doporučujeme

1. 3. 2020 15:59
Re: Automobilky výrobu elektromobilov podcenili...
Emise CO2 u aut jsou v Evropě nejnižší na světě. I normy jsou nejpřísnější. V USA byli proti přísnějším normám (zdaleka ne ta přísným jako v EU). Bylo to kvůli zdražování aut a propouštění.
Avatar - Hammunasakra
1. 3. 2020 10:16
Re: Automobilky výrobu elektromobilov podcenili...
No to je přece ten SMYSL proč delší dobu než si na světě omezujeme emise = bejvalo to přes 300 a dřív asi eště hůř :-)

Tady v Evropě byla první EHK v roce 1970 ale snahy omezovat emise sou eště starší = a nikdy sme nebyli ti nejčistší. To že by to jednou po těch 60ti letech snah MOHLO časem nastat a předstihli bysme JEDNOU ČASEM Japonsko a Kalifornii = to u části lidí vyvolává DĚS BĚS HRŮZU :yes: :D :-!

Máme bohužel mínus v hustotě zalidnění = i několika NÁSOBEK třeba tý Kalifornie
Navíc aut strašně rychle přibejvá = nedávno jich byla asi miliarda dneska 2 = přibejvaj tak rychle že ani nižší emise to neřeší = emisí celkově PŘIBEJVÁ
Tak když už by sis neměl stěžovat že to snižování de moc rychle = ale moc pomalu :*)

Zajímaly by mě auta lidí který sou nejvíc bouří proti lokálně bez emisnim autum případně jen současnejm hybridum = aktuálních teda BUDOUCÍCH 95g zvládá i velikostí i výkonem https://www.autoforum.cz/…rii-nema-obdoby/ silně nadprůměrná Toyota Camry
1. 3. 2020 05:53
Ja už sa ani nepamätám...
... kedy urobil VW niečo poriadne.
A teraz nasadili 10 tisíc technikov, aby vyriešili problémy? A potom koho zavolajú, aby hasil nové problémy, ktoré vyrobí týchto 10 tisíc?
Avatar - xxc
29. 2. 2020 09:27
Re: Skúsenosti s BMW softvérom
Nechcipne, len na chvilu zbrzdi motor, asi ako keby auto bolo v smyku a pritom nie je, ani nehrozi. Co nie je prijemne pri otacani sa na ceste. Niekedy zdokumentujem :-)
29. 2. 2020 09:22
Re: Automobilky výrobu elektromobilov podcenili...
V roce 2035 to bude 59g.