Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobil s manuálem i osmiválec: Britové představují nový restomod klasického MG

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Milujete manuální řazení a řidičskou zábavu, ale současně chcete jezdit bezemisně? Britští specialisté Frontline představují nový restomod klasického MGB s elektromotorem i manuálem. A pokud raději pálíte benzin, můžete si jej koupit i s osmiválcem.

Britská značka MG s novou čínskou investicí vstala z popela a úspěšně prodává novodobé modely i u nás v Česku. Pravověrní řidičští nadšenci a milovníci spáleného benzinu ale i nadále vzpomínají na slavnou minulost britského výrobce zábavných malých sporťáků. Teď mají příležitost koupit si „nové“ klasické sportovní MG, protože přijíždí na svět jako restomod s moderním elektromotorem i tradičním osmiválcem.

O britských specialistech na historické sportovní vozy MG jménem Frontline jste asi nikdy neslyšeli. Oficiálně představují nový restomod následující dnešní trend modernizování klasických sportovních aut novější technikou, a dokonce i elektřinou. Základem pro jejich nejnovější projekt se stal populární model MGB a vy si jej můžete objednat ve verzi kupé nebo roadster, stejně jako kdysi originál.

Frontline u nejnovějších přestaveb prezentují zejména čistě elektrickou specifikaci BEE. Má jeden elektromotor Hyper9 pro pohon zadních kol, manuál a akumulátor o kapacitě 40 kWh pod přední kapotou. Ano, čtete správně! Manuální převodovka údajně funguje stejně jako u spalovacího motoru, ale vůz můžete nastartovat i zastavit s libovolným zařazeným rychlostním stupněm.

Video se připravuje ...

Elektrická verze BEE dosahuje hmotnosti 1186 kilogramů a má rozložení hmotnosti přibližující se ideálnímu poměru 50:50. Zrychlení z nuly na stovku ji trvá zhruba 8,8 sekundy a maximální dojezd na jedno nabití je až 225 kilometrů. Fronline ji chtějí nabídnout především nadšencům do klasického designu MG B se zájmem o bezemisní řidičskou hračku.

A teď to zajímavější! Pro staromilce ve Frontline vyvinuli extrémnější spalovací variantu LE60 s novým 4,8litrovým vidlicovým osmiválcem o 375 koních. Nejsilnější MGB z jejich dílny je přibližně třikrát výkonnější než originální vůz. Standardně nový osmiválec spojují s pětistupňovým manuálem, vyztuženým šasi, většími brzdami a samosvorným diferenciálem Nitron. Frontline pak uvádí, že spalovací verze váží 1122 kilogramů.

Čistě elektrická verze BEE nemá žádná výrobní omezení a specialisté ji umí nabídnout i majitelům jejich starších projektů. Purističtější osmiválcová varianta LE60 však vznikne v omezeném počtu 30 kusů a nepochybně skončí v rukách opravdových nadšenců pro klasická britská sportovní auta.

Obě speciální MGB spojují moderní techniku s retro designem. V kabině jsou čalouněna výhradně kůží a mají tradiční tříramenný volant. Současně v nich najdeme moderní stereo a mohou být vybavena satelitní navigací, vyhřívanými sedadly a dokonce i klimatizací.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme